22.08.2010

MISIR UNU HELVASI

ramazan 077

Ramazan ayı yine bereketiyle bizimle.Onca sıcağa rağmen tuttuğumuz oruçlar kolaylanıyor birşekilde.Düne kadar sadece kavun - karpuzla tatlandırdığımız iftar soframız için bu akşam tatlı yapmaya karar verdim.Durmadan esen rüzgarın getirdiği serinliğin payı var elbet böyle düşünmemde.

ramazan 056

Trabzon'dan gelen kavrulmuş mısır unuyla ilk kez denediğim helvanın tadını bilmiyorum.

ramazan 032

Kavrulmuş unun nefis kokusu , kendimce eklediğim üzüm pekmezi nefsimle imtihanımı zorlaştırırken bir kez daha olmayanlara da ver Allahım diye dua ediyor insan..

ramazan 043

Herkese hayırlı iftarlar.

MISIR UNU HELVASI

Malzemeler:
  • 250 gram mısır unu ( kavrulmuş )

Şerbeti için:

  • 250 gram şeker
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı su
  • Yarım limonun suyu
  • Vanilya

Ayrıca :

  • 100 gram tereyağı

-----------------------------

-Küçük bir tencerede su, süt ve şeker kaynatılır.Kıvamlı bir şurup olmasına gerek yok.İçine yarım limon sıkılıp bir taşım kaynatılıp ocaktan alınır.Vanilya eklenir.Ilınmaya bırakılır.

-Kalın tabanlı tencerede ve kısık ateşte mısır unu kuru olarak karıştıra karıştıra kavrulur.Rengi kahverengileşmeye başlayınca ( dikkat etmek gerekiyor un hemen yanabilir ) içine katı haldeki tereyağı ve şerbeti eklenir.Bu aşamada kızgın una eklenen şerbetden dolayı sıçramalar oluyor.Dikkatlice karıştırmaya devam etmeli ki hem biz yanmayalım hem helvamız topaklanmasın.

-Küçük kare borcam kalıbı ıslatılır.Helva kaşığın tersi ile bastırarak yayılır.

-Bu aşamada dilerseniz benim gibi badem unu ve 2 tatlı kaşığı üzüm pekmezi ile süsleme yapabilirsiniz.Annem un helvasının üzerini süslemek için biraz toz şeker serperdi.Şekerin kristal hali süsleme için pratik bir yöntem.

5 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Mısırunu herşeye ayrı bir lezzet katıyor,helva haliyle de çok lezzetli olmuştur
ellerinize sağlık

LeylaK dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor,mutlaka denemeliyim,ellerinize sağlık.sevgiler...

Hülya dedi ki...

PASTANE'DEN;ben sevdim.Mısır ununun pişdikden sonraki irmik gibi tanelenmesi damakda bıraktığı mayhoş tat bence güzel.Teşekkürler...

LEYLA;tarifi vermedim daha :(

Unknown dedi ki...

ben pekmezsiz yapmıştım.bence çok güzel bir tat.ellerine saglık.

Hülya dedi ki...

EYLEM ;öyle de güzel olmuştur:)