10.07.2008

DEEPFREEZEDE SAKLANMIŞ LİMONLU CHEESECAKE

Cheesecake yapmayı,yemeyi ve yedirmeyi çok seviyorum...


figen 053


Bu yüzden klasik tariflerimi yaptığım gibi yeni arayışlarım da sürmekte.Aslında biz de vanilyalı,çikolatalı,karamelli,frambuazlı,krokanlı çeşitleri pek makbulken yabancılar bu konuda almış yürümüş durumda.Zaten onlar ne yaparsa bir kaç zaman sonra aynısı biz de.Hiç unutmuyorum yıllar yıllar önce Almanya'dan gelen komşu çocuklarının ayağında her daim terlik,tşört konseptini görünce çok şaşırmıştım.Yaz bile olsa dışarı çıkarken en fazla yazlık ayakkabı giymesi öngörülen bir nesildik ve plastik terliklerle hemi de parmak arası:)dışarılara çıkmak pek bir ayıp,görgüsüz gelirdi bana.Tşört değil de ütülü gömlekler giyerdik hep.Kimbilir o çocuklarda bize ne acırdı.O sıcakta şık ama rahatsız hallerimize.Nereden nereye getirdim konuyu.Demem o ki,şeker hamuru yabancılarda çok eskiye dayanıyor.Biz de mazisi toplasan 10-15 yıl.Bu yılsa benim gibi kıyı köşe yaşayan yörelere bile ulaştı.Sonra cupcakeler.Adamlar bu konuda ihtisas yapacak neredeyse.Hooopp biz de çektik aldık.Cheesecake desen ona keza.Onlardaki bu zenginlikleri(yeni tadlar olarak altını çizeyim)gözardı etmek olmaz.İnanılmaz çok çeşide sahipler cheesecakede de.Şuradaki ve şuradaki gibi...Pişmeyen cheesecakeleri var mesela,bir de New York usulü denen pişenleri.Ben pişirilerek yapılan cheesecake hastayım.

Bu tarifi Gülriz'de gördüm.O da Neslihan'dan aldığını söylemiş...Her ikisini de teşekkür etmeyi bir borç bilirim.İnanılmaz kolay bir tarif.Lezzetli de.Limonlu tam yaza uygun.Ferah ve hafif....Tarifi Neslihan'ın dilinden aktarıyorum ki anlatırken yanlışlık yapmamayım...

LİMONLU CHEESECAKE
Malzemeler:
*600 gr. krem peynir
* 1 bardak toz şeker
*5 tatlı kaşığı mısır nişastası
*4 adet yumurta
*1 paket krema (200 ml)
*1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi
*1,5 paket yulaflı bisküvi
*125 gr tereyağı(Yağını biraz azaltabilirsiniz.)
----------------------------------------------------
-Bisküvileri mutfak robotunda ya da döverek kırıntı haline getiriyoruz ve erittiğimiz tereyağı ile iyice karıştırıyoruz. Kalıbının kenarlarını fırça yardımıyla yağlayıp, tabanına pişirme kağıdı yerleştiriyoruz. (Ben 22 cm'lik kelepçeli kalıp kullandım.Yani 12 kişilik)
-Bisküvi karışımını kek kalıbının tabanına boşaltıp, her tarafta eşit yüksekliğe gelecek şekilde bastırıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.
-Karıştırma kabımıza krem peyniri, mısır nişastası ve toz şekeri ekleyip mikser ile çırparak kalın bir krema kıvamına getiriyoruz.
-Yumurtaları birer birer bu karışımın içine kırarak çırpmaya devam ediyoruz. Bu aşamada dikkat etmemiz gereken şey, yumurtaları çok fazla çırpmamak, aksi halde kekimizin üstünde pişerken çatlaklar oluşabilir. Son olarak kremayı, limon kabuğu rendesini ve suyunu da bu karışıma ekleyip karıştırdıktan sonra kek kalıbının içindeki bisküvi tabanının üzerine döküyoruz.
-Önceden 175 derece ısıya getirdiğimiz fırında yaklaşık 10 dakika kadar pişirip, 10 dakika dolunca fırının ısısını 90 dereceye düşürüyoruz ve bu düşük ısıda yaklaşık 60-70 dakika daha pişirmeye devam ediyoruz. Kekin tam ortası ıslak veya parlak değilse pişmiş demektir. Cheesecake'miz oda ısısına gelince buzdolabına koyup, üstünü kapatmaksızın bir gece bekletiyoruz.

**Bu arada cheesecake konusunda bir deneyimimi paylaşmak isterim.Pişirildikten sonra 2 ay kadar deepfreeze de saklandığını duymuştum ama denememiştim.Dün farkettim ki oluyor.Cuma akşamı pişirdiğim cheesecake,cumartesi gelecek konuklarımın plan değişikliği yüzünden ikram edilemeyince 3 kat strechleyip attım deepfreeze kısmına.Aslında 2 kat strechlemek de yeter ama dolabın kokusu siner diye korktum ve ne olur ne olmaz diye 3.katı da kapladım.1 saat içinde oda ısısında çözüldü.Buna havanın çok sıcak olması etken elbet ama kışın akşamdan deepfreezeden almalı diye düşünüyorum.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Valle nefis görünüyor kullandığınız peynirin markasını sorabilirmiyim??
hülya

Hülya dedi ki...

HÜLYA HN;Bim marketlerinin Kerem marka labnesini kullanıyorum.Çok da memnunum.Fiyatı da uygun.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık bende senin gibi tam bir cheescake delisiyim şu son 1 ayda 5 kez yapmış olmam herhalde bunun en iyi kanıtıdır :) Bu haftada tekrar limonlu deneyeyim diyordum . Şimcik gidip krem peynir alayım ama kremmi önerirsin labnemi? Yorumlarda labne kullandığını yazmışsın gerçi ama. Bende tarif için sana, gülrize ve neslihan a teşekkür ederim :) Öptüm canım.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Bu arada deepfreeze olayınıda öğrendiğim çok iyi oldu. Boş zamanlarda yedekde dursun diye yapıp atıveriyim bende :)
Tekrar öptüm.

Hülya dedi ki...

SELDA'cığım;labne kullanıyorum ben ama aynı markanın krema adı altında peyniri var.Kıvam aynı labne gibi.Yani krema denince aklına süt kreması gelmesin...Kolay gelsin....

gülriz dedi ki...

Günebakanım Hülyam, Neslihan'ın cheesecake'i hepimizin yüreğinde derin izler bırakmaya devam ediyor :))) Dondurulması fikri de ekstradan güzel geldi bana, üşenmeyip yeniden yapmak lazım sanki... Ellerine sağlık canım Hülyam; kocaman sevgiler benden sana

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili hülya bende hiç duymadım dı dondurucuya atıldığını, ne şahane bir fikirr...
tşkrlrr.. svglr NuNu

not: benim sayfamda seni kıskandıracak bişey var, özellikle sana :)))))))))
bilmem gördün mü ???