17.02.2008

DERSİMİZ:ŞEKER HAMURU ve GUMPASTE YAPIMI

Resimde gördüğünüz şeker hamuru ev yapımı.Genelde teaspoon,tablespoon,cup ölçüleriyle karşımıza çıkan şeker hamuru tarifini kendimce oluşturmaya ve su bardağı,çay kaşığı ölçülerine dönüştürmeye çalıştım.Umarım merakla bekleyenlere faydam dokunur.Ben tarifi her iki ölçülerle de veriyorum.

Şeker Hamuru malzemeleri:
*900 gr(3,75-4 su bardağı)çok ince çekilmiş pudra şekeri(Celal Usta Pudra Şekercisinden)
*1/2 tablespoon toz jelatin(7,5 ml)(1/2 yemek kaşığından biraz fazla) (Pastaland'dan almıştım)
*30 ml.su(çeyrek çay bardağı)
*1 tablespoon gliserin(15 ml) Dolu dolu 1 yemek kaşığı kadar (eczanelerden alabilirsiniz)
*1/2 cup.glikoz(125 ml) (Pastaland'dan almıştım)
*1 teaspoon limon suyu(1 çay kaşığı kadar)
*1/2 teaspoon(1/2 çay kaşığı kadar) beyaz margarin (Coccolat'tan aldığım biskini kullanıyorum)Kursta yayla marka margarin kullanabileceğimiz söylenmişti.Rengi ve kokusu olmayan başka bir margarin de kullanılabilir)
-------------------------------------------------
-Tercihen büyük cam bir kase içerisine pudra şekerinin 2/3 si elenerek alınır.Ortası havuz gibi açılır.
-Su,toz jelatinin üzerine serpilir.2-3 dk.jelatinin şişmesi beklenir.
-Mikrodalga fırında 5 sn.kadar tutularak jelatinin erimesi sağlanır.(Benmari kurularak,kaynayan su dolu bir kab içerisine konan başka bir kabda da jelatin eritilebilir.)Dikkat edilmesi gereken nokta jelatinin çok ısıtılmaması.
-Erimiş jelatine,glikoz,gliserin ve limon suyu(süzülerek) eklenir.Erimesi ve şeffaf bir görüntü alması sağlanır.Bu karışım süzülerek pudra şekerinin ortasına dökülür.
-Tahta bir kaşık yardımıyla yanlardaki pudra şekerleri ortaya alına alına hamur toplanır.Kıvam almaya başlayınca uygun bir zemine alınan hamur özdeşleşene kadar elle yoğrulur ve gerektikce pudra şekeri ilavesi yapılır.
-En son avuçlarımıza margarin sürerek hamur biraz daha yoğrulur.Bu esnada hamur saten gibi pürüzsüzleşiyor.2 kat strech filme sarılarak saklanır.

Hamurun renklendirilmesi;bu işlem için elimdeki toz kırmızı boyaya 2-3 damla gliserinle çözdürerek kullandım.Toz boyalar suyla da çözülebiliyor ama daha sonra hamur benek benek boya kusuyorve daha kötüsü hamurun fazla sudan formu bozuluyor.En etkili toz boyayı gliserinle çözmenizi öneririm.Ya da bulabiliyorsanız jel boyaları tercih edin.
Koyu bir kırmızı elde etmek istediğim için boyayı kürdan ucuyla değil de çay kaşığı ile koydum ve gerektikçe ekledim.Gerçi hamura kattığınız renk durdukça koyulaşma yapacağından temkinli boya katmak da fayda var.Yani pastel ton da çalışacaksanız görmek istediğiniz rengin bir ton açığında hamuru bırakın ve her zaman kürdan ucuyla boya ilavesi yapın.O istediğiniz rengi alacaktır.

GUMPASTE (Modelleme hamuru yapımı)

Modelleme hamuruna,insan modellemesi,çiçek,drape tarzı ince işçilik isteyen modellemelerde ihtiyaç duyuyoruz.Modelleme hamuru elde etmek için şeker hamuruna bir miktar Tyloce- C katmak gerekiyor.Bu ürünü ben Coccolat'tan almıştım ama pasta malzemeleri satan firmalardan bulmak artık çok kolay.Tyloce-c yerine aktarlarda satılan kitre adlı maddeyi kullananlar da oluyor ama epey sert ve toz haline getirmesi ev şartlarında zahmetli olduğunu duyduğumdan hiç kullanmadım.Sanırım Tyloce-c ye oranla kitre epey ucuz bir madde ama ben yine de Tyloce-c kullanmanızı öneririm.Tyloce-c toz halde ve kırık beyaz rengine yakın.Yani bembeyaz bir toz ürün değil.

*200 gr. şeker hamuru
*1 çay kaşığı kadar Tyloce-c
*1 çay kaşığı ucuyla biskin
------------------------------------
-Hamurunuza Tyloce-c ekleyin ve biskinle yağladığınız ellerinizle 5 dk.kadar yoğurun.
-Çift kat streche sarıp bekletin.

Şeker Hamuru...
-Durdukça sertleşen bir yapıya sahip olduğundan kullanmadan önce elle çok iyi yoğurmak gerekiyor.El ısısıyla elastikiyet kazanan hamur kullanıma hazır oluyor.Elle hamura elastikiyet kazandırmak bileğe kuvvet bir iş olduğundan,kullanmadan önce pratik yöntem olarak streche sarılı vaziyette kalorifer üzerine koymanızı tavsiye edebilirim.Mikrodalga fırında da 5-10 sn.ısıtılabilir.Eller çok az ıslatılarak hamura elastikiyet verilebilir.Yalnız kalorifer ve mikrodalgada ısıtılan hamur kullanılırken elle yoğrularak ısıtılmaya nazaran daha çabuk kuruma yapıyor bu esnada seri çalışmak gerek.

-3 boyutlu çalışmalar için şeker hamuru yenebilir olması açısından da son derece pratik.Yalnız,bu tür pastaları tad olarak herkes sevmeyebilir.Yerken şeker hamurlu üst tabaka,rahatça kaldırılabildiğinden hem tad hem görüntü görevini bu hamur başarıyla yerine getirmekte.

-Bu tür pastaların yapımı bir,iki güne yaymakta fayda var..Özellikle pasta da figür çalışması varsa modeller önceden çalışılmalı.Şeker hamuru 1 yıl kadar uzun ömürlü bir kaplama malzemesi olduğundan modellemeler bozulur endişesini taşımayın.

-Şeker hamuru kaplanmış bir pasta üzerine diğer şeker hamuru modellemeleri suyla yapıştırılır.Bunun içinse temiz bir suluboya fırçasını sırf bu iş için kullanın ve daima su sürdüğünüz fırçanın fazla suyunu süzdürün.Fazla su kaplamada erime yapabilir.

-Unutmayın,özellikle kırmızı ve siyah ağız boyayan renklerdir.Bu renkleri elde ederken eldiven giyin ve pastayı tadacaklara bu renklerin ağız boyadığını söyleyin.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.Takıldığınız noktalar olursa bildiğim kadarıyla yardımcı olmak isterim....

42 yorum:

Delfina ; dedi ki...

Karlı bir pazar gününün en keyifli yazısı işte...Yüreğine sağlık Hülyacım...

Birkaç soru benden olsun;
* Şeker hamuru ile şekil verirken kuruma yapıyor ve un gibi dağılıyor.Bunu toparlamak imkansızlaşıyor.Renklendirdiğimiz hamurları kullanacağımız kadarı ile yine ayrı mı streçlemeliyiz?

*Kurabiyelerde şeker hamurunun tadı bazılarına fazla şekerli gelebiliyor.Öyleyse kurabiye şekersiz ya da çok az mı şekerli olmalı?

*Her şeker hamuru kaplı kurabiyelerimi jelatinliyorum,kurumasın çatlamasın diye.Bu oldukça zaman alıyor,daha kolay bir yolu var mı? Jelatinlemeden nasıl muhafaza edilebilir?

Sevgiyle,

Adsız dedi ki...

bayan kırıntıdan bütün günebakan tarlalarnın sahi olarak yaşadığın dönüşüme

ustalaşmana

an be an tanık biri olarak seninle gurur duyuyorum
:)
bende haddim olmayarak sizden etkilenerek bir iki deneme yapıyorum arasıra özel günlerde


keşke şeker hamurumuda kendim yapabilsem .
belki denerim bu yazı bana çok iyi geldi.
beni yine yüreklendirdin
sevgiler

:)

Hülya dedi ki...

İŞİTME KAYBI;karlı bir günden yazıyorum ben de;)
Şimdi sorularını bildiğim kadarıyla cevaplamak istiyorum canım...

*Şeker hamurundan parça koparıp çalışırken kalan parçayı asla açıkta bırakmıyoruz.Bekleyen parçanın üzeri devamlı strech kaplanmış olmalı ki kuruma yapmasın.Kaldı ki yine hamurun kurudu parmak uçlarını çok az nemlendirerek hamurunu tekrar yoğurmalısın ki eski formuna kavuşsun.
Her renkte ki hamurları da ayrı ayrı strechleyerek yine kapalı bir kutu da saklamak gerekiyor.Hamurları strechlemeden önce düzgün rulolar yaparak strechleyelim ki kuruma yapma riski az olsun....

*Buna bir iki tavsiyem olabilir.
1-Sizin de dediğiniz gibi az şekerli bir kurabiye yapılabilir.Bunun için içinde zencefil,tarçın vb.aromalar bulunan kurabiyeleri denemekte fayda var.Zira bu aromalar şeker oranı düşük bir kurabiyeyi çok leziz ve tatlı bir kurabiye haline getiriyor.Özellikle tarçının böyle bir etkisi olduğunu okumuştum.
2-Şeker hamuru kalınlığını mümkün olduğunca ince tutabilirsiniz.
3-Kurabiye ve şeker hamuru arasına sürdüğünüz bal,glikoz vs.miktarını azaltabilirsiniz.

*Şeker hamuru kaplı kurabiyelerimi ben jelatinlemeden sakladım ama soğuk bir ortamda.Eviniz kaloriferliyse balkonunuzda saklamanızı tavsiye ederim.Kurabiyeleri koyduğunuz kabın üzerini bir kek fanusuyla kapatın ama.Onları kurutan sıcak ortam.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgilerimle...

AYNUR'cuğum;hani belki,birgün,kimbilir,tüm günebakan tarlalarının sahibi gibi koşarım neden olmasın ama bir,iki günebakan kafası bana gülümserken tarlaların derdi çok olur be şekerim.Az olsun,temiz olsun mantığına büründüm,yaş-lanmaya gidiyorum;)

Sen insan yüzlü salatalar yapmaya devam et e mi?Arşivimde seninle paylaşılmayı bekleyen ben de de çocuk salataları var;)Haberin olsun....

Cafe Gusto dedi ki...

Hülyacığım bizleri bilgilendirmen çok güzel.Ben hiç kendim yapmadım hep hazır aldım.Ama evde yapılan daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.Bir gün bir cesaret yapacağım.Bakalım kısmet ne zamana..Sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
ne güzel bilgiler vermişsin çok teşekkürler. benim için çok faydalı oldu bilgilerinden faydalanmak. sevgiler

zehra dedi ki...

mutlu ,sagl�kl� ,huzurlu
,a�k dolu ,sevgi dolu
cok guzel bir hafta
diliyorumm

Damak Tadı dedi ki...

Hülya'cığım şeker hamuru yapımı için kursa gitmeye gerek yok bence..Tıkla günebakan tarlalarını katıl kursa..))Harikasın canım..))Bende sevebilsem şu şeker hamuru ne iyi olacak..Belkide zamanla bende sevebilirim kimbilir..))Seni izlemek en büyük hobim benim..Ellerine ve gönlüne sağlık canım..Kocaman öpüyorum..

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Hep üşeniyorum ama artık bende yapacağım şeker hamurlu pastalar ellerine sağlık

Yelda Özyurt dedi ki...

hulyacigim bu ders benim icin mi? ne tatlisin sen, tesekkur ederim, gidemedigim kursu ayaklarima getirdin, eskisi kadar zaman ayiramasamda artik yavastan yavastan malzemeleri toplayip bir araya getirecegim ve umarim birgun deneyecegim, seni begenmemek ne mumkun;)

pelince dedi ki...

Hülya ellerine sağlık....royal icing uygulamasını pek becerememiştim...Elimde malzemelerim epeyce eksik,tamamlayınca mutlaka yapmak istiyorum..
Siz ustalara daha çok soru sorarım müsade olursa:)
Gerçekten çok detaylı ve güzel anlatmışsın,bunun içinde ayrıca teşekkür.

Ziyaretin memnun etti beni..
Sevgilerimle

Hülya dedi ki...

CAFE CUSTO'cuğum;evde vakit olcak ki yapılacak bu işler.Hem iş hem bu tür çalışmalar yoruyor insanı.Denersen şimdiden kolaylıklar;)

SEVDA'cığım;faydalı olabildiysem ne mutlu bana;)

ZEHRA'cığım;ben de sana güzellikler diliyorum;)

İSİMSİZ'e...;)))

GÜL'üm;yerken ben de çok keyif almıyorum ve şeker hamurunu kaldırıyorum ama bunca güzelliğe o kadar kusur kadı kızında da olur diyorum;)Kurs yönlendirmen için sağolasın;)

BALLKABAK;üşengeçliğin geçince dene e mi?Haberim olsun ama;)

YELDA'cığım;şimdiden kolaylıklar diliyorum sana;)Hani yazmaz,çizmez sanki okumaz oldun da bir hal mi oldu arkadaşıma dedim;)

PELİN'ciğim;ah keşke usta olduğum günleri de görebilsem ;)Sormakdan hiç çekinme.Yardımım olursa ne mutlu bana...Sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Hülyacım en sonunda şeker hamuru yoğurdum canım yarın kurabiyelerde kullanacağım çok güzel bir hamur oldu teşekkür ediyorum sana sevgiyle kal öptüm bayyy

Adsız dedi ki...

Hülya Hanım sizi uzun zamandır hayranlıkla takip ediyorum.Geçen haftasonu şeker hamurunu yaptım ama belirtilen pudra şekerinden az pudra şekeri kullandım çünkü kıvamı tuttu gibi geldi ya da bana öyle geldi.Tabi çalışırken çok zorlandım.Ellerime çok yapıştı bazı parçalar pastanın üzerinde eridi.Siyah boya kullandıklarım parlak parlak oldu.Acaba boyadan mı kaynaklandı?Sıvı boyalardan kullandım.Bir de nişastalamama rağmen şeker hamuru tezgahtan kalkmadı.Özellikle ince açmaya çalışınca.Ben de çok nişastalamak zorunda kaldım.Bu kadar şeyden sonra:
Acaba şeker hamurunu yoğururken kıvamının çok mu sert olması lazım?
Bir de merak ettiğim bir şey var: Şeker hamurlu bir pasta buzdolabında mı muhafaza edilmeli?
Çok kafa şişirdim değil mi?
Cevaplarsanız sevinirim.
Sevgiler
Pelin

Hülya dedi ki...

MELEK'ciğim;hamuru tutturmana çok sevindim.Hemen geçip bakıyorum kurabiyelerine;)

PELİN HN;yorumunuzu okuyunca ilk şeker hamuruyla tanışma günlerim geldi aklıma:( Aksilikler sizi yıldırmasın.

Biraz daha pudra şekeri kullanabilirdiniz gibime geliyor.Tabii bu arada ortamın ısısı,kendi ısınızı hesaba katamadığımdan kati birşey söyleyemiyorum..

Siyah boya sıvı kullandım demişsiniz.Sıvı dan kastiniz jel boya mı yoksa sıvı boya mı?Sıvı boyalar hamurun dokusunu bozabiliyor.

Erimeler pastaya değen kremadan kaynaklanmış olabilir.Pastayı kaplamadan evvel buttercream veya ganaj veya şanti kaplamanızı öneririm.O da çok ince sürülmek kaydıyla.Yani pastayı şeker hamuruyla kaplamadan evvel elinizi pastaya değidirdiğinizde krema elinize sıvaşmamalı.

Nişastalı zeminden hamuru kaldıramamış olmanızı çok ince açmanıza bağlıyorum.Çok ince açmak makbul değil aslında.Yarım cm.kalınlığında açmalısınız ki pastanın engebeleri varsa kamufle etsin hem de erime yapmasın...Aslında çok nişastalamak da hamuru kurutur,çatlatır.Bilginiz olsun...

Şeker hamuru kıvamı biraz sert olmalı evet.Çünkü hamur ilk elinizden kopunca olmuş gibi görünse de olmuyor.Pudra şekeri ilave ettikçe de hamura nüfuz edebiliyor.

Çok sıcak havalarda evet buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.Şu havalarda evinizin soğuk bir kısmında(balkon gibi)saklamanızı tavsiye ederim.Dolapda nemden dolayı terleme yapabilir.

Faydalı olursam çok sevinirim.Açıklayıcı bulmadığınız bir bölüm varsa lütfen çekinmeyin.Ben de çok sorardım ve hâlâ da sormaktayım;)

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Hülya Hanım cevabınız için çok teşekkür ederim.Tavsiyeleriniz doğrultusunda yeniden şeker hamuru hazırlayıp pasta kaplamayı deneyeceğim umarım başarılı olurum.
tekrar teşekkürler
sevgiler
Pelin

Hülya dedi ki...

PELİN HN;şimdiden kolaylıklar diliyorum.Asıl ben teşekkür ederim ki sayfama gelmişsiniz....Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Tek kelimeyle müthişsiniz.Verdiğiniz bilgileri bukadar pratik başka bir yerde görmediğime eminim.Blog unuzda sayfalar arasında dolaşırken gördüğüm samimiyete dayanarak bir soru sormak istiyorum.13 nisanda kızımın birinci doğumgünü var ve pastasını ben yapmak istiyorum. Tahminen 80 kişilik bir parti olacak ve iki katlı bir pasta yapmak istiyorum.Ancak katlı pasta deneyimim olmadı hiç ve alttaki pastanın ezilip şekil değiştirme ihtimalini düşündükçe de cesaretim kırılıyor.Böyle bir risk varmı acaba.Bu durumda sorun yaşamamam için önerileriniz olurmu.Aslında bir kaç sorum daha olacaktı ama neyse aklıma gelince tekrar yazarım.Şimdiden çoooook teşekürler.Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Ayvalık'tan sevgiler .Arzu

Hülya dedi ki...

ARZU HN';şimdiden kızınızın doğum gününü kutluyorum.Kolaylıklar diliyorum;)

Katlı pastalarda bir çökme riski hep var evet.Size tavsiyem -ki ben bunu son pastalarımdan biri olan İst'da montelediğim pastamda yaşadım-pastanızın her 2 katını yapın,şeker hamuru kaplayın.Pastanızı kesmenize 1-2 saat kala üstüste monteleyin.Alt katın tam ortasına gelecek şekilde 4-5 çöpşişi sabitleyip üzerine karton üzerine koyduğunuz 2.katınızı oturtun.Bir de ara kreması olarak ganaj kullanın.Ganaj donduğu için hamuru tutuyor ve sağlamlık katıyor...
Sorularınız olursa seve seve yanıtlarım.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba,hergün sayfanıza uğramadan duramayanlardanım ben de.Hayranınızım desek:)Ben tarifteki jelatin miktarına takıldım.Birçok değişik tarif kullandım,amaç en rahat çalışılanı bulmak!Ama şu ana kadar gördüğüm en az jelatin kullanan tarif bu,fikren şahane,sadece bir de sizden onay almak istedim, affınıza sığınarak,7,5 ml. değil mi?
Sevgiler Yeşim

Hülya dedi ki...

Sevgili YEŞİM;bu uyguladığım tarifte aynen dediğim gibi 1/2 tablespoon yani 7.5 ml.toz jelatin kullandım.Elde ettiğim hamurla da demlik pastamı yaptım.Endişe etmeyin diye söylüyorum;)

Bu arada güzel sözlerinizden çok çok mutlu oldum desem:)

Sevgilerimle...

Sevil Altunel dedi ki...

sevgili arkadaşım bu tarif çookkk işime yarayacak.. en güvenilir ve cevap alabileceğim adres sen olduğun için ve böyle ayrıntılı bir tarif verdiğin için çooookkk teşekkür ederim..sevgilerimle..

Butik Tasarımlar dedi ki...

Merhabalar,
hani üzerine filiz-arif yazılmış ya , bu nasıl bir şeyle yazılıyor? bu alfebe cetveli mi?
Esin

Hülya dedi ki...

SEVİL ; umarım işine yarar yazdıklarım.Sevgiler...

ESİN ;sizin sorduğunuz şuradaki baskı seti.Onu kullanıyorum...

http://www.mutfakland.com/index.php?route=product/product&path=66_70_75&product_id=734

Adsız dedi ki...

merhaba,

ben şeker hamuru ileilgili birkaç soru sormak istiyorum;

kızımın diş buğdayı partisi için şeker hamurlu pasta ve kurabiye yapmak istiyorum,

internetten uzun araştırmalarım sonucu yapımı kolay görünen marshmallow ile şeker hamuru yapmayı planlıyorum fakat,

kurabiyeleri ve pastayı 1 gün önceden yapmam gerekli, aynı gün yetiştiremem çünkü, 1 gün önceden yaptığım pastayı nerede ve nasıl saklamalıyım buzdolabına direk koyabilirmiyim üzerini kapatmadan???

kurabiyelerin taze kalması için ne yapmalıyım nasıl saklamalıyım, kurabiyeleri saplı yapacağım tek tek küçük şeffaf poşetlere koyup ağzını kurdela ile bağlayacağım ama taze kalrmı

lütfen yardım edin. şimdiden çok teşekkür ederim.

senem toprak

Hülya dedi ki...

SENEM TOPRAK ;şimdiden kolaylıklar diliyorum size....

Kurabiyeleriniz poşetlendiği zaman hava almadığı için tazeliğini kaybetmez.Bu konuda endişeniz olmasın.Kutlamanız kaç kişilik bilemiyorum ama ilk çalışmanız olacak kurabiye işini 2-3 gün önceden halletmeniz sıkıntı yaratmaz.Pandispanyanızı da bir gün önceden pişirip strechleyerek saklayabilirsiniz.Kapladıkdan sonra buzdolabında tutmalısınız .Havalar sıcak artık ekşime ve erime yapmaması için bunu öneririm.Şeker hamuru kaplanmış pastayı ,buzdolabından koku siner endişeniz varsa paketleyebilirsiniz.

sEVGİLER...

yasemin dedi ki...

merhaba hülya hanım ,tarif güzel sayfanız çok güzel yaptıklarınız şahane...hep hazır alıyordum bu kez sürekli okuyup okuyup bir türlü cesaret edemedigim tarifinizi denedim fakat hamur elastik olmadı tarifi birebir uyguladım ama hamur dagılıyor acaba nerde yanlış yaptım veya ne yapmam lazım nasıl toparlayabilirim yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler..

Hülya dedi ki...

Yasemin Hanım, hamurunuzun sorun çıkartmasına üzüldüm.Birebir tarifi uyguladım demişsiniz pudra şkeriniz yeterince ince miydi ?Elinizi çok az suyla nemlendirip hamuru tekrar yoğurmayı deneyin.
Şayet yine hamuru toparlayamazsanız küçük parçalar halinde modelleme için kullanmanızı öneririm.Şimdiden kolaylıklar diliyorum...

Adsız dedi ki...

şeker hamurunu serin bir yerde ne kadar bekletebiliriz(kaç gün yada hafta yada ay bilemiyorum)bir sorum daha olacak glikozu açtık bir kısmını kullandık kalanı bozulurmu acaba yardımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

Hülya hanim yazinizi okudum okadar güzel anlatmisiniz ki elinize emeyinize salik iyiki sayfaniza rasladim size bir sorum olacak beyaz seker hamurunu nasil simsiyah yapa bilirim ben denedim gri oldu ve ayni sekilde kirmizi penbe oluyo acikcasi denediyim her renk soluk bir renk oluyo bana yardimci olursaniz sevinirim

Unknown dedi ki...

Merhaba;

Ben şeker hamuru ile pasta yapmak istiyorum,daha önceden yapan arkadaşlardan destek rica edicem.Aklıma takılan iki soru var bilen var ise ve en kısa sürede cevaplarsa çok sevinicem.Birincisi bu pastayı yaptıktan sonra kaç gün dayanabilir(ben cuma yapıp pazartesi vermeyi planlıyorum),ikincisi bir pastayı tamamen kaplamak için nekadar şeker hamuru gerekli.Şimdiden teşekkürler

Hülya dedi ki...

ADSIZ ; şeker hamuru 1 yıl kadar hava almayan, kuru bir ortamda saklanabilir.

Glikoz da, şeker bazlı bir ürün olduğu için çok uzun süre saklanabilir.

ADSIZ ;siyah ve kırmızı yapmak isterseniz , boyayı az az değil de bir iki seferde istediğiniz tonu elde edene dek çay kaşığı dolacak kadar hamura eklemenizi öneririm.

sevgiler,

Hülya dedi ki...

ŞENAY HAMZA ; teslim günü içerisinde şeker hamuru kaplanmış bir pasta tercihimdir ama size müsait olan cuma dan yapıpı , p.tesi teslim etmekse uygun koşulda muhafaza edilmiş pasta için bu durumda uygun olabilir.

Pastaların ebatına göre şeker hamuru miktarı değişiklik gösterir.18 cm bir pasta için ortalama 500gr.bir hamur yetecektir.Ama kaplarken sıkıntı yaşamamanız için 750 gr.kadar şeker hamurunu açıp , pastayı kaplayıp , fazlalıklarını kesebilirsiniz.

sevgiler ,

Unknown dedi ki...

merhaba ben yasemin sizin iyi niyetinizle yardımcı olarak yol göstermeniz çok güzel benim bir sorunum var şeker hamuruyla diğer şeker hamuruna renkli yazı baskı yaparken püf noktasını tutturamıyorum kalıba aldığım hamuru ince tutuyorum yinede kendini salmıyor lütfen yardımcı olurmusunuz teşşekkürler

duygu dedi ki...

Merhabalar bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim. kızımın ilk yaş günü pastasını kendi yapmaya karar verdim ama bu şeker hamurlu olcak. pastayı nasıl muhafaza ederim. 1 gün önceden kaplanınca kururmu? nezman yapmalıyım. Şimdiden Teşekkür ederim

Hülya dedi ki...

YASEMİN CEYLAN ÇINAR , sorununuz hamurun kıvamında olabilir ,beklettiğim için özür dilerim,

DUYGU ,tavsiyem kutlama günü kaplamanız ama işim çok yoğun olur derseniz bir gün önceden kaplamanız ve hava almayacak bir şekilde fanus tarzı bir kapakla kapatmanızı öneririrm,

şimdiden kolay gelsin ,

Unknown dedi ki...

slm benin bi sorum olucakti evde.seker hamuru yaptim..ve oglumun dogum gunune 19 gun kaldi.seker hamiru kuruyan bir madde oldugu icin pastayi 1 gun önceden hazirlicam icin seker hamurunda kuruma olurmu ve pastayi buzdolabindami sakliyim yardimci olursaniz sevinirim

Hülya dedi ki...

SİBEL HN, şeker hamurunuzu çok iyi strechleyin ve hava almayacak şekilde bir kabın içinde saklayın.Evet hazırladığınız gün ki kıvamda olmayacak.Dolayısıyla elinizle temasınızda yumuşamaya başayacaktır.Kullanacağınız gün , kaplama yapabileceğiniz kıvama gelene dek yoğurmanızı tavsiye ediyorum.Pastanızı kapladıktan sonra fanus la kapatabilirsiniz,

Şimdiden kolaylıklar, ve mutlu seneler,

Adsız dedi ki...

benim sorum şeker hamuruyla kapladıgımız pastanın üzerindeki şeker hamuru 1 gün sonra kuruyormu ya da kuruyorsa kurumaması için ne önerirsiniz
teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Hülya hn.merhabalar,
Şeker hamurundan yapılan insan figürlerini pastanın üstüne ayakta sabitlemek için ne yapmalıyız...
Teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Hülya hn.merabalar...
Şeker hamuruyla yapılan insan figürlerini pastanın üstünde ayakta sabitlemek için ne yapmalıyız...
Teşekkürler...

Hülya dedi ki...

Canan Hanım , çöpşiş veya kürdanla sabitlemek mümkün... Kolaylıklar diliyorum

Adsız dedi ki...

Mehaba hulya hanim.seker hamurunu kaplamadan once pastayi bir gece dolapta bekletmemiz sartmi.birde seker hamuruyla kaplanan pasta nasil muhafaza edilmeli.bir gece dolapta beklese sorun olurmu.tesekkurler simdiden