27.06.2007

EV YAPIMI KAKAOLU PUDİNG

Tarif çoook esilerden yine.Sürekli denediğim bu tarifi en son yaptığım da nedense daha çok sevdim.Sanırım en son kısmında çırpma işlemini uzatmam pudingi bu kadar lezzetli yaptı.Çünkü ağzınıza aldığınız tek kaşıkta bile o yoğun ve pürüzsüz çikolata tadını alıyordunuz.Bu bile bu pratik tarifi yapmak için başlıbaşına bir sebep diye düşünüyorum.Hatta un miktarını arttırarak pastalar için nefis bir dolgu kreması olur kanısındayım.Bir dahakine böyle bir çalışma yapmak istiyorum zaten.Pudingi her kaşıkladığımda benim aklıma pasta içinde nasıl şık ve leziz
duracağı,çocuklar her kaşıkladığındaysa:
"Anne ağbime bak pudingini yemiyoooo"
"E sevmedin mi?Neden yemiyorsun ki?"
"Anne beni kıskandırmak için yapıyoo"
"??????"
"Ben hemencecik bitireyim diye yemiyor ağbim.Sonra beni kıskandıracak"

diyalogları yükseldi bizim evde;)
Neyse ki az dövüşle kapattığımız puding savaşımızın malzemeleri şöyle;)))
Malzemeler:
*1 kg.soğuk süt
*11 çorba kaşığı toz şeker
*2 çay bardağı un
*1 pk.vanilya
*3 çorba kaşığı kakao
*125 gr.tereyağ veya margarin
Üzeri için:Hindistan cevizi
-------------------------------------
-Kakao ve unu 1 su bardağı sütle ezelim.Hiç topak kalmasın.
-Sütün tamamını ve şekeri ekleyerek ağır ateşte tel bir çırpıcı yardımıyla sürekli karıştırarak pişirelim.
-Üzeri göz göz olunca ocaktan alıp vanilya ekleyip,soğutalım.(Vaktim olmadığından mikserle çırparak soğuttum.)
-Tereyağını ilave edip mikserle 10 dk.çırpalım.
-Kuplara boşaltarak dolapta bekletelim.Üzerine hindistan cevizi rendesiyle servis edelim
...
HAMİŞ:Bu hafta ki gazete yazımsa burada.Olur da okumak isterseniz diye...

43 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülyacığım çocukların diyalogları bazen ne kadar ilginç oluyor büyüdükçe olar gibi bakamaz oluyoruz olaylara demekki çok güzel bir puding kıskandırmak için bile kullanılıyor :)) ellerine sağlık canım ağzınızın tadı hiç bozulmasın
sevgiler

Hülya dedi ki...

SEDA'cığım;sorma canım bizim evde bunu sık sık yaşıyoruz ve gülüyoruz.Cips yerken,dondurma yerken,işte böyle puding yerken arada bir biri ağırdan alıp diğerine "Pışşıkk"diyebiliyor.Hani senin ki önce bitti bak bakalım benimkine de imren hesabı;)Bazen de dozu kaçıyor bunların özenip yeptığım birşey kavga unsuru oluyor onlar için.Ama bizler de öyle değil miydik küçükken?Çocukluk işte...

gülriz dedi ki...

:)))))))))))))))))) hehehehe!! ay çok güldürdü bu diyalog beni; abimiz de zeka küpü valla, 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi, yemeği ağırdan alıp sonra kardeşimi kıskandırmak :))))))))))))) ay hala gülüyorum. Ellerine sağlık Hülyacığım, bu havada buz gibi puding de ne iyi gider kimbilir. Sevgiler canım, öpüyorum :)))

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım bu çocuklar çok tatlı oluyorlar,Allah burunlarını kanatmasın hiç bir zaman canım.
Bizde de yaşanıyor ara ara bu tür dialoglar canım,güzel atışmalar bunlar..)))Durun yapmayaın etmeyin diyene kadar olan oluyor zaten..Küçükken bizlerde buna benzerlikler yaşamadıkmı??Unutmadan puding nefis gözüküyor ellerine sağlık Hülyam benim.

Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Canım gazete yazını okudum,yazdıklarına aynen katılıyorum.Halen ülkemizde bu tür bilinçsizlikler ne yazıkki yaşanıyor.Acı ama gerçek..

Ellerine ve gönlüne sağlık,güler yüzlüm benim..

Gül/d.tadı

Hülya dedi ki...

GÜLRİZ'ciğim;bu çocuklar var ya bu çocuklar hergün bir yaşınıza daha sokuyor insanı;)Bu ve benzeri o kadar çok diyalog yaşanıyor ki bizim evde.Hem sevişip hem dövüşüyorlar.Çocukluk işte;))
Birgün senin de böyle anılarını paylaşabilmeyi ümit ediyorum;)
İnşallah...
GÜL'üm;hayat tekerrür işte.Ben benim oğlanları gördükçe aklıma kardeşimle didişdiklerim geliyor hep;)İleride öyle bir tebessümle hatırlayacaklar ki tüm bu olanları,anlatsam inanmayacaklar...
Pudingim senin yaptıklarının yanında hüküm sürer mi tartışılır yalnız...
Gerçekten kadınımızın durumu bu ve buna benzer şeyler...Maalesef ama öyle...
Sevgilerimle..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Katkı malzemesiz insanın içine sinen bir tarif bu canım, paylaşımın için teşekkürler...

Yelda Özyurt dedi ki...

senin cocuklar da senin gibi alemler:) Deneyecegim pudingini, hazir pudinglerden uzaklasmak icin bir tarif daha, bizim cocuklar pek yemiyorlar bu tur seyleri, bakalim sonuc ne olacak...
sevgiyle kal.

Hülya dedi ki...

ACEMİ ŞEF'im;evet katkısız ve ansızın tatlı yeme isteğine birebir gelecek bir lezzet...Çok pratik...:))
YELDA'cığım;armut dibine düşer derler ya benim çocuklar da o hesap.Büyük ben küçük baba huyları;)Tatlı sevmeleri her ikimize çekmiş.Didişmeleri de aynı ben.Kardeşimle öyleydik çünkü.Ne ekersen onu biçersin derler ya işte bu durum bundan ibaret;))
Dene bakalım sevecekler mi?Çikolatalı tatları mı sevmiyor seninkiler?

Yelda Özyurt dedi ki...

Yok Hulyacigim, puding tarzi tatlilari yemiyorlar, cikolatali olmasi avantaj, belki bu bahaneyle bile yiyebilirler..

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık Hülya bu akşam sende sütlü tatlı,Gülriz de sütlü tatlı okudum.Ayyy ölecem gecenin 01:30 unda.Nerden sütlü tatlı bulunur ki.En iyisi unutup yatmak.sevgilerimle...

NiNo dedi ki...

ellerıne saglık canım harıka olmustur emınım evde yapılan hersey harıka olur zaten ızmırden sevgıler

Hülya dedi ki...

YELDA'cığım;demek bu tür tatlıları sevmeyen çocuklarda oluyor demek.Ama kimbilir benim Ankara'lı dostum neler neler yapıyordur pembe merdaneli perisine ve perinin yakışıklı ağbisine;)
Sevgiler canım...
CAFE CUSTO'cuğum;umarım ben sana cevap yazana kadar sen tatlı yemeden yatıp uyumuş olursun.Gece gece şeytana uymaya ne gerek;)))Di mi yani?
NİHAN'cığım;evet ev yapımı herşey hem lezzetli hem güvenilir oluyor her zaman;)
İzmir'e sevgiler...

etki alanı dedi ki...

Hülya hanım
böyle tanışmak çok hoş bir sürpriz.Yazılarınızdan aynı meridyende olduğumuzu anladım.Bu da sık sık ziyzret edileceğinizi gösteriyor.Teşekkür ederim..

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

evde puding yapmayı uzun zamandır unutmuştuk.Bu gün kızım puding diye tutturunca evdede hazır puding olmayınca sizin tarifinizle karşılaştım.Yapımı çok kolay ellerinize sağlık.Şimdi bu güzel pudingi denemeye gidiyorum.

bokarca dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

kadınlara internet veriyoruz kullandıkları şeye bak. gidin bilimsel bi makale okuyun bişe yapın ak.

Adsız dedi ki...

hülyacığım şekerim üzgünüm ama hiç hoş olmadı.nedenle topak topak kalmasını önleyemedim tatlım.hiç anlamış değilim neden böyle oldu.oysa çokta beğenen olmuş hiç anlayamadım malesef.baya uğraştım ama topak topak kaldı.hadi bari pişireyim dedim bu sefer daha da kötü oldu.bunun nedeni ne olabilir?

Adsız dedi ki...

hülyacığım şekerim üzgünüm ama hiç hoş olmadı.nedenle topak topak kalmasını önleyemedim tatlım.hiç anlamış değilim neden böyle oldu.oysa çokta beğenen olmuş hiç anlayamadım malesef.baya uğraştım ama topak topak kaldı.hadi bari pişireyim dedim bu sefer daha da kötü oldu.bunun nedeni ne olabilir?

Hülya dedi ki...

ADSIZ ;isminizi göremediğim için böyle hitap ediyorum:(

Topaklanmanın bir kaç nedeni olabilir.Un ve kakaoyu aynı anda kaşığın tersi ile ezerek kuru kuru karıştırmak gerekiyor.Kakao çok çabuk topaklandığı için bu aşama önemli.Hatta şeker ,un ve kakao yu birlikde karıştırırsanız çok daha iyi sonuç alabilirsiniz.Şeker granülleri kakao ezmek için birebir.

Bu tür sütlü tatlıları devamlı karıştırmak istiyor.Yoksa kaynama noktasına gelince topaklanıveriyor hemen.Mümkünse kaşıkla değil de tel bir çırpıcı ile karıştıra karıştıra pişirmenizi tavsiye ederim.

Umarım yardımcı olabilmişimdir...

Naz dedi ki...

ah çok teşekkür ederim.bak bunu hiç bilmiyordum.yani en başta karıştırılması gerektiğini.rezalet oldu :D hiç denememiştim böyle bir şey :D ilk olduğu için daha yeni yeni öğreniyorum :D tekrar teşekkür ederim.en kısa zamanda deneyeceğim tekrar :)

papaya dedi ki...

Tarifinizi yarım ölçüyle denedim. İftardan sonra yazacağım nasıl olduğunu.

papaya dedi ki...

Tarifi yarıya bölerken şekerini bir kaşık fazla eklemişim bu yüzden şekerli oldu fakat yinede güzledi. Dediğiniz gibi çok güzel dolgu kremasıda olur. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

11 çorba kaşığı şeker diyor fazla değilmi yani ben ilk kez apıcam onun için sordum.

Hülya dedi ki...

PAPAYA ; tecrübenizi paylaşmanız güzeldi...Afiyet olsun...

ADSIZ ; şekeri çorba kaşığına aldığınızda,kaşığı hafifce sallayın fazlası dökülsün.Kalan ölçünüz olsun.Bu şekilde 11 yemek kaşığı kullanıyorum.Çok tatlı sevmiyorsanız şekeri 1 ölçü azaltabilirsiniz.Şimdiden kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

tarif çok güzel ama bu tereyağı eritilecek mi ?

Adsız dedi ki...

bia gibi bazı HTML etiketlerinikullanabilirsiniz.

Hülya dedi ki...

ADSIZ ; tereyağı pişmiş pudinge ilave edilip çırpılarak pudingin içinde erimesi sağlanacak.

ADSIZ; nasıl yapılacağını da yazarsanız sevinirim.Teşekkürler...

Elinize Sağlık dedi ki...

Denedim ve bunca zaman hazır puding boşuna yemişim, teşekkürler...

hava dedi ki...

öncelikle ellerinize sağlık böyle bi tarifi yapmakla kalmayıp bizlerle paylaştığınız için gerçekten çok güzel yaparken düşündümde bi paket puding alıp karıstr ne kadar kolay ama emek verip kendin yapınca herşeyde olduğu gibi bambaşka..dilerim bigün bende çocuklarıma yaparım.

Adsız dedi ki...

evde hazır puding yoktu bende eşim isteyince tarifinizi buldum yaptım eşimle yedik az önce gayette güzeldi katkı maddesiz. ne de çok alışmışız hazıra. teşekkürler tarif için. bundan sonra hazır pudinge elveda. organik pudinge merhaba :DDD

Adsız dedi ki...

annem yapıyor tadı mükemmel ya bir dakika puding siz duramam hemde bisküvili mmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

dışarıdan aldığım pudinkler boşunaaaa bazılarına uyuşturucu koyuyolar annemizin yada kendi yaptığımız daha da sağlıklı

Adsız dedi ki...

bence dışarıdan almayın 3. yorumum

Adsız dedi ki...

denedim harika oldu.10 günlük bebeğimiz var kızıma yaptım eminimki beğenir.mikserle de çırpınca aynı dondurma gibi oldu.hangi niyetle yerseniz olur ..isder dondurma isderse puding .tşklr site sahibi

Hülya dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK ;afiyet olsun :)

HAVA ;dilerim çocuklarınıza da pişirirsiniz...Ne güzel olur:)

ADSIZ ; ev yapımı gibisi yok ben ce de ...

ADSIZ ;haklısınız bisküvili de harika olur.

Hatta evde pişirdiğimiz gibisi yok ...

Ve hatta 3.yorumunu yazan adsıza mümkün olsa da bir tabak puding ikram edilse :) Teşekkürler...

ADSIZ ; size şimdiden afiyet olsun.Site sahibinden küçük bir öneri.Bebeğiniz çok küçük ben ce bu denli şekerli bir tatlıyı yedirmeyin .Sonraları şekerini çok az tutarak yedirmek isterseniz yedirebilirsiniz belki.

Sevgiler...

bereketli sini dedi ki...

bende hazır puding almaktansa evde yapmayı tercih edenlerdenim,bu tarifte güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Hülya dedi ki...

teşekkür ederim....

Adsız dedi ki...

Un tadı var ya bunda :(

Adsız dedi ki...

güzel oldu saolun

Adsız dedi ki...

güzel oldu saolun

Adsız dedi ki...

Un yerine aynı miktarda yaklaşık 3-4 silme çorba kaşığı Nişasta kullanın, öbür türlü ağzınıza un tadı gelir. Nişastayı ne kadar çok koyarsanız o kadar koyu bir kıvamı olur. Daha az akışkan bir kıvam isterseniz nişastayı azaltın. Ayrıca 11 çorba kaşığı şeker de ne? Onu sayarken unuturum ben, 1 litre süt için bir su bardağı şeker yeterli.