9.06.2007

AYRILIĞIN BİR BAŞKA AÇIKLAMASI VAR:JÜBİLE....

GÖZTEPE

Bu hafta ki gazete yazım
bir nevi eşimin jübilesine farklı bir bakıştı...Gerçi kendisi konuyla ilgili detayları sayfasında vermiş ama ben işi başka bir pencereden yazmak istedim.Eş gözüyle:)
O yıllarca topunu oynarken biz de çoluk çocuk ne çok badireler atlattık demenin muhasebesinden başka bir şey değildi aslında... Ama hayata standartların çok dışında bakabilmeyi öğrendim ben onunla...Başka bir kültür işte....İyi ki de bu yollardan geçmişim;))İyi ki Kuşadası,Batman,Çanakkale,Trabzon,Ayvalık ve daha nice yerin sadece güzelliklerden değil de ekmek kapısı olunca başka yüzlerden de bir bütün olabileceğini görmüşüm.Ben işte böyle böyle gurbette pişmişim...


Jübile maçı pazar(yarın)17 00'de.
Sevinç,hüzün,onur,özveri ve birbirine geçmiş onlarca duygunun karmakarışık olacağı yoğun ve duygusal bir gün bizi bekliyor...;)
1993 yılı Fotospor Gazetesi(Fotoğrafı çeken gazeteci bu kareyle o yıl ödül kazanıyor;)



-KIZIMI ASLA TOPÇUYA VERMEM;)
Eşimin Göztepe'den bir takım arkadaşı var Çanakkale'ye yerleşmiş.Eşler konuşurken biz hanımlarda kaynatıyoruz ne kaynatmak ama...
Diyor ki hanım konuşmamızın bir arasında:
-Kızımı asla topçuya vermem demiştim.(Gülüyor)Büyük söylemişim..
Kızı bir topçuyla düğün hazırlığında...Bonservisi 1 trilyon bir futbolcuyla;)
Top oynamak, bu işden evine ekmek götürmeye çalışan, bir adamın hayatında olmak çok zor iş aslında.Kaç liralık sözleşmeye imza atarasanız atın zor zanaat yani...Kızımız çok akıllı,okullu ve babası sayesinde futbolla büyüdüğü için nasıl bir işe kalkıştığının da çok bilincin de...
Her evliliğin kendince bir özveri hikayesi mutlaka vardır da,hemen hemen hergün idman yapan bir adamın bil fiil bacağa bağlanmış buz torbalarıyla yaşamaya çalışmak kadar zoru da var mıdır bilemiyorum.
Lifi,Aşil tendonu,ödemi,iç kanaması,yırtığı,kopuğu,kırığı,buruğu,çatlağı,patlağı.
'Topçu adam diyor hintlik bilmez.Neden?Çünkü ona sunulan bir hayatın içinde yaşar.Oteli,yemeği,gideceği yer hep onun için halledilmiştir o asla bilmez.Elektrik bilmez,su bilmez,fatura bilmez,kuyruğa girmeyi bilmez.İzoledir.'
Aaaa diyorum içimden.Doğru diyor....
'Eşimle çok küçük evlendik.Bu yaşa kadar o kadar çok futbolcuyla tanışdık ki belki 1000 kişi ve genellemem bu'Bilmezler öyle kandırmayı falan ama çok iyi kandırılırlar.O yüzden ki futbolu bıraktıkları gün sudan çıkmış balık gibidirler.Çocuk gibidirler.'
Düşünüyorum da ben kızım olsa topçuya verir miydim?Gerçi bekara hanım boşamak pek kolay,ahkam kesmeyeceğim ama;)neyse;)
Binlerce insanın arasından eşinizin hırsla,azimle,yeşil bir sahada amacı için koşuşunu alkışlarsınız..Bunun adı onurdur.
Kaybedilmiş bir maçın ertesi tüm aile hayattan el etek çekersiniz.Bunun adı paylaşımdır.
Kar,kış,çamur,güneş vız gelir onun ardındasınızdır.Bunun adı destekdir.
Koltuk değnekleri ile eve geldiğinde güçlü durmaya çalışırsınız.Bunun adı dayanıklılıktır.
Hakettiğiniz parayı söz de vermişlerdir üstelik son anda alamazsınız;riyakarlıktır bu arsızlıktır,namussuzluktur,ekmeğine göz koyan adama yol boyu selamını esirgememeye çalışırsın yine de.Bunun adı Allah'a bırakmaktır....
Gazetede,televizyonda eşinize dair bir haber görürsünüz.Bunun adı iyi ki bir sporcuyla evlendim diyebilmektir...
Hayat asla çok para demek değil.
Hayat asla bol keseden atmak da değil.
Hayat kendi yeteneğinle insan olabilmek de.Kaçımız hayallerimizin peşinde ve sevdiğimiz işteyiz?Cevabı kolay bir soru.İnsanı kendiyle hesaplaştırdığından mıdır nedir bir o kadar zor da bir soru.
Hayat sizi kendi mengenesinde sıkmaya başladığı için değil midir ideallerinizi unutmanız?
Futbolcu onu yapmamıştır...
Teslimiyeti hayata değildir....İşinedir.
Meşin bir yuvarlağın peşinde,dünyanın tüm arından kirinden arınırcasına rüzgarla yıkanan kaç baş var ki bu dünyada?....
Ve golünü atan, kalesini kurtaran bir adamın gözlerinde ki ışıltı ve çocuksu ruhu emanet alıp en son ne vakit işinize geldiniz?...

15 yorum:

gülriz dedi ki...

Sevgili Hülyacığım, bunun adı onurdur, paylaşımdır, dayanıklılıktır, Allah'a bırakmatır, iyi ki bir sporcuyla evlendim diyebilmektir. Ama bunun adı herşeyden çok AŞKTIR, BAĞLILIKTIR, SEVMEKTİR ÖLESİYE. Çok güzel bir jubile diliyorum eşine. Kocaman sevgilerimle...

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Hülya, canım ne güzel yazıyorsun! Gülriz'in dediği gibi aşk bu aşk! :)
Gazeteye de gittim, oradaki gider yazılarına, yorumlarına kadar okudum. Tadına doyulmuyor inan.
Esine en güzelinden, unutulmayacak bir jübile dilerim..
Sevgilerle

Adsız dedi ki...

Canım Hülyam, ne de güzel ifade etmişsin. Sözcükler, kelimeler su gibi akmış ...

Canım benim güzel bir jübile olmasını, hayatınız boyunca isteklerinizin birer birer gerçekleşmesini dilerim.

Sıcacık sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım Arkadaşım,

Çok güzel yazmışın söylenecek bir şey kalmamış.Jübilenizin güzel geçmesi ümidiyle...
Her zaman birbirinizin yanında olmanız muhteşem birşey bunu da kanıtlıyorsunuz zaten yaptıklarınızla.
Selamlar ve sevgiler...

Hülya dedi ki...

GÜLRİZ'ciğim;bana benim dediğim haricinde duygular yüklemiş olmandan nasıl mutlu oldum bilemezsin.Hatta duygularıma tercüman olmuşsun mu demeli?
Sağol canım...Teşekkürler..
AYŞE'ciğim;benim için zahmet edip uğradığın her yer için binlerce teşekkür sana;)
Öyle heyecanlıyız ki bugün...))
Sevgiler..
ZERRİN-MİSSS'im;dilerim hepimizin istekleri hayırlısıyla yön bulur,gelip bizi bulur;)
Teşekkür ederim...Nezaketin için;)
ZERRİN'ciğim;yazışamıyoruz ya 2-3 gündür içim içimi yedi desem:(Sistem de bir sıkıntı var maalesef ben bir türlü giriş yapamıyorum:(
Böyle bir günde yanımızda olmana çok sevindim.Şu an nasılım biliyor musun Zerrin?Yüreğim de milyonlarca kelebek pır pır ettikçe yüreğim şiddetle yerinden oynayıp oynayıp duruyor...O kadar heyecanlıyım ki;inan eşim ne durumda bilemiyorum.
İşteyim bir de:)Ucu ucuna gidebileceğim jübileye:(Ama olsun buna da şükür.Yoksa bugün sabah girip gece 24 de çıkacaktım işten Allah'tan bu kadar ayarlayabildik;)
Dediğim gibi öyle heyecanlıyım ki tansiyonumun falan çıkmasından korkuyorum.O kadar yani...
Sevgiler canım;)

Asortik Krep dedi ki...

Tebrik ediyorum eşini ve seni bir devri böyle güzel kapattığınız için..ve yeni hayatınızda da mutluluklar dilerim :)

Hülya dedi ki...

ASORTİK'ciğim;devir kapatmak ne zor,heyecan verici ve telaşlı tuhaf bir duyguymuş.Saat de bugün yavaş mı ilerliyor ne?
Desteğin için sağolasın...

Adsız dedi ki...

bu jubileye diyecek bişeyim yok ahmet bizim için hep TOPÇU ahmet tir çok tebrik ediyoruz.İyiki futbol oynamış kuşadasına gelmiş benim canım arkadaşımı bulmuş.evliliğinizin her karesine şahit olmak çok güzeldi.Buca maçını hatırlıyorum şu an hepberaber gitmiştik tabii bide topçunun doğumgünü özel pasta yaptırmıştın.bide hatırımda kalan ve çok eğlendiğim bi gece bizim camiala tekila gecesi.tüm personele topçu makerenayı öğretip oynatmıştı.ahmete başarılar diliyoruz.

Yelda Özyurt dedi ki...

Hayirli olsun, ne guzel yazmissin, bundan sonraki hayatiniz daha da renkli gecsin insallah...

Adsız dedi ki...

Hülyacığım yine ne güzel dökmüşsün düşüncelerini yazıya hayranım birde bu yönüne (pastalardaki hünerinede)ne heyacanlı ne duygusal bir gün olmuştur detayları merakla bekliyorum
sevgiler

Tulosh dedi ki...

Ne kadar güzel dile getirmişsin bu anlamlı günü. Ne büyük duygular yaşadınız dün kimbilir. Hayırlısı olsun, umarım herşey gönlünüzce olur. Yuvanızdan sevgi hiç eksik olmasın.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya, bilmediğim bir dünyada eşin ama yazdıkların mesleğinin zorluğundan güzelliğinden ziyade, senin örnek bir eş olmanı hissettirdi. Vefakar, fedakar kadınları örnek verirken, hep eskiler diye başlarız ya söze; sen, bana o eski kadınların çok gerilerde kalmadığını gösterdin. Demek ki yüzeysel yaşanmayınca duygular, eşler birbirlerinin acı gününde, mutlu gününde bir bütün olabiliyorlar.Ve böyle güzel, içten yazılmış bir yazı ile duygularını bizlere aktardığın için teşekkür ederim.
Sevgiler.

Hülya dedi ki...

DİLEK'ciğim;neler hatırladım sayende.Aldın beni 11 yıl önceye götürdün.Gerçekten hayat nasıl akıp gidiyor.Ben de iyi ki sizleri tanıdım,gece yarılarına kadar hiç susmadığımız sohbetlerimiz oldu hep.İyi ki varsınız.
Ahmet'de yazını okuyunca çok mutlu olacak eminim...Sağol canım;)
YELDA'cığım;güzel temennilerin için nasıl mutlu oldum bir bilsen;)
Sevgiler..
SEDA'cığım;yazılarımla size kendimi ve yaşadıklarımı doğru aktarabilmeyi düşledim.Galiba oluyor;)
Uğrayıp yorumunu esirgememen ne hoş;)Teşekkürler...
TULOSH'cuğum;evet hiç unutulamayacak bir gündü.E sen de hiç boş durmamışsın bu arada;)Tebrikler...
LALE'ciğim;ayakları yere basan her kadının iyi bir eş olduğu inancındayım;)Sağolasın...
Bu özel günümüzde bizlerle olduğun için;)

Adsız dedi ki...

Hülyacım 10 numara Ahmet forması var bizde biliyormusun..Mustafa abin jübilede yer almış dün..Yazdıklarını okuyunca çok duygulandım iyi bilirim futbolcu eşi olmak ne demek... Ama senin duruşun çok farklı ... Bir kez daha aferim sana Sabiha abladan...en güzel günler inşallah bundan sonra...sabiha

Hülya dedi ki...

SABİHA ABLA'cığım;sağolun.Eşinize de çok çok selamlar.Yanımızda olduğunuz için;)
Feyz aldığım duruşlardan birinin sahibi bana "Aferin"diyor.Nasıl mutlu oldum uğradığın için bilemezsin;)