13.06.2007

FİLDİŞİ ÇİKOLATALI PASTA & GECİKMİŞ BİR PASTALAND MASALI;)

2 gün önce resmini yayınladığım pastamı o zaman da dediğim gibi annem için yapmıştım;)Daha doğrusu annemin misafirleri için.Aslında annem pek bir çekinceli''Yoğunsun ama bana küçücük bir pasta yapar mısın?''diye geldiğinde''Yaparız yaparız nasıl olsa deepfreezede hazır da kakaolu bir pandispanyam var.Hallederiz çabucak''diye kahramanlık da yapsam maalesef:(pasta küçük büyük farketmiyor."Sen beni küçük mü görüyorsun?Uğraş da gör bakalım benle"diye pasta dile gelebiliyor.Hatta siz onu duymuyorsunuz ya gecenin 11'ine kadar semelek semelek pastayla mücadele ederken pastanın dile gelmiş olabileceğini aklınıza getirip gönül gözüm kapalıydı herhalde anlayamadım o yüzden diye egzantrik hayallere bile dalıveriyorsunuz.Ha bu arada pastalar konuşur mu demeyin bana?Pastalar konuşur hatta,opera bile söyler;)İnanmadınız galiba?
Bence inanın;)Nasıl mı?
DERS 1:
Yani bu ne demek oluyor kahramanlığım boşuna kızım:(öyle çok bildim havalarına girmeyeceksin,pastanın ebatıyla emeği doğru orantılı düşünmeyeceksin,haddini bileceksin öyle de etrafta çok fazla Don Kişot gibi dolanmayacaksın;))
Öğrendim:o)

Evde süt kalmadığını son anda farkettim dolayısıyla dolgu kreması için süt kullanılmayacak bir tarif deneyecektim.PASTALAND'dan o gün gelen kuverturlerimin içinde Elit Fildişi de vardı.Neyse süt yok ama süt kreması var;)''Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler"diyen kraliçe olarak ben(Elizabeth miydi adı?)süt yoksa süt kreması var deyip;)kremama fildişi kuverturlerimi de ekleyerek hemencecik bir ganaj hazırladım.

FİLDİŞİ GANAJ için:
*150 gr.süt kreması
*250 gr.fildişi kuvertur
--------------------------------
-Süt kremasını kalın tabanlı bir tencereye aldım kaynatmadan ocaktan aldım.
-İçine kıyılmış çikolatalarımı ekledim.İyice karıştırarak çikolataların erimesini sağladım.
-Oda sıcaklığına gelmesini bekleyerek,buzdolabımnın alt raflarına kaldırdım.
Sabırla ganajın donmasını bekledim.Bekledikce inat etti donmadı:(

Bu arada şanti hazırladım.Şantimi de 1 kg.paket halinde PASTALAND'dan aldım.Arkasında verilen tarif 1 kg.toz şanti içindi ben de bir oran hesabı yaparak(ki matematiği hiç sevmezdim ama bu oran benim hayatımı kurtarıyor her defasında,iyi ki o dersi dinlemişim;

DERS 2:Matematik de hayat kurtarır,sevmek lazım:)

Şantimi hazırlayıp hemen dolaba kaldırdım.Tabii ganaj donana kadar da,bu kez şantim epey katılaşdı."Aaaa ne güzel"dediğinizi duyar gibi oldum kıvam açısından ama değil işte...Pastanın üzerine sürülürken çok sıkıntı oldu bana:(Neyse ki bende alternatifler ürettim;)

-13,5x13,5 kare kakaolu klasik pandispanyamı önce enlemesine 2'ye kestim,3 katım oldu.
-Şeker şurubuyla katları ıslattım.Ara katlara dolgu kreması olarak donmayan:(ganajıma 50 gr.kadar şanti ekleyerek son bir umutla çırptım ve nihayet ganajım katılaştı) ganajımdan sürdüm.Bolca yine PASTALAND'dan aldığım Elit Damla Çikolataları serptim.
-En üst katıda kapatıp şeker şurubuyla ıslatarak oldukça katı olan krem şantimi sürmeye çalıştım.Bir yandan sürerken diğer yandan şanti kabuk gibi kalkmaya başlayınca pürüzsüz bir görünüm olmayacağını deneyerek anlamış oldum.Son bir kararla kalan ganajı şantinin üzerine yaydım.Nihayet oldu...

DERS3:Kıvamlar konusunda daha hassas çalış.Önemsemediğin küçük bir detay başına büyük işler açabilir.

-Krem şanti koyduğum sıkma tüpüyle pastanın etrafına amatörce şekiller sıktım.
-Yine PASTALAND'dan aldığım Elit Bitter Ganaj çikolatayı tırtıklı bıçakla ince ince yukarıdan aşağıya traşladım.Kazımalık çikolata yumuşak olduğundan çikolata ruloları kendiliğinden oluştu.Bunları da pastanın ortasına koydum.
-Pastanın etrafına avucumla hindistancevizlerini yapıştırdım;)

Annem pastayı çok beğendi.Hatta bana minicik bir pasta yaptırarak az iş çıkarttığını düşündüğünden epey de mutlu oldu.Yorulmadım ya ondan mutluluğu;)
Onca badireye rağmen ertesi gün iş çıkışı misafirlerin yanına uğramak için anneme geçtiğimde dolapda kalan son dilimlerden tırtıkladım.Doğrusunu söylemek gerekirse dün beni üzdüğü kadar çok lezzetli bir pasta yedim.Hafifçecikdi tadı;)

DERS 4:Önüne getirilen kusursuz sandığın hiç birşey aslında kusursuz değil.Bir bilsen her biri ne badirelerden sonra allanıp pullanıp karşına çıkıyor.Asla yılma ve hep böyle düşün:)

Şimdi onca dersten sonra size diyebileceğim bir Hamiş'im var.Ha bu arada Hamiş'in anlamı burada;)Merak edenler varmış da Hamiyet kim diye?Açıklamayı bir borç bilirim..


HAMİŞ:Pastaland'dan bahsetmeden geçmek olmaz değil mi?.Bu şirket 71 yıllık köklü bir şirket Bursa'da.İşlerinde çok profesyonel ama bir o kadar da size yardımcı olabilmek için çırpınan amatör ruhların sahibi her bir çalışanı.Çünkü onlar size;sorduğunuz en ufak bir ürün için bile önce hizmet satmakla meşguller.Ben Pastaland'ı evim gibi bildim dersem yalan olmaz.Bana ilk el veren onlardır.Onca tecrübesizliğime ve onca amatörlüğüme ve olmayan potansiyelime rağmen ben sanki yıllardır onlardan alış-veriş yapıyormuşum gibi hizmet sundular bana.3-5 kuruşluk alış-verişimde bile ayağıma kadar getirdiler herşeyimi.Asla haklarını ödeyemem.
"Pastaland"diye telefonu açan hanımdan tutunda,sürekli sorularıma asla yılmadan açıklayıcı bilgiler veren Özlem Hn'a,ayağıma kadar bana küçük torbalarımın içinde ki küçük siparişlerimi bile getiren beyefendilere ve Dilek Hn'a bana yazdığı güzel ,teşvik edici yorumları için ne desem az gelir.Yaptığım her pasta da bu insanların da yürekleri var.
Şimdi diyebilirsiniz ki:"E tabii ki ilgilenecekler sonuç da müşterisiniz."
Elbette müşteriyim.Paramı ödüyorum ama siparişlerim yanında hizmet alıyorum,samimiyet alıyorum,değer alıyorum,güvenlerimizi birbirimize emanet ediyoruz ve daha birçok insanca duygu.Günümüz koşullarında kaç şirket var bunca samimiyetle çalışan.Öneriye bu denli açık;) O yüzden tüm samimiyetimle derim ki bir kerecik de olsa 0 224 221 20 37 'yi arayın.Bana hakvereceksiniz...
Bu arada Özlem Hn'dan bahsetmek isterim.Özlem Hanım benim yüzyüze hala karşılaşamadığım arkadaşımdır.Hep yardım eder.Üşenmez size döner açıklamalar yapar.Genelde insanlar"Size dönerim"deyip dönmediklerinden Özlem Hn bu profesyonel davranışıyla size inanılmaz bir konfor sunar.Kendinizi güven de hissedersiniz.Üstelik bir de sayfası var."Olabilir herkes sayfa açıyor ne var bunda da?" diyebilirsiniz.Ama var bir fark işte;)Açmış olduğu sayfasıyla da Halkla İlişkiler konusunda ne kadar ufuk sahibi olduğunu kanıtlıyor bence.Bir şirketin Halkla İlişkiler Md'ü üşenmeyip şirketinin adına bir sayfa yapıyor ve pazarında ki hanımlara yönelmek için yemek bloglarını varlığından haberdar ediyorsa bu takdir edilecek bir girişimcilik değil de nedir?
İşine gönlünü koyan herkesin tüm dilekleri gerçekleşsin isterim.Ve yolları her daim başarıdan geçsin;)

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Hülyacığım atlattığın badireleri okudukça bende içinden kendime dersler çıkardım. Çok teşekkürler detaylı anlatımın için. Pastaya zaten diyecek söz yok. Ellerine sağlık. Bu arada şu ganaj çok hoşuma gitti sıyırma olarak kullanımın dışında başka nerelerde kullanılıyor acaba? Pastadaki ganaj yapımındada kullanılabilirmiki? Galiba küvertüre göre fiyatıda daha uygun değilmi? Sevgiler..
Diğer pastayı halen merakla bekliyorum bu arada.

Yelda Özyurt dedi ki...

Pasta cidden guzel gorunuyor, hatta tanimlamak icin bir kelime kullanmak istiyorum ama o kelimeyi bulamiyorum:( Bulursam ekleyecegim, soz;)Bende de elit'in frambuazli ganaji var ama ben hep rendeleyerek kullandim bugune kadar. Sayende bunu da ogrendim:)
Ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

Kucak dolusu sevgilerrrr.
msn de kişisel iletime''İşine gönlünü koyan herkesin tüm dilekleri gerçekleşsin,Ve yolları her daim başarıdan geçsin.''
Nerde okuduysam bilmem ki:)) hayat da insanın diline dolayacagı, sevdikleri için duygularını en güzel şekilde ifade edebilecegi,deger verdigi çok kıymetli dostları için,olmazsa olmazları için çok sık edebilecegi çok ama çok güzel bir dua...
Hayat da herkesin bir hesabı vardır;ama her hesabın ötesinde birde önlerine çıkan bir hesap vardır.Önümüze çıkanlar kimi zaman bizim tercihlerimiz olmaya biliyor.Ama önümüze çıkanlara bizim oldukları için ilk önce bizim gerekli degeri vermemiz ve saygı gözstermemiz gerekir ki neticesinde bunun mükafatı olarak kazandıgımızın adı BAŞARI olsun.Başarı maddi de olabilir manevide.Maddi başarılar genellikle hep ilk tercih edilen olmuştur.
Hayat da maddi başarıları amaç degil,araç olarak görenlerde vardır.Bizler gibi..
Hayat da yapılan işin maddi beklentinin ötesinde sadece çalışmak adına, insanlık adına yapıldıgını gören,hayata bakmasını bilen güzel gözlü dostlar vardır.SİZİN gibi....
Dilek Ataygeldi

Adsız dedi ki...

:)
özel bir kadın olmak hayatın detaylarına verdiğin değere bağlı seni her detay daha değerli kılıyor
sadece merhaba için gülen yüzü koyacaktım iki satır yazamadan geçemedim geniş yazacak zaman yaratamıyorum bu aralar sadece sevgiler :)sen bunun anlamını biliyosun zaten
enişte beye zaten özel selamlar

Hülya dedi ki...

SELDA'cığım;badirelerimin size minik minik de olsa tüyolar vermesine çok sevindim;)
Ganajı ben de çok seviyorum ama yongalar ya da rulolar mı demeliyim;)onun haricin de neler yapılır henüz araştırmadım,denemedim.Gruba sormak gerek mutlaka bilen vardır;)
Evet kuverture göre fiyatı çok iyi.
1,5 kg.lık paketlerde bunlar 8 küsur falan.
Pastayı sanırım yarın yayınlarım bir aksilik olmazsa...
YELDA'cığım;pastayı tanımlıyorum senin adına:Acemi pastacının şansı;)
Rendeleyerek yan duvarlarda kullanılabilecek kırıklar elde edebilirsin ama bir de bunu dene bence?Bu arada frambuazlıyı beğendin mi?Ne marka?
Sevgiler...
PASTALAND DİLEK HN;yazımı tamamlarken birden bire yazıverdiğim dönüp dönüp okudukça ne kadar anlam yüklü olduğunu bir kez daha anlayabildiğim yürekten bir dua olmuş gerçekten...Dostlarınız da sever umarım...
Hayatınıza minicik bir müşteri olarak girmekten dolayı o kadar zengin hissettim ki kendimi nasıl anlatsam bilemedim;)Bana ve benim gibi onca münferite vermiş olduğunuz elden dolayı size çok teşekkürler ederim ve duamı yinelerim;)
Sevgilerimle...
AYNUR'cuğum;gülüp geçme...Mutlaka sesin olsun,sözün olsun...
Selamını iletirim...

Adsız dedi ki...

Hülyacığım merhaba;
PASTALAND masalın bir harika okurken okadar duygulandımki anlatamam. Ama önce o güzel pastana gelelim.
senin sabırla donmasını beklediğin ganaja inat öyle güzel görünüyorki pastan dantelle ve güllerle bezenmiş karbeyaz bir elbise giymiş , çikolata esmerliğinde bukle bukle saçları olan ve görüntüsü ile o günün prensesi olan yaramaz kız çocuğuna benzettim pastanı.sen ne dersin
tabiiki bu yaramAz kızı yoldan çıkaran donmak bilmeyen ganaja gelince onun yaramazlık sebebinide ustalarımızdan öğrenip en kısa zamanda sana döneceğim inşallah..sonuçta bu ürünü satıyorsak ürüne güvendiğimiz içindir.böyle yaramazlıklar yapmasına asla izin veremeyiz.
Pastalandı o kadar güzel anlatmışsınki çabalarımızın boşa gitmediğinin göstergesi diye düşünüyorum. Gerçekten diyebilirimki ticari kazançtan çok müşteri memnuniyetine odaklanmış durumdayız. Bu da sen ve senin gibi müşterilerimizden aldığımız olumlu eleştirilerden anlıyoruz.tabiiki yapacak çok şey var. Her zaman inan daha fazla ne katabiliriz ve geliştirebiliriz düşüncesi içindeyiz.Çünkü Bursa’da PASTALAND daha iyi yerlerde olmayı hak ediyor. Hak ediyor çünkü ;
İstanbul gibi alışverişin merkezi olmuş bir şehirde bile tek çatı altında bu kadar çok çeşidi barındıran bir yer yok. (bu konuda mütavazi olamayacağım)Bu arada pastaland masalında adı geçen kişiler gerçek olup arkadaşlarım adına da övgü dolu sözlerin için teşekkür ediyorum.
Özlem hm’dan bahsetmişsin yani benden. Canım o kadar naziksin ki inan o kadar duygulandım ki bu satırları okurken yanaklarımın al al olduğunu görmeni isterdim.İşin aslı ;
Artık sadece hayatını kazanmak için çalışmak yetmiyor; işe
de bir hayat kazandırmak gerekiyor.PASTALAND Bloğunu hazırlayarak pastalandın tanıtımına katkıda bulunduysam bu heyecan vericidir. Heyecan bulaşıcıdır... tutku bulaşıcıdır. İşinize karşı ne kadar heyecan duyarsanız etrafınızdakiler de bundan etkilenip heyecanınıza ortak olacaklardır.Insanlar sizden gördükleri izlenimleri her zaman sizinle birlikte hatirlarlar. Ilk verdiginiz izlenim tüm hayatiniz boyunca sizi tanimlamaya devam eder. PASTALAND ve kendim adıma amatör ruhumla bunu başarmaya çalıştıysam ne mutlu bana .Kucak dolusu sevgiler.

Hülya dedi ki...

ÖZLEM HN;ben kendi yazıma almış olduğum bu yorumunuzu okurken ağladım...
Birşey geçti bana yazınızdan ama adını bilemedim:(
Belki bu yazımı okuyanlar bunun abartılmış bir duygu seli olduğunu düşünebilir.Ama asla değil.Şu an klavyemin tuşlarını puslu puslu görecek kadar ağlama dozunu arttırmış bulunmaktayım...
Sizin şirketinizin benim yazacağım 2 satıra asla ihtiyacı yok biliyorum.Haddim değil zaten.Ama ben içimden geldiği gibi ve çok insani birşeyden bahsettim.Artık emek,hoşgörü,hürmet,saygı,önemsenme,geri bildirim,nezaket alıp başını gitmek üzereyken elde kalanları bize sunanlara sıkı sıkı tutunmak gerek diye düşünenlerdenim.Kaldı ki siz ve şirketinizle ilgili düşüncelerim etrafımdan sizi tanıyabilme şansına sahip kişilerce de aynı doğrultu da.Nilay Abla'm sizi yere göğe koyamıyor zaten....
Dilerim yazımın sonunda ki duam size de değer...
Ve herşey gönlünüzce olur.
Bu yazı sadece bir vefa borcuydu;)))

Yelda Özyurt dedi ki...

yok yok hulyacim, bilemedin, benim icimden cok daha farkli bir sey geciyor ama kelimeye dokemedim, edebiyatim seninki kadar iyi degil:)
Ganajin markasini yazmistim ama gormedin sanirim, Elit. Ayni marka yani. Ben frambuaz i cok severim, o yuzden gayet memnunum:)
Sevgiler canim...

Adsız dedi ki...

Bizleri motive eden olumlu öneri ve düşüncelerini esiregemeyen sevgili patroniçemiz DİLEK Hn'da umutmamak gerekir.Onun sayesinde içimizdeki potansiyel açığa çıkıyor ve buda PASTALAND'a ziyarete gelen misafirlerimize olumlu olarak yansıyor.Allah herkese bizim başımızdaki gibi patroniçe nasip etsinki bunun geri dönüşümü de işte böyle çok güzel olsun.

Adsız dedi ki...

İşini büyük özenle yapanlara hayranım pastalandda bu işi doğru düzgün yapanlardan tekrar tekrar tebrikler ve bu vesileyle ne sıcak ilişkiler kurulmuş bayıldım valla pasta süper gelin gibi olmuş bembeyaz ama çıkardığın dersler ve pastayla aranızdaki diyalog süper harikasın Hülyacığım yolun açık olsun daha ne güzel pastalar ve daha ne güzel yollar aşacaksın eminim ben
sevgiler

Hülya dedi ki...

YELDA'cığım;peki canım pastam konusunda dünyanın en usta şefine verilecek övgülerden birini emanet alıyorum.Ne dersin ayıp mı ettim yoksa?;)
Canım evet yazında Elit'i farkedememişim.Ben de deneyeyim o zaman.Sen nasıl olsa benim pirimsin ve beğendiğin neyse ben de beğenirim.Ki ben frambuaz sevmesem de alıp pastalarımda denemek farz oldu şimdi;)
Mektuplar nasıl biter?İşte böyle...
Seni çokkk seven Hülya;))
ÖZLEM HN'cığım;Dilek Hn'ın farklılığını satırlar arasından bile sezebiliyorum...Gerçekten çok şanslısınız...
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

SEDA'cığım;ben internete çok itibar etmezken 1 yıl öncesine kadar öyle insanlarla tanıştım ki yardım eden,mutlu eden,paylaşan.Türkiye'nin heryerinden bir arkadaşım var diye gururlanıyorum şimdi ve bu arkadaşlarımın içinde seni de görmek ne hoş..
Bir şirketle minicik bir müşterisi arasında böyle bir bağ kurulduğunu duysam hadi canım derdim eskiden.Ama değilmiş.Bu bağ şirket olsun,pasta olsun,sayfalar arasında dolaşan yazılar olsun,börtü-böcek olsun hiç farketmiyor.İnsan o frekansı yakalasın sadece.Gerisi hikaye....