19.06.2007

RENGARENK ZENCEFİLLİ KURABİYELER

Bu kurabiyeleri yeni sünnet olmuş büyük yeğenim için pişirdim.Zencefilli,hımm hem de mis gibi;)Ve de sabahın 8'inde hamurunu yoğuruyordum.Ne azim ama;)Boray'da başımda elbet."Anne bunları kime pişiriyorsun?Bize mi?""Oğuzkaan sünnet olacak ya ona.""Biz yemeyecek miyiz?""Yersiniz elbet,niye yemeyeseniz""Bize de mi yapacaksın şimdi?"deyiverince birden kendimi ikinci parti hamuru yoğururken buldum bu ne demek oluyor peki 4 tepsiye yakın kurabiyenin elimden bir şekilde geçmesi oluyormuş 4 saat sonra bunu anlamıştım;)))Kurabiyelerim zencefilli.Ufuk'ta görmüştüm bu tarifi.O da Burcu'dan almış.Ne trafik ama.Daha önce de Zencefilli Kurabiye yapmıştım ama o daha el oyalayıcıydı.Yoğur,dolapda beklet falan ben de o kadar bekleyecek vaktim olmadığından hemen yoğur,kes,pişir yöntemiyle bu tarifi denedim...Tarif burada...Ben kurabiyeleri pişirip iyice soğuttuktan sonra üzerlerini şeker hamuruyla kapladım.Bu aşamaları da elimden geldiğince fotoğraflamaya çalıştım.Çünkü bir el hafif yağlanmış olunca doğal olarak fotoğraf çekmekte zor oldu....Biskin kullanıyorum ben modelleme çalışırken.Kokusuz ve renksiz bir margarin olduğundan işi çok kolaylaştırıyor.Coccolat'tan almıştım biskinimi;)Kurabiyelerimi nasıl mı kapladım?dersiniz.Bir anlatmaya çalışayım bakalım;).
*Önce azıcık biskin alıp mutfak masamın minik bir alanına iyice yaydım.
*Cevizden küçük bir miktar renkli şeker hamurumu yağlanmış zeminde yuvarladım.
*Minik bir merdane yardımıyla açtım.Küçük bir parça oluyor bu. *Bu arada bir fırça yardımıyla kurabiyemin neresine şeker hamuru giydireceksem oraya ince bir kat bal sürdüm.Bu turuncu hamur ayının eteği olacağından ayıcığın bel kısmına ve biraz daha aşağılara kadar sürdüm balı.
*Eteğe pli vermek için bıçakla resimde ki gibi çizikler attım.
*Sonra çiçek işleme setimin ince rulolarıyla çizgilerin üzerinde hafifçe giderek plileri oluşturmaya çalıştım.
*Etek formunda kestim.
*Kurabiyenin bal sürülü kısmına etek formunda ki şeker hamurumu yapıştırdım.Elimle minik kıvrımlar verdim...

Aslında çok kolay ama çok da el oyalayıcı bu çalışmalar.Yaprak sarma yapmak gibi birşey bu.Saatlerce uğraşıp bir tencere sarma sararsınız 5 dakika da yenip,gider:(Böyle birşey işte bu kurabiyelerde.Ama değdi.Oğuzkaan ona gönderdiğim zarf kurabiye ve içinde ki minik nota bayılmış.Bu da benim onca yorgunluğuma değdi işte...Hem çocuk sevindirmek gibisi var mı?

Bu hafta ki gazete yazım da burada...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,
Ne kadar güzel ve cıvıl cıvıl olmuş kurabiyelerin.Baktıkca içimiz açıldı adeta arkadaşlarla.))
Ayrıca yazını okudum tatlım tek kelimeyle harikaydın.Buradan seni kutlayıp o güzel yanaklarından öpüyorum.ARKADAŞLARIMDA SENİ KUTLUYORLAR..))


Sevgilerin en güzeli seninle olsun canım.

Tulosh dedi ki...

Hülyacıgım kurabiyeler cıvıl cıvıl süper görünüyor. Ben birde yazını okuyayım canım görüşmek üzere....

Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya, rengarenk kurabiyeler insanın gözünü gönlünü açıyor, ama sayfana her girdiğimde gözüm gönlüm açılıyor zaten. Yazınıda okudum, birgüb "Hülya'dan Denemeler" isimli kitabın çıkarsa şaşırmayacağım. Kelimeleri harika kullanıyorsun ve yazdıklarını bazı blok arkadaşlarımın yorumlarından okuyuncada bayılıyorum. İltifat kabul etme çok samimi olarak yazıyorumki edebi bilgine hayranım.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

laleye katılıyorum
:)

NiNo dedi ki...

canim harika olmus bunlar elcagizlarina saglik harika mamalar yapiyorsun su seker hamurundan arnavutluktada olsa ne olurdu sanki :( opt

Adsız dedi ki...

ELLERİNE VE HAYAL GÜCÜNE TEKRAR SAĞLIK OLSUN DİYORUM VE HAYRAN OLUYORUM(DAHA DOĞRUSU KISKANIYORUM)BU YOĞUN TEMPODA HAYALGÜCÜNÜ RUHUNU NASIL BESLİYORSUN HAYRET. BİZZAT TANIYAN BİRİ OLARAKTAN UYUMAYI BOŞ ZAMAN KABUL EDERSEK HERALDE RÜYALARINDA BİLE PASTA GÖRÜYORDUR. H.DAĞLI

Hülya dedi ki...

GÜL'cüğüm;kurabiyelerin cıvıl cıvıl olması konusunda haklısın;)Rengarenk oluverdiler...
Ben de sana ve arkadaşlarına çoook teşekkürler ediyorum.Bıkmadan usanmadan bana uğradığınız için;)
Selamlar..
TULOSH'um;kurabiyeleri beğenmişsin ama bak yazıya ne diyorsun merak ettim şimdi?;)
LALE'ciğim;edebiyatı seviyorum;)Eskiden daha çok kitap okurdum kelimeleri yerli yerince kullanabilme yetim oradan;)Söylediklerin o kadar güzel sözler ki utanmadım dersem yalan olur;)Sağol Lale'ciğim.Teşekkürler...
ANONİM'ciğim;peki o zaman;)Aynur'cuğum;)))
NİHAN'cığım;şeker hamuru neden orlarda yok ki şaşırdım doğrusu..Gerçi bu sıcaklarda şeker hamuru uğraşılacak birşey değil ya...Neyse...
Selamlar...
HÜLYA'cığım;onca işimin arasında bir de bu işler olunca haftalardır geçmek bilmez yorgunluğumun sebebi anlaşılıyor.Rüyamda pasta görmüyorum ama etrafımda ki birçok şeyi nasıl pastaya dönüştürebilirimin hesabını yapıyorum sık sık;)
Mesela bir genç kızın kucağında ki LVoitton çantayı epey bir inceledim hatta yanlış anlamasın ne diye dik dik baktığımı izah da ettim."Bu çantanın bile pastasını yapıyorlar"ondan bakıyorum dedim;)))
Sağol adaşım.Arkaşım;))

ufukmutfakta dedi ki...

Sünnet çocuğu için süper bir hediye olmuş bence ellerine sağlık. Ayrıca gecikmeli olarak Kuday'ın doğumgününü kutluyor ona nice mutlu yaşlar diliyorum. Pastasaı ise fevkalade güzel olmuş. Tam da Karayip korsanları modası varken doğumgünü pastası olarak süper bir konu seçmişsin. Tebrik ediyorum Sevgilerimle....

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Hülya tariflerini çok yapamasam da yazdıklarını okumaya bayılıyorum.
Geçen yılbaşı öncesi bir hevesle zencefil almış ama bir türlü kurabiye de kullanamamıştım. Keklerde kullanabildim ancak. Bu sene kararlıyım, zencefilli kurabiye yapacağım bende:) Kurabiye kalıplarımı da ilk defa kullanmış olacağım:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

hulyacım ellerıne saglık...gercekten hem yemek yapıp hemde resımlemek cok zor bunuda basarmıssın cok guzel cekımler yapmıssın:))yıyenlerede afıyet seker olsun:))sevgılerımle......

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Hülyacığım eline sağlık, detaylı bilgiler için de teşekkürler. Hem 4 tepsi kurabiye yap hem de foto çek. Becerikli kadınsın maşallah!

Hülya dedi ki...

UFUK'cuğum;oğlum adına sana sonsuz teşekkürlerimi gönderiyorum canım.Sağolasın...
Yeğenim de çok sevmiş kurabiyeleri.İyiki de yapmışım;))
Görüşmek ümidiyle...
PINAR'cığım;sana şiddetle tavsiye edeceğim üzeri fındıklı Zencefilli Kurabiyelerim.Eğer denemek istersen ltf.o tarifi dene.Aroması daha kuvvetli bir tarif o.
Yazdıklarımı okuyup dikkate alman çok hoşuma gidiyor.Teşekkürler...
SALİHA'cığım;gerçekten yapım aşamalArını çekmek zor bir iş.Biri yardım ederse ne ala.Yok sizi benim gibi mutfakta unutuyorlarsa eh işte o vakit iş başa düşüyor.Ben de çekebildiğim kadar anlaşılır çekmeye çalıştım.
SELAMLAR...
ESRA'cığım;bunun adı beceriklilik mi iş başa düştü mecburiyeti mi bilemedim ama evdekilerin yardım edip 1 kare poz bile çekme teşebbüsleri olmadı maalesef:(
4 tepsi kurabiye yaparak işi abartmış gibi olabilirim ama kurabiyelerim öyle çok yere dağıldı ki ben bile şaşırdım;)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Hülya,
Sitenizi bu gün keşfettim ve çok beğendim. Fırsat buldukça geleceğim artık. Pastalar şahane, esprili anlatımlarınız süper.
Kurabiyelere ise bayıldım.
Sevgiler

Hülya dedi ki...

MÜGE'ciğim;kendimi doğru ifade edebildiğimi düşündüğüm bir sayfam var gerçekten ve her zaman da beklerim;))
Sevgilerimle...