14.04.2007

ZENCEFİLLİ KURABİYE;)

Şu sıralar kurabiyelerden yana gitmekteyim;)Bir arkadaşımın fikir olsun diye verdiği bir kitapcıkda gördüğüm ve ne zamandır denemek istediğim bu tarifden yaptığımda elimde hiç beklemediğim kadar çok kurabiyelerim olmuştu;)Hem de 70 adet :)İnanılmaz bereketli yani...Üstelik orjinal tarifini azaltmış olmama rağmen:)Zencefilli Kurabiyeyi ilk kez denedim ve tadını,aromasını çok beğendim.Hatta oğlanlar bile tereddütsüz yediğinden ve beğendiklerinden çocuklar içinde lezzetli bir seçim olabileceğini düşünüyorum.Bir kere hamurunda zencefil,karanfil tozu,tarçın ve hatta bal var.Ağzınıza aldığınız tek yudumda bile tüm bu malzemelerin aromalarını alabiliyorsunuz;) İlk fırsatta bir kez daha denemek istediğim bu tarif de:

Kullanılacak Malzemeler
*1 pk.oda ısısında margarin
*420 gr.un(Margarinin yumuşaklığına göre artıp,azalabilir)
*1 pk.kabartma tozu
*1 çay kaşığı(silme)zencefil tozu
*1,5 çay kaşığı(silme)karanfil tozu
*1 çay kaşığı tarçın
*110 gr. pudra şekeri
*100gr.bal
Üstü için:Fındık
-----------------
-Pudra şekeri ve yağ mikserle çırpılır,krema kıvamına getirilir.
-Un,kabartma tozu,baharatlar ve bal eklenip yoğrulur.
-Hamur 2'ye bölünür.Herbir hamur 3 cm.çapında olacak şekilde yuvarlanır.Buzdolabının alt rafında 1 saat kadar dinlendirilir.
-1 saat sonra katılaşan hamurdan 1/2 cm.kalınlığında dilimler kesilir.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
-Her bir dilimin ortasına fındıklar hafif bastırılarak konur.
-200 derece ısıtılmış fırında 13-15 dk.kızartmadan pişirilir.
-Veee onca kurabiye bir günde bitirilir;)

HAMİŞ:& Şayet kıtır kıtır kurabiyelerim olsun isterseniz pişme süresini 2-3 dk daha fırınınızın durumuna göre uzatabilirsiniz:)

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık canım tarçın ve zencefil birbirinr r çok yakşıyor ama karanfil tozunu hiç kullanmadım haftaya misafirim var mutlaka deneyeceğim
sevgiler

Adsız dedi ki...

:)

hanimiş dedi ki...

Hülya zencefilli kurabiyeleri seviyorsan bir de pekmezli klasik tarif vardır onu denemeni öneririm. Ben de yazmıştım daha önce. Benzer tarifleri Sibel ve Figen de yazmıştı. Madem bu ara kurabiye canavar oldun, şiddetle öneririm.

Hülya dedi ki...

SEDA'cığım;gerçekten karanfil tozu haoş bir aroma katıyor kurabiyeye.Seveceğini umuyorum;)
AYNUR'cuğum;bir gün de biten kurabiye gülümsemesi mi bu;)
IŞIL'cığım;yönlendirdiğin sayfalara baktım,sağolasın çok işime yarayacağından emin olabilirsin;)İlgin ve nezaketin için sağol;)))

Özlem dedi ki...

Hülya' cığım ellerine sağlık. Zencefilli kurabiye yapmak hiç kısmet olmadı. Ama senin bu tarifinden sonra artık farz oldu :) İlk fırsatta deneyeceğim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Kalite testinden geçmiştir.Sağ olsun evde ne pişerse bize de düşüyor.Lezzeti çok güzel,ısırdığınızda içindeki baharatların tadına varayım derken bir bakıyosunuz kurabiye bitmiş:)))
Dilek

Nukhet dedi ki...

Hulyacim

Bu tarif super oldu. Yilbasi gingerbread kurabiye firtinasindan dolayi saydigin malzemelerin hepsi evde mevcut ve nasil kullansam diye dusunup duruyordum. Artik biliyorum. Sen hamburgeri dene ben de bu kurabiyeleri. Ellerine saglik.

Hülya dedi ki...

ÖZLEM'ciğim;ben çok sevdim bu kurabiyeyi,denersen eğer senin de seveceğini umuyorum;)Sevgiler...
DİLEK'ciğim;yani öyle bir şey oldu ki aramız da sizlere tattırmadan boğazımdan geçmiyor desem yalan olmaz;)Afiyet şeker olsun;)
NÜKHET'ciğim;böyle paslaşmaya can kurban arkadaşım;)İlk fırsatta;)

tugce:-) dedi ki...

ah bu kurabiyelere bir takılınca insan tam takılıyor değil mi? ama insanı hem rahatlatıyor hem mutlu ediyor. yapması da, yemesi de, iram etmesi de :) zencfili zaten çok severim ama bu kurabiyelerin sunumuyla tarifiyle iyice yapmak isteği geldi içime:) bir sonraki kurabiye yapma krizine sıradalar:9
eline sağlık hülya.

Adsız dedi ki...

:))

Adsız dedi ki...

:))yukardaki aynur biçer e yalnış yönlendirme oldu düzelttim

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim, fazlasini bu tafara gonderebilirsin:)) sevgilerle,

Unknown dedi ki...

Hülyacım ellerine sağlık bende zencefilin kokusuna bayılıyorum kurabiyede. ama karanfil tozunu hiç kullanmadım. Senmi toz haline getiriyorsun yoksa aktarlarda satılıyormu? Çok merak ettim tadını bir deneme yapacağım bende. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sevgili Toprak:)(Sevgili günlük gibi oldu:)zencefil-tarçın-karanfil üçlüsüne her şarttta bayılırım ve çok kullanırım. Baktım Toprağım pişirmiş yorum yazmadan geçemedim. Süpersin, mis kokulu kurabilerinden yemek için yola çıkıyorum ;)
İstanbul'dan sevgiler...

Asortik Krep dedi ki...

Sobelendin tarafımdan :))

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

CANIIIIM ARKADAŞIM YAPTIKLARINI İNAN BÜYÜK BİR ZEVKLE VE KEYİFLE İZLİYORUM ŞU ARA BLGİSAYARIN BAŞINA ÇOK UZUN UZUN GEÇEMESEMDE HER GELDİĞİMDE KENDİNİ BİRAZ DAHA AŞTIĞINI GÖRÜYOR VE ÇOK HOŞUMA GİDİYOR ŞU ARALAR YENİ BİR SİTE İÇİN Hazırlıkta OLDUĞUMDAN BLOĞUMU GÜNCELLEMEK ÇOK İSTEMİYORUM ANCAK OYUN İÇİN ÇAĞRINI ALDIM CVPLAYAMADIĞIM İÇİN ÇOK ÜZGÜNÜM AMA YİNE DE BURDAN DA OLSA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM VE BENİ ANLAYACAĞINI UMUD EDİYORUM;)
SEVGİYLE KALIN...

kuzeybebek dedi ki...

yaz yaz okkuyamadım meraktan girip baktım yarın kuzeyin uyku saatinde arkası yarın kuşağını okuyor olucam

kuzeybebek dedi ki...

peçete ve örtü işi tamam

ayseyaman dedi ki...

Hülyacım,
aromalı tadları bende çok severim. Adı bir kere nefis bu kurabiyenin :) Zencefilli bir tarif henüz denemedim o tada varmak umarim bana da kısmet olur.
Sevgilerle canim

Hülya dedi ki...

TUĞÇE'ciğim;ben çok sevdim bu kurabiyeleri zaten ilk fırsatta denemeyi düşünüyorum;)Sayfanı çok sevdim;)
AYNUR'cuğum;peki o zaman;)
TUBA'cığım;evde 2 canavar olunca hiç kalmadı desem;)Ama n'olacak ki yine yapar sana adarım;)
SELDA'cığım;karanfil toz halde satılıyormuş.Ben de annemden aldım,aktardan almış o da,aşureye bu sene toz karanfil katmış;)Çekilebilir mi bilmiyorum epey öğütülmüş birşey;)Yine de fırsat bulduğun da en yakın aktara sor derim;)
HÜLYA'cığım;bu vakit oldu
gelmedin:(
ASORTİK KREP'ciğim;teşekkür ediyorum;)
ZUHAL'ciğim;yoğunluğunu biliyorum;)Vakit bulamasan da canını sıkma bence;)Sen burada,ben burada olduğumuz müddetce daha oynanacak nice oyun olur diyorum;)Sayfamda ki yenilenmelerimin hoşluğunu bana bir kez daha anımsattığın için sağol arkadaşım;)
KUZEY BEBEK'im;ne diyeceğimi bilemiyorum artık;)Yüreğine sağlık;)
AYŞE'ciğim;o tada en kısa zamanda erişebilmen ümidimle;)Sevgiler....