8.04.2007

SEVİMLİ SURATLAR;)

Bu kurabiyelerin (ne diyorduk adına Nihan'cığım?Arap Bacı mı?;)tarifini bir gazeteden kesmişim.Hatta not almamış direkt resmini yapıştırmışım ki hani düzgün anlatamam diye endişem olmuş sanki;)Yalnız tarifi ben yaptığım şekilde vermek istiyorum çünkü en iyi sonucu lezzet ve kıvam olarak da bu son yaptıklarım da aldım.Cedric'in beslenmesinde yani;)

*250gr.oda ısısında margarin
*180 gr toz şeker(10 yemek kaşığı )
*2 yumurta
*500gr.un
*1 çay kaşığı kabartma tozu
*1/2 çay kaşığı karbonat
*1 çay kaşığı ucuyla vanilya özü(veya 2 çay kaşığı vanilya)
*2 yemek kaşığı kakao
----------------------
-Un,kabartma tozu ve karbonatı karıştırın,eleyin.
-Margarin ve şekeri mikserle çırpın.Yumurtaları va vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin.
-Unlu karşımı da ekleyip,meşhur! kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.Hamuru 2 eşit parçaya bölün.
-Hamurun bir parçasına kakaoyu ekleyip yoğurun.
-Her iki hamuru da 3 mm.kadar açıp,su bardağı ağzı ile yuvarlak şekiller kesin.(Her iki hamurdan da yumruğunuzun yarısı kadar hamurların kalması süslemeler için yeterli olacaktır)
-Unlanmış tepsiye yuvarlakları dizin artan hamurlarla değişimli olarak,göz,ağız,burun yapın.
-Saçlar içinse sarmısak ezme aletinden geçirdiğiniz ip şeklinde ki hamurlarla çalışın.
-175 derece ısıtılmış fırında kurabiyelerinizi kızartmadan pişirin.(Fırının turbo ayarında 150 derece de 18 dk.istediğim kıvamdaydılar)Tepsiyi fırından alıp soğumaya bırakın.

29 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya gerçekten çok sevimli olmuşlar ellerine sağlık çizimi ne ile yaptığını merak ettim tarifi sabırsızlıkla bekliyorum

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim, Sevimliden de ote, cok ama cok guzeller. Cocuklar bayila bayila yemislerdir eminim, ellerine saglik. Iyi haftalar ve sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ay bunlar çok güzeller, yemeye kalkarsam ciyak ciyak bağırırmı bu kız milleti kurabiye acaba :)))
Sevgiler,
Esra

ufukmutfakta dedi ki...

Hülya, demekki kurabiyelerin sevimli ve şık olmaları için illaki gıda boyası ile renklendirilmesi gerekmiyor. Buna çok güzel bir örnek sergilemişsin. Ne kadar sağlıklı olduğu söylensede her kullandığımda içim huzursuz oluyor. Ben bunlara bayıldım, ellerine sağlık, çok da muntazam çalışmışsın, yetenekli arkadaşım benim. Sevgilerimle...

kamiş dedi ki...

Hülya bu kafalar süper olmuş yaa! Çok güzel bir global çalışma yapmışsın, ellerine sağlık, dünya barışı için :))

KIKI'S DESIGN dedi ki...

ne diyeyim Hülyacım,
harika olmuşlar!!!
ellerine sağlık:)
öptüms!

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık. Bende bu aralar kurabiyelerle kafayı bozmuş durumdayım. Sürekli kurabiye süsleyip duruyorum. Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok hoş olmuşlar pek bir ince işçilik bravo

Adsız dedi ki...

merhaba Hülya, ben o arapların dudaklarından ısırırım..:)
kurabiye suratlar gercekten harika olmuş, eline saglik canim.
Canım ben de artık Mut'lu oldum :)) Mut'un topluca köyündeniz. benim profildeki iki resimde Topluca köyünün yaylalarından..Toprağı, havası suyu bambaşka..Eskıden 40 pınarı da görülmeye değermiş ama köylerdeki su kavgaları yüzünden sular köylere boru hatlarından tasınalı beri eski güzelliğini yitirmiş ama yinede dağın eteklerinden sızan suları içmek başka bir keyif..Yayla havasını bilirmisin bilmem benim çok hoşuma gitti basım o yüzden baglı resimlerde :)) Tabii eminim Karadeniz bölgesinde ve diğer bölgelerimizde belki daha da güzel yerler vardır. ben bizim küçük topluca köyünü çok sevdim..Elimde çok resim var belki bir ara paylaşırım sizinle..
ben cedric ile ilgili ne biraz okumusum bir bakayim, unuttum kızz :P
öptm sevgilerle

Adsız dedi ki...

Hülya cığım süper gözüküyorlar...Benim kızım burda bende istiyorumm bende istiyorummm diye bağıyor...tarif bekliyoruz sabırsızlıkla senden.....Ellerine sağlık..sağlıkla ve afiyetle

Hülya dedi ki...

SEDA'cığım;hemen detaylı anlatıma geçerim canım;)Seni merakta bırakmam;)
AYBİKE'ciğim;evet ana sınıfını bir görmeliydin arkadaşım,birbirinin tabağına laf yetiştiren mi istersin,kızların ben bir de erkek kurabiye alıcam demelerini mi istersin,nasıl bir curcuna koptu bilirsin işte;)Nasıl yorumlar yapıldı bir bilsen;)Çok sevdiler,tabii ki ben de çok mutlu oldum...
ACEMİ ŞEF'im;yani belli mi olur bu kız milletine;)Saçımız bozulduuu diye de bapırabilirler yalnız;)uyarayım dedim;)
UFUK'cuğum;evet gıda boyası olmadan da güzel birşeyler çıkıyor ortaya ve bu kurabiyeler benim gıda boyalarıyla tanışmadan çok evvel ilk göz ağrım olan kurabiyelerim.Zencileri çalışmak,şöyle kalın dudaklı yapmak benim doğaçlamam oldu ama bu haliyle sanki daha sevimli oldu gibiler;)
Beğenmiş olmana,bana uğramana ve güzel iltifatına teşekkürler;)
KAMİLE'ciğim;aslında bunlar tam 23 Nisanlık ya biz erken davrandık;)
KIKI'S DESIGN'cığım;tasarım işi girince kurabiye bile olsa insan baştan çıkıyor di mi?Teşekkür;)
SELSERVİS'ciğim;e seninkileri ne zaman göreceğiz?Merak ettim şimdi;)
AYNUR'cuğum;aslında daha o kadar da süslenebilir bu sevimli suratlar ama bu kadarı da çocuklara yetti arttı bile;)
AYŞE'ciğim;suratlar konusunda haklısın.Arap dudakları tam ısırmalık;)
Mut okula gidip gelirken(Taşucu'na)içinden geçtiğim illa garajın da durduğumuz bir yer benim için.Çıplak arazisi ve sarı krem toprağı,damsız evleri ile hatırımda kalmış bir 13 yıl öncesinden bahsediyorum eminim çok değişmiştir;)Yaylalarının nasıl güzellikte olduğunu keşke biliyor olsaydım:(Gerçekten bir ara resimlerini yayınla bence,çok iyi olur;)
Cedric adı sana ilginç gelmiş araştırmışsın ya ama içinden çıkamamışsın iyi birşeyler olduğunu kestirmişsin ama netleştirememişsin.Onu sormuştum.Ne tür şeyler buldun diye;)Çok da dert değil canım:)Nasıl olsa Cedric,bizim çook sevdiğimiz çizgi film kahramanının hastası olan küçük oğlum Emir Boray'ın takma adı;)

Hülya dedi ki...

HANDE'ciğim;şu an da ikimiz de sayfada olmalıyız ki yorumlara cevap verirken senin yorumunla karşılaştım;)Kıyamam ben küçüğüne.Bu akşam tarifi geçerim canım;)Biraz bekleticeğim ama kusuruma bakmayın;)Siz bu arada dolaptan margarini çıkarın ki,yumuşasın;)

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,

Harika olmuşlar çok hoşuma gitti bütün detayları düşünmüşün. Kızların tokaları sevim ben, gözlüklüye ne demeli hepside çok güzel ellerine sağlık iyi uğraşmışın bunlarla canım.Sevgiler..

NiNo dedi ki...

MUHTESEEEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM... cocuklugumda bi dizi vardi kenterlerin oynadigi :) o dizide bi arap baci vardi :) bu kurabiyelrin adi arap baci kurabiyesi olsun :) olsunmu :D ellerine saglik canimmmmmm

Adsız dedi ki...

Hülyacığım, ben bunlara abyıldım yahuu :) Ellerine sağlık. şahane olmuşlar... Yuvarlak kafalar :)))

Müthişsin

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim, Cok sevimli olmus bu suratlar gercekten, yalniz hepsi kahverengi sacli. Sarisinlari yok mudur bunlarin:)))

Adsız dedi ki...

Ay bunlar ne sevimli şeyler böyle..))Ellerine sağlık canım..
Boya kullanmadığın için bence çok güzel ve sağlıklı olmuş..Bende orda olmayı çok isterdim inan..O miniklerin o halleri eminim görülmeye değerdiler..Tekrar ellerine sağlık tatlım..Bizim ufaklıkda evde parti vermeyi düşünüyor o zaman bende bu tatlılardan yaparım..Tekrar ellerine sağlık..Sevgiyle kal canım..Gül/d.tadı

Hülya dedi ki...

ZERRİN'ciğim;ustam benim;)Beğendiysen artık olma yollarındayım diye sevinebilirim di mi?Canımsın,sağol;)
NİHAN'cığım;esmerlerin isim annesi sen ol da,beyaz olanlara ne diyelim;)
ZERRİN-MİSSS'im;çocuğun olunca daha bir başka bakıyorsun hayata.Sen büyüdüğünü sansan bile onları mutlu etmek için vargücünle arıyorsun,araştırıyorsun,dikkat kesiliyorsun;)
Boray'cığım bu kurabiyelere bayılıyor tabii ağabeyimiz Kuday'da;)Ama şu an beslenme küçüğüne gittiği için o çok mutlu.Gerçi Kuday'ın beslenmelerin de de bu tarifi yapmıştım;)Annelik işte...
TUBA'cığım;zenciler beyaz saçlı canım;)Beyazlarda kahverengi;)
GÜL'cüğüm;sen de bilirsin çocuklar bu tür şeylere bayılıyor...Eminim yaparsan seninki de çok mutlu olacaktır;)

Özlem dedi ki...

Hülya' cığım bu suratları insan yemeye de kıyamaz ki. Çokkk şirin bunlar. Ellerine sağlık.

Hülya dedi ki...

ÖZLEM'ciğim;sağol canım da sahipleri ana sınıfı çocukları olunca kıyamama durumu olmadı doğrusu;)Hapur hupur yediler;)İyi ki de yediler,çok sevindim;)

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili adaşım,
bu kurabiyelere bayıldım.
eline sağlık. herkesin yüzünü gülümsetecek kurabiyeler olmuş bunlar...

Hülya dedi ki...

HÜLYA'cığım;gerçekten öyle;)Çocuklar o kadar sevindi ki bu kurabiyeler karşısında;)

Hülya YILMAZ dedi ki...

dün gece bunu okudum, sana da yorum yazdım, sonra doğru mutfağa... bugün misafirim gelecekti onlara yapayım dedim. hamuru hazırlaması kolay da, onların saçıyla, başıyla, makyajıyla uğraşmak zevkli ama çok uzun sürüyor. arap bacıları yaptım da sarışınlara gelince yoruldum. ben de hamuru birbirine katıp mermer kurabiyeler yaptım. çok da lezzetliydiler...
teşekkürler tarif için.

Nukhet dedi ki...

Sevgili Hulya

Ugrayamadigim zaman icerisinde birbirinden hos tarifleri yayinlamissin. Ama en sevimlisi bu suratlar olmus elbet. Ellerine saglik. Cokkk guzeller

Hülya dedi ki...

HÜLYA'cığım;gerçekten çok el oyalayıcı bir kurabiye bu sevimli şeyler;)Lezzetini beğenmene sevindim;)Mermer desenlilerde eminim çok güzel olmuştur;)Sevgiler...
NÜKHET'ciğim;çocukların ilgisini çekecek tarifler bizi de nasıl içine çekiyor di mi?Sen de köfteye kattığın o inanılmaz anlam;)dan dolayı süper bir iş çıkartmışsın...Çok beğendim...

Adsız dedi ki...

Hülyaaaaa, annemle senin bu kurabiyelerden yaptık. Öyle eğlendik ki :)) Çok teşekkürler hayatım yaa... İnanılmaz keyif aldık...

Hatta bir hediye kutusu yaptık yarın annemlerle ablama gönderiyorum :))

Çooook eğlenceli :)

SImmsıcak sevgiler...

Hülya dedi ki...

ZERRİN-MİSSS'ciğim;denedin mi?Aaaa çok sevindim.Biraz el oyalıyor ama annenle başa çıkman kolay olmuştur...Yayınlamanı bekliyorum hatta hemen sana geçiyorum;)

HADİYE dedi ki...

Merhaba Hülya,

Tarifini zerrin miss de gördüm vede çok beğendim ,çoook şirinler çok, bende yapacağım kızıma. Ellerine sağlık.İnşallah başarabilirim.

Sevgilerimle*

Hülya dedi ki...

HADİYE;kimbilir ne güzel suratlar yapacaksın kızınla beraber.Sabırsızlıkla bekliyorum...
Sevgiler.