1.04.2007

SERAP HANIM İÇİN;)


Farkında olmadan çok ama çok beklettiğim Serap Hn'a sabrı ve anlayışı için ne desem az;)Söz verdiğim gibi sınav dönüşü hemen Çikolatalı Kek'in tarifine geçiyorum.
Epey bir zaman önce yayınladığım bu yoğun kakaolu kekin tarifi Anne Wıllan'ın Çikolatalı Tatlılar ve Pastalar kitabından yaptım.Adı Portakallı Çikolatalı Kek diye geçen bu tarifte ki portakal kısmını ben kekten çıkarıp sade bir kek yaptım.Elimde olan Portakal Sosuyla da kekimi servis ettim.Tarifi kendim yaptığım gibi veriyorum;)

ÇİKOLATALI KEK
Malzemeleri:
*3 yumurta
*200 gr.tozşeker(1 su bardağı)
*250 ml.su(4 kahve fincanı)
*125gr.un(4 kahve fincanı)
*5 ml.kabartma tozu(1 tatlı kaşığı)
*175 gr.tuzsuz tereyağ
*45 ml.kakao(3 çorba kaşığı)
*Çay kaşığının ucuyla tuz
Kalıbın yapıştırmaması için biraz sıvıyağ ve un, yağlı kağıt
----------------

-Öncelikle baton kalıbımızı veya 18-20 cm'lik bir kalıbın içini yağlayıp yağlı kağıt seriyoruz ve un serpiyoruz.Unun fazlalıklarını silkeliyoruz.
-Un,kakao,kabartma tozu ve tuzu bir kaseye eliyoruz.
-Mikserle çırparak tereyağını yumuşatıyoruz,1 su bardağı şekeri ekleyip iyice yumuşayana kadar 2-3 dakika daha çırpıyoruz.
-Yumurtaları tereyağlı karışıma tek tek ekleyerek her birini çırparak iyice yediriyoruz.(Kitabın notu:Eğer bu arada malzemeleriniz ayrışmaya başlarsa ,kabınızı sıcak su dolu bir kabın içinde hafif ısıtarak çırpmaya devam edin!!!)
-Un ve kakao karışımını da ekleyip tüm malzemeyi karıştırıp,kalıba döküyoruz.
-Keki önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında ortalama 50-60 dk.pişiriyoruz.Kek,kalıbının kenarlarını bırakıp,kürdan testiyle de temiz çıkınca fırından çıkarıyoruz.

-

10 yorum:

Adsız dedi ki...

hülyacığım,öncelikle geçmiş olsun sınav maratonun şimdilik sona erdi nasıl geçti?İnşallah iyi notlar alır geçersin.Gelelim keke aynı kitap bendede var ama bir tüelü yapamamıştım sende memnun kaldığına göre deneyebilirim ellerine sağlık canım :))

Hülya dedi ki...

SEDA'cığım;evet şu an için rahatladım sayılır;)Sınavım dereceye giremeyecek kadar iyi geçti işte;)))
Ben bu keki çok sevmiştim.Adım adım takip edince kesinlikle yanıltmaz canım.Dene bence;)Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hülyam, ben bu keki yerim.. Hapur hupur hem de :)))

ELlerine sağlık hayatım.. Mutlaka yapacağım...

Sıcacık sevgiler...

Adsız dedi ki...

hülyaaaaaaaaaaa
ben geldim
kuzey uyusun söz hepsini teker teker tadacağım
neler yapılmış ben yokken eeee
kabuk değiştirmişsin şahane olmuş aynı ayrımtıları banada ekleyelim lüüütfen
bu sistemle ilgili çok sorum var ayşeme gidiyorum bu kullandığın daha mı iyi acaba

aslı dedi ki...

ellerinize sağlık...iyi haftalar..

Unknown dedi ki...

Hülyacım ellerine sağlık. Bende bu kitabı her karıştırdığımda ağzımın suları aka aka bakıyorum bu keke. Daha önce konuştuğumuz konu ile ilgili bahsettiğim firma ile görüştüm. Bir türlü karşılaşamadık. Bir ara konuşalım.
Sevgiler Selda

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ellerine sgalik, gene cok guzel bir kek yapmissin. Kizlarimin favorisi olabilir, cikolatali olunca tamamdir onlar icin.
Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Çok ama çookkk teşekkür ederim çok naziksiniz. Biraz evel fırından çıkardım nefis görünüyor tekrar tekrar teşekkürler...

Hülya dedi ki...

SERAP HN;birşey değil:)Umarım beklediğinize değen bir lezzet olur.Asıl ben size teşekkür ederim.Sabrınız için;)

Hülya dedi ki...

ZERRİN,AYNUR,ASLI,SELDA,AYBİKE....
Dün sizlere yazdığım yazım neden bilmem sistemde yok:(
Tekrar beğenileriniz ve güzel sözleriniz için teşekkürler...