19.04.2007

GECE-GÜNDÜZ

Bu pastayı sevdim;)Yani yeni birşeyler ortaya çıkarabilmeyi sevdim galiba;)Her ne kadar esinlenerek ama illa da kendi hislerimi de ön planda tutarak yaptığım şu pasta işin de son diye birşey yok anladım arkadaşlar.Ufuk durumu yani.Herşey sizin elinizde:)Kendinize kattıklarınızla alakalı.Ne kadar çoksa hamurunuza ilaveleriniz bu bugün bir pasta,yarın bir şiir,ertesinde bir ahşapda ki gül olup önünüze çıkabiliyor.Bir o kadar da pencereniz oluyor ve tasarımın sonu bucağı olmaması da müthiş bir duygu elbet.
Beyaz Fırın'ın kitabını aldığım günden beri bu görünüme yakın bir pastaları var ona hep imrenek baktım ve en sonun da tüm tercihleri bana bırakılmış bu pasta da o üst süslemeyi biraz da olsa deneyebildim.Gerçi onların yaptıkları daha sadeydi hem de daha şık,sadece bir yarısı tabanca sosuyla kaplanmıştı.Benim böyle bir aletim olmadığından:(Ben de çikolata sosu döktüğüm bu pastanın yarısına kakao eledim.Baktım birşeyler eksik yarısına da hindistan cevizi serptim.Portakal şekerlemelerimi ve çubuk krakerlerimi benmari de erittiğim çikolataya batırmıştım zaten hani alternatif olur diye süslemede.Sonra birden şekerlemeler bu üstte ki şekliyle dizilince ortaya bence güneş gibi çıkıverdiler(Yengeç diyenler olduğundan şekerleme dizaynıma böyle bir açıklama ihtiyacı hissettim bir an;)Krakerlerimi de pastamın bitişine dizdim;)Gece ve gündüz pasta olduğuna ise yazımı oluştururken birden bire karar verdim;)
Pastayı nasıl mı yaptım?
Pandispanyamı 22cm'lik bir kalıbda her zaman ki tarifimle hazırlayıp pişirdim.Ara katlar için sade pastacı kremasını hazırladım.Katları yine soğuk şekersiz sütle ısladım ve ilk kata küp küp doğradığım portakal şekerlemelerimi,diğer katına ise damla çikolata serpiştirdim.Üstüne hazır çikolata sosu döktüm.Pastanın tam yarısını kaplayacak gibi silpat yerleştirip açıkta kalan kısma çay süzgeci yardımıyla kakao eledim.Portakal şekerlemelerini yerleştirdim.Silpatın altta kalan kısmına ise silpatı kaldırarak hindistan cevizi döktüm.İşte bu kadar;)

20 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya,
Gece Gündüz adında bir tatlı tarifim vardı. Bulgaristan'dan gelen bir arkadaşımın annesinden almıştım. Ancak seninki ismine çok uygun dizayn edilmiş.. Çok güzel görünüyor eline sağlık.
sevgiler
nur

Adsız dedi ki...

tamam
sen pastacıların picasosu oldun

Adsız dedi ki...

hülyaa ama olmuyor böyle kurs istiyoruz biz.onu da programına alsana.. h.dağlı

pecete dedi ki...

Nasıl şık bir görüntüdür bu arkadaşım. Ellerine sağlık. Bir kaç kare daha resim alsaydın... Şimdilik bu kadar yorum,tarif gelince ayrı bir yorum daha yaparım...

Tuba dedi ki...

Uffff yaaa, ufff yaaaa. Hulya'cigim bir pasta ancak bu kadar mi guzel olur yani. 40 yil dusunsem, aklima gece-gunduz pastasi yapmak gelmezdi. Biz seninle niye yakin oturmuyoruz ki?
sevgilerimi gonderiyorum..

Unknown dedi ki...

Hülyacım portakalları ne kadar güzelde dizayn etmişsin. Ellerine sağlık tarifide bekliyorum merakla. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Hülyacığım ne zarif ne harika tasarımların var harikasın valla portakal şekerlemeleri bu kadar mı yakşır pastaya ellerine fikrine sağlık canım

Hülya dedi ki...

NUR'cuğum;senin tarifi de çok merak ettim şimdi.Bir ara verirsen sayfan da sevinirim;)Sevgiler...
AYNUR'cuğum;Van Gogh desek;)Onun var şöyle ayçiçekli bir tablosu di mi?:)
HÜLYA'cığım;senin yanın da kurs demeye dilim asla varmaz Hülya'cığım;)Hep methini duyuyorum;)
PEÇETE'm;resimler var canım sen yeter ki iste;)Bir diğer yorumunuysa sabırsızlıkla bekliyorum;)
TUBA'cığım;benim de senin yaptıkların aklıma gelmiyor;)Ama komşuluk için neden olmasın;)Umut asla tükenmez;)
SELDA'cığım;en kısa zaman da tarifle dönerim;)
SEDA'cığım;aslında henüz kendi tasarımım değil bu modeller ama birebir de bağlı kalmıyorum;)Sağol canım....

Adsız dedi ki...

bunun picasso vari bir yapıt olduğu konusunda ısrarlıyım
:)

Pasta Cafe dedi ki...

Çok değişik ve güzel bir görüntüsü var Hülya'cığım. Ellerine sağlık. Tarifini de sabırsızlıkla bekliyorum.

Adsız dedi ki...

hülya ablacım nasılsın uzun zamandır sana yorum yazamıyodum dün seni gazatede gördüm çok harika çıkmışsın çokta güzelde yazmışsın ama fazla anlayamadımheeeee bide kısa zamanda meşhur olmuşsun bizede bişeyler yaparsın artık:))))neyse hülya ablacım pastalarında çok güzel bi ben dükkandayken gönderde yiyelim hadi kocaman öpüyorum ablacım nseni muuuuuuuuucccccccccckkkkkkkkkkk(şükriye)

Adsız dedi ki...

hülya gangi gazeyeye çıktın şekerim....
kaşla göz arsında söylemiyosunda seni seni
hangi gezeteymiş hadi

Hülya dedi ki...

AYNUR'cuğum;peki Picasso diyelim;)Seni mi kırıayım;)
PASTA CAFE'ciğim;Tarif hep eskiler gibi ama sunum yok mu o sunum;)
ŞÜKRİYE'ciğim;birgün sen de büyüyecek ve beni anlayacaksın;)
AYNUR'cuğum;yok canım gizlim saklım;)Şükriye'cik köşemden bahsediyor;)Hem nette hem gazete de çıkıyor Güne-bakan;)

Adsız dedi ki...

ben gazete kısmını atlamışım,
tekrar tebrik ederim .bir sıla gecesi daha bitti.
etkileyici sahneler vardı ben keyifle izledim .

bence de bebek erkek, asıl önemli olan sonrası tabi
nekadar çok silahlar patlamaya başladı yarışır gibiler ....

en güzel sahneler bebekle konuşulan sahnelerdi bence ,
doğal geldi konuşmaları . ama

senaristler yine çıkmazlara mı giriyorlarki, bazen kopukluklar oluyor anlatımda .

ayşenin zincirlenmesi korkunç ötesi bunun gerçek olduğuna eminim,
yönetmenin demeçlerinden birinde okumuştum, bizzat gazete arşiv olayları kullanılıyormuş .hiç bir kurgu gerçek kadar etkili olamaz!!
ve celil'in okul göndermesi çok özeldi . dizi bu sezon bitiyormuş ilginç bir biçimde cansu hn ın oyunculuğunu çok beyendim bu hafta . artık çok daha rahat ikisinin sahneleri hala çok etkileyici benim için ama konuşmalar diyalogların içeriği sanki daha fazla açılsa harika olacak ...daha naturel küçük espiriler,kendilerine yakın bazı görüşleri ifade ederken bazı duruşlar hiç şakalaşmayan robot karakterler gibiler, hayat demek içinde her duyguyu yaşarken kendi tarzını yansıtmak demektir.
güzeldi sakin bölümleri seviyorum

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Ne diyeyim artik, hepsi harika oluyor tum pastalarinin. Ellerine saglik.
Ne de guzel suslemissin pastayi, eee nede olsa terazi burcusun, guzellikten, sanattan anlarsin.:)
Sevgiler ve iyi hafta sonlari

pecete dedi ki...

Ben yengeç kısmına takıldım bacım. Yengeç!!? Tarifi de çok ekonomik yazmışsın, ordan oraya uçan gövel ördekler şeklinde sitenin içinde gezdim valla. Öptüm seni.

Adsız dedi ki...

hülya ablacım yazdıgından bişey anlamadım yoksa seni kırcak bişeymi yazdım kırdıysam özür dilerimmmmm öptüm by(şükriye)

Hülya dedi ki...

AYNUR'cuğum;ne güzel anlatıyorsun öyle;)Ben izledim ama nasıl?Görüntü var ses yok durumları:(İyi oldu anlatman;)
AYBİKE'ciğim;terazi olmanın dayanılmaz durumu diyelim mi?Sevgiler canım;)
PEÇETE'm;gördün mü bak ne idareli kadınım;)Sayfaları bile idareli kullanıp fersah fersah yazmıyorum;)Şimdilik!!!
Aynı tarifleri tekrar etmemek içindi bu son durum;)Hem o sayfanda ki kadın sen değil misin bakiiim?Biri öyle yazmış galiba;)Ben mi yanlış anladım yoksa;)
ŞÜKRİYE'ciğim;hiç öyle şey olur mu?Niye kırasın ki beni?Ben senin daha baharında olduğunu belirtmek istemiştimm;)

Adsız dedi ki...

Özellikle bekledim ki o harika pastanın görüntüsünün etkisi geçsin de tadını anlatayım diye:)))Ah ah, imrendirmek gibi olmasın(!) ama o pastadan yemiş biri olarak "SİZ BİR DE TADINI BİLSEYDİNİZ" demeden geçemeyeceğim:))))))
Ellerine sağlık Hülya'cığımmm:)))...Gülbin

Hülya dedi ki...

GÜLBİN ABLA'cığım;verdiğim emeğin paradan öte de bir yerler de takdirini görmek gibisi yok.Gerçekten yok.Parayı alıyorsununuz ve harcıyorsunuz yaşamak için...Ama yürekten söylenen bir takdir öbür yüreğe işliyor bir kere.Hele yazı asla silinmiyor;)
Afiyet olsun...