18.04.2007

PORTAKAL....ORADA KAL....

Hakikaten öyle yani....Portakal şekerlemesini yap,orada da kal,)bir yandan da kaseden tırtıkla durumları...

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ için,
*4-5 portakal kabuğu
*2 su bardağı şeker
*Portakal kabuklarının üzerini örtecek kadar su
*1-2 damla limon suyu
---------------
-Portakalların kabuklarını soyalım ve içlerinde ki beyaz kısmı çıkartalım.Kabukları su dolu bir kapta bir gece bekletelim.(Bu arada fırsat buldukca suyunu da değiştirelim)
-Portakal kabuklarını 2-3 kez sıcak suda 5'er dakika kadar haşlayıp suyunu değiştirelim.
-İstediğimiz kalınlıkta dilimlediğimiz portakal kabuklarının,üzerini örtecek kadar su ve şeker ilavesiyle portakallar suyunu çekene kadar pişirelim.Bu arada kaynarken limon suyunu da ilave edelim.Ocaktan alalım.
-Portakal dilimlerini toz şekere bulayıp,kabukları birbirine değdirmeden mümkünse yağlı kağıt serilmiş bir tepsi içerisinde kurutalım.
-Bir cam kavanoz içerisinde de muhafaza edelim...

Hatta şekerlemeleri çikolataya batırıp yemişliğimiz de vardır ama fotoğraf aşamasını es geçelim artık;)
Tarifin orjinalini de görelim derseniz,işte burada.
Lütfen onların ışığı olalım,mum kadar bile olsak.....
Ve söylemeden geçemeyeceğim bir ihtiyaç haberi,lütfen destek verelim...Aynur'un duyarlılığıyla haberimin olduğu bu yazının detaylarını onun sayfasından inceleyebilirsiniz...

OKUL ADI:

Zübeydehanım Zihinsel Engelliler İlköğretim Okulu ve İş OkuluADRES:Eski kale yolu 10.Sokak Fevziçakmak İlköğretim Okulu Bahçesi VAN/Merkez

İRTİBAT TELEFONLARI:
0 432 217 08 07
İHTİYAÇ LİSTESİ:
Rakamlar, harfler şekillerle ilgili zeka geliştirici oyuncaklar,yapboz, 1. sınıf 4. sınıf arası basit hikaye kitapları

4 yorum:

Adsız dedi ki...

teşekkürler
herkezin desteyine ihtiyaç var
Ancak sevgi insanı mutlu kılar. Bugün kendinizi başkasının hayatına dokunarak mutlu edin. Onun bir tebessümüne sebep olun, hayat sevmekle yaşanmaya değer. Başkalarını önemseyerek kendi hayatınıza değer katın, çocuklarınıza da bunu aşılayın.

Adsız dedi ki...

akşam afiyetle yedim bu portakal şekerlemelerinden.hem de çikolataya batırılmış olanlarından. doğruya doğru.yapıp yemek mi ,hazır önünüze gelmiş olanı mı yemek zevkli..hazır olanı yemek :) ellerine sağlık.
h.dağlı

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Umarim kucuk ellere gereken yardimlar ulasir, umarim hala birazcik da olsa var olan iyi insanlarimizdan bir isik dogar.

Ellerine saglik, sekerlemelere bayildim.
Sevgiler

Hülya dedi ki...

AYNUR'cuğum;dediklerinin üzerine diyecek söz bulamadım;)
HÜLYA'cığım;ben de seni bu konuda şiddetle destekliyorum canım;)Evet!hazır önüne gelip yemek daha zevklidir;)Afiyet şeker olsun....
AYBİKE'ciğim;dilerim bir ışık da biz oluruz onlar için;)Şekerlemeler mi?Ben de çok sevdim;ev ahalisi de;)