30.04.2007

AŞKIN 3 KİŞİLİK HALİ;)

Olur mu demeyin?Mutlu mesut,bir de 3 kişilik üstelik;)Ortada bir hanım bile olsa hatta;)
Ve bu küçük genç hanımın altı bezli ve emzikli olmasına rağmen...Yani bu kadar büyük bir aşk işte...Siz düşünün gerisini...
Tarif mi?
Akşama efendim;) Ve artık akşam oldu;)Söz verdiğim gibi buradayım ve tarife geçiyorum;)
10 kişilik bir pastaydı bu.İstanbul'dan yeni getirttiğim(Zerrin'ciğim sayesin de)kare kalıplarımın 15,5x15,5 olanını kullandım.Yani 2.boyunu.Bu ebatlarda ki kare bir kalıp aşağı yukarı 20 cm.yuvarlak bir kalıp gibi düşünülebilir.
PANDİSPANYA MALZEMELERİ:
*4 yumurta
*11,5 yemek kaşığı şeker(210 gr.kadar)
*11,5 yemek kaşığı un(160 gr.kadar)
*1 pk.kabartma tozu(Kg'lık kabartma tozu kullanıyorsanız 1 tatlı kaşığı silme)
*1 pk.vanilya(Vanilya özü kullanıyorsanız çay kaşığının ucuyla)
*1 yemek kaşığı kakao(13-15 gr kadar)
DOLGU KREMASI:
*2 su bardağı süt(Çok sıcak olacak)
*150 gr.toz şeker
*80 gr.un
*2 yumurta sarısı
*1 bütün yumurta
*1/2 pk.vanilya
*50 gr. kadar süt kreması kullandım
-----------------
-Sütümü kaynattım eğer hazır süt kullanacaksanız kaynatacak kadar ısıtıp ocağı kapatın derim.
-Ocağa konabilecek bir tencereye 2 yumurta sarısını,1 bütün yumurta ve vanilyayı ekleyerek bir tel çırpıcı yardımıyla iyice çırparak homojen bir karışım elde ettim.
-2 su bardağı sıcak sütten 1 kepçe aldım ve sicim gibi akıtarak yumurtalı karışıma çırpa çırpa ekledim.Daha sonra ununu ilave ederek topaklar dağılana kadar çırptım.
-Sütün tamamını yine sicim gibi akıtarak ve çırpmaya devam ederek yumurtalı karışıma kattım. -Ocağa aldığım karışımı çırpmaya hiç ara vermeden koyu bir muhallebi olana dek pişirdim.Ağzını kapatarak soğuttum.
-Soğuyan kremama bu kez süt kremamı ekledim iyice karıştırdım.
KROKAN İÇİN:
*1,5 su bardağı fındık içi
*1/2 su bardağı şeker
*1 çay kaşığı margarin
---------
-Kalın tabanlı bir tencereye şeker,margarin ve fındık içini koyarak kısık ateşte şekerler karamel rengi alana dek karıştıra karıştıra kavurdum.
-Silpat üzerine dökerek soğuttum.
-Daha sonra merdane ile üzerlerinden geçerek krokanları parçaladım.
AYRICA:
*Pastanın katlarını ıslatmak için 1 su bardağı sıcak suyun içinde eritilmiş 1 tatlı kaşığı granül kahve,1 tatlı kaşığı süt tozu,1 tatlı kaşığı şekerden oluşan karışım
*500gr.kadar beyaz şeker hamuru
*Kırmızı,yeşil,sarı,mavi,pembe şeker hamuru
PASTANIN OLUŞUMU:
-Pandispanyamı yapmak için önce şeker,yumurta ve vanilya özünü homojen bir kıvam alıp,karışımın hacmi 2 katına çıkana kadar çırptım.
-Un,kabartma tozu ve kakaoyu ayrı bir kapta eledim.Yumurtalı karışıma katıp tekrar çırptım.
-Yağlı kağıt serilmiş ve kenarları iyice sıkıştırılmış 15,5x15,5cm.kalıbıma kakaolu hamurumu dökerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 35-40 dk.pişirdim.(Pişen hamurdan emin olmak için bir kürdanı pastanın ortasından batırıdım.Kürdan temiz çıktığında fırından aldım.)
-Tel ızgara üzerine pandispanyamı ters çevirerek soğuttum ki pastam çökmesin.
-Dolgu kreması için,üstteki tarifi uyguladım.Çeyrek bardağa yakın kahveli karışımdan pandispanyamın ilk katını ıslatıp,üzerine bolca krema sürdüm.(Kremadan 4-5 yemek kaşığı ayırıp kalan kremanın yarısını ilk kata,diğer yarıyı da 2.kata sürdüm)
-Kremalanmış katların üzerine üstte tarifini verdiğim gibi yaptığım krokanları paylaştırdım.
-Pastanın en üst katını da yerleştirip üzerini kahveli karışımla ıslatıp,kremalamadan strechleyip buzdolabının alt rafına kaldırdım.
Bu arada renkli hamurlarımı hazırlamaya başladım.
Çimen yeşili için;yeşil+kahve gıda boyası
Kırmızı için;bolca kırmızı gıda boyası
Pembe için;kırmızı gıda boyasından beyaz hamura az az ilave ederek istediğim tonu yakalamaya çalıştım.
Mavi için;yine mavi gıda boyasını;
Sarı içinse,yine beyaz hamuruma sarı gıda boyasını kürdan ucuyla az az koyarak elde ettim.
Daha sonra pastamı dolaptan çıkardım.Kalan krema ile ince olmasına dikkat ederek pastanın her yanını kapladım.Beyaz şeker hamurunu elimle yoğurarak istediğim yumuşak kıvama getirdim.Nişastayı bir elek yardımıyla düz bir zemine(mutfak masasına)eledim.Hamuru kare formuna yakın olmasına dikkat ederek açmaya çalıştım.Pasta diski yardımıyla hamuru masanın üzerinden alarak pastamın üzerine koydum.Önce köşelerden başlayarak elimle,avucumun içiyle ütü yapar gibi pastama şeker hamurunu giydirdim.Kenar fazlalıklarını bir spatula yardımıyla keserek pastanın altına doğru ittim.
Çimen yeşili hamurumu 10 dk.kadar deep-freeze attım.
Kalpler için kalp kurabiye kalıbımı kullanarak kalınca açtığım hamurdan parçalar çıkardım.Elimle tüm kenarları düzelttim.Minik kalp bebeği hamurun üzerine kürdanla çizip kestim.
Minik çiçekleri mine kalıbımla keserek,pembe dudağı,kurdela ve emziği doğaçlama yaptım.Annenin eteğini minik bir parçayı kürdanla esneterek volanladım.Bebeğin altına üçgen formda kestiğim beyaz hamuru bez gibi bağlamaya çalıştım.
Pastanın üzerine bir fırça yardımıyla hafifce su sürdüm.Rende yardımıyla deep-freezeden çıkardığım hamuru(Kaskatı değil)pastanın üzerine rendeledim.Taşıyıcı platforma düşen hamurları pastanın bitişlerine gelişi güzel ittim ki çimenlik havası versin istedim.
Çimenlerin üzerine mineleri yerleştirdim.Anne,baba ve minik kızı kürdan yardımıyla pastaya sabitledim.
Harf kalıplarımla kestiğim mesajı platforma yapıştırdım;)
3 kişilik bir aşkı işte ben böyle tasarladım;)

29 yorum:

Adsız dedi ki...

:) :) :)

Adsız dedi ki...

süper süper hele emzikli bebiş harika ellerine, fikrine ,şekil veren parmaklarına sağlık Hülyacığım

Adsız dedi ki...

harıka harıka harıka........daha oncede gırmıstım sayfanıza ama sımdık daha cok zıyaret edecegım emın olun cok begendım ya......daha ne yazayım hulya hanım ellerınıze saglık valla....

Adsız dedi ki...

ehehe yıne ben:))yazmayı unuttum sızı lınklerıme eklıcem benıde eklersenız memnun olurum..sevgılerımle...

Adsız dedi ki...

Selam arkadaşım,

Çok çok güzeller ben çok beğendim.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

AYNUR'cuğum;3 kalbe 3 gülücük di mi?
SEDA'cığım;sağol canımın içi,sağol arkadaşım...Her güzel sözün için...
İSTANBULHAVASI;teşekkür ederim uğramış olmanıza çok sevindim.Hatta beğenmiş olmanıza daha da bir sevindim;)Tabii ki neden olmasın;)
ZERRİN'ciğim;ohhh sınavı geçtim yaşasınnn!!!!

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Hülyacım. Vallahi bravo helede 3. kişi oldukdan sonra aşkın böyle büyük ve güzel olması pastanın sahiplerini kutluyorum. Seninde ellerine sağlık.

Hülya dedi ki...

SELDA'cığım;gerçekten dediğin gibi;)Anladım ben onu;)))
Teşekkürler...

aslı dedi ki...

Hulya'cım çok şeker olmuş bunlar,sana bi tavsiye içinden gelen sesi her zaman dinle çünki süper şeyler yapmışsın:)))) çok sevgiler ellerine sağlık...

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim, ne guzel olmus bu pasta. Cok guzel bir fikir. Bayildim valla. Ellerine saglik. Yalniz, herhalde kimse bebisi yemeye kiyamaz:)) sevgilerimle,

ufukmutfakta dedi ki...

Hülya pes yani, ne hoş olmuşlar yaa. Bayıldım valla, annenin eteği de son moda puantiyeli yani.
Ellerine sağlık, kesmeye kıyabildiler mi acaba?

ayseyaman dedi ki...

Merhaba Hülya,
tam olarak pasta kim için, ne için, anlamak için decoder şifre çözücü kullanacağım, biraz daha detay istiyorum ben.:)) Canim şaka bir yana pasta yine harika ötesi:) eline sağlık, pastanın sahiplerini tebrik ediyorum ama tam olarak ne için bilemiyorum. :)
tekrar ellerine sağlık canım..geri geleceğimm.
sevgilerle

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cim,
Gene nefis birsey yapmissin, ellerine saglik. Ne kadar ugrasiyorsun ve ne guzel harikalar yaratiyorsun. Tekrar ellerine saglik.

Hulya'cigim, notumu aldin mi?
Hersey tamamdir, haber vermek istedim.
Sevgilerimi gonderiyorum.

Hülya dedi ki...

ASLI'cığım;tavsiyene her zaman uyacağım;)
TUBA'cığım;bak bebiş kısmını düşünmemiştim;)Bu pasta bana gelseydi bebiş yeneceği zaman bir terddüt eder miydim acaba diye düşündüm bak şimdi;)
UFUK'cuğum;sağol canım;)Pasanın son durumu hakkında bir bilgi alamadım;)Kesmişlerdir herhalde:(
AYŞE'ciğim;yani gerçekten decoderlik bir yazı olmuş çok pardon;)Pastanın siparişi eşinin doğumgününü kutlamak isteyen bir hanım ve minik kızından geldi.Yalnız minik kızımız sanırım 5 aylık falan;)3kişilik aşk işe;)
AYBİKE'ciğim;aslında bir güne sığmaz bu pasta durumları.Yani hele bir de çalıiıyorsan.Ben deişlerimi günlere paylaştırıyorum;)O yüzden daha kolay atlatıyorum galiba bu süreçi;)
Mailin iş adresime gelmiştir;)Bakarım hemen;)Seni yordum ama benim için öyle büyük birşey ki bu sana ne kadar teşekkür etsem azdır;)

Adsız dedi ki...

:) Hülyacığım ben senin pastlarına bayılıyorum yahu :)))

çok sevimli olmuş

Yelda Özyurt dedi ki...

Muthis bir tema olmus:) Yine harikasin..

Adsız dedi ki...

eveeettt. pasta tam amacına ulaştı. çok teşekkür ederim Hülya Hanım. tam istediğim gibi olmuş. eşim bayıldı. hatta bir ara ben yaptım sandı. bozuntuya vermedim ama sonunda gerçek annem tarafından ortaya çıktı. herkese ballandıra ballandıra anlatırken.
pastayı kıyamayarak ta olsa kestik ama kalpli kısım hala duruyor. onları kesemedik. sanırım belli bir süre dolapta saklanacak.
tekrar teşekkür ederim.

Hülya dedi ki...

ZERRİN-MİSSS'im;ben de sana bayılıyorum yahu;)))
YELDA'cığım;şimdi şöyle birşey demek geldi içimden:''Nereden nereyeee''!!!!
NİLAY HN;bir kere yorumunuzu okur okumaz o merak evresini şu saat itibariyle atlatmış bulunmaktayım;)İstediğiniz gibi gönlünüze göre olmasına çok ama çok sevindim;)Asıl ben size böyle bir özel günde bana güvenmiş olmanızdan dolayı çok teşekkür ederim;)Herşey gönlünüzce olsun;)

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya'cım,

Süperrrr, süperrrrrrrr.

Acayip şirin ve tatlı görünüşlü bir pasta. Bu nasıl yaratıcılık böyle, nasıl bir şirinlik...

Her sabah sitene bakmadan duramaz oldum.

Çimenleri nasıl yaptın?. Ne güzel görünüyorlar, renkte süper olmuş.

Sağlıcakla kal canım..

Hülya dedi ki...

FEYHAN'cığım;teşekkür ederim canım.Uğramana sevindim;)
Çimenleri hamuru rendeleyerek yapıyorum.Detaylı anlatım pastanın tarifinin içinde;)Sevgiler...

Elins Cards and other handscrafts dedi ki...

That was a lovely cake you have made. Even I do not understand what you write, I love to look at your photos.

Hülya dedi ki...

DEAR ELİNS ALTMULIG;I read your comment;)Thank's...This cake's name is explaining a small family's story...Mother,father,child;)

kamiş dedi ki...

Çok güzel çok detaylı, çok güzel anlatmışsın Hülyacım, ellerine sağlık, çok hoş olmuşlar :)

Adsız dedi ki...

hülya
ne güzel pastalar bunlar. bayıldım.
gözümü monitörden ayıramıyorum.

Hülya dedi ki...

KAMİLE'ciğim;canım sağolasın...

Hülya dedi ki...

TÜLİN'ciğim;nasıl sevindim bilemezsiniz;)Yorumunuz çok hoşuma gitti;)))

Adsız dedi ki...

ben bu pastaya yorum gönderdim ama gelmemiş hülyacım ellerine sağlık çok şiriin bir pasta. 2 liside mükemmeldi.

Hülya dedi ki...

DİLEK'ciğim;bazen sistemde bazı takılmalar oluyor maalesef:(Değer verip tekrar dönmüş olman ne güzel;)))

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc