1.05.2007

BİR KADIN 30'UNDAN SONRA KAÇ YAŞINDADIR?

Aslında bu sorunun cevabı koca bir muamma;)
Yani pastasını yaptığınız kadına bir bakıyorsunuz,sonra boyundan büyük oğluna ve sonra her daim 36-38 beden arası gezen bu kadına bir kez daha.Hakikaten diyorsunuz 30'undan sonra bir kadının yaşı asla 31-32-33...şeklinde gitmiyor;)Orada o an başka birşey devreye giriyor.Buna gönül yaşı diyelim olsun bitsin yine;)
Benim 4 yıldır iş arkadaşım olan,evdekilerden bile daha çok birbirimizi gördüğümüz,dipdibe çalıştığımız arkadaşım Dilek'in 30+ pastası bu.Kendisi çikolata aşığı olunca böyle bir pasta çıktı ortaya.Kakolu pandispanyamı 13,5x13,5 kalıpda pişirdim.Ara katları sütle ıslatıp,Emel Başdoğan'ın vanilyalı kreması ile de kremaladım.Üzerine ganaj döküp pastanın yanlarına hindistancevizi rendesi yapıştırdım.Bir parça şeker hamurunu 3 rakamıyla kesip son anda aklıma geliveren bir muziplikle(Hani hep diyorum ya şeker hamurlu pastaların bu hallerini seviyorum diye.Son an da bile hala ruh halinize göre gelebilecek sürprizlere bağlılar ;)soru işareti formuna yakın bir kalıpsız:(çalışma yaptım.Yok bu da bana yetmedi.Hemen mor ışıltılı simlerimi aldım.Küçük bir kap içerisine simleri koydum,üzerine 2-3 damla gliserin damlatıp karıştırdım ve fırçayla rahatça sürülebilecek bir kıvama getirdim.3 ve ? üzerine mor pırıltılarımı sürdüm;)Beline de bir kurdela;)Oldu bitti...

Doğum günü pazara denk gelmişti Dilek'in.Sadece ikimiz kutlayacağız galiba derken birden Dilek'in annesi,teyzesi ve kuzeniyle o anki şartlarımıza göre olabilecek en kalabalık kutlamayı yaptık.İyi de oldu;)O çok sevindi ya,sonra annesi,teyzesi de pek memnun kaldı.Onlar mutlu olunca ben de,bu mutluluk da küçücük payım var hesabı daha bir mutlu oldum;)

Dilek'ciğim;dilerim her günün doğum gününmüş gibi coşkulu geçer;)Sağlık ve sıhhatle...Huzurla...

HAMİŞ:3 ve ? üzerine sürdüğüm simler her ne kadar yeniliyor da dense burada ki satıcılar tarafından ben yemiyorum,yedirtmiyorum da...Sadece görüntü amaçlı...

36 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Bir kadın hiç otuzlu yaşlarında olur mu?
Evet, olur ama kırkına, ellisine gelince. Otuzlu yaşlarındaki bir kadın yirmisindedir! :))

Adsız dedi ki...

bence artık hep otuzdur :))

LaMa dedi ki...

Tam sana yakisan bir yaklasim olmus arkadasi m:d hehe

Özlem dedi ki...

Hülya' cığım çok espirili bir pasta olmuş bu . En az ilerideki 30 yıl idare eder bizi :)Ellerine sağlık. sevgiler.

aslı dedi ki...

Ben şu anda 30 um ve bundan sonrasını tanımıyorum ben otuzum otuz daima otuz...:)))SEvgiler...

Unknown dedi ki...

Otuzundan sonraaaaa,himmm,Ya Hulya'cim bosverr yalan dunyanin yalan seyleri bunlarr:))))(ben sikisinca hep boyle derim:))

Ben o kalpli pastaya bayildim,sonra balonlu gunesli pastaya.Nasil hayran hayran baktim.bu maharett birgun gelride benim kapimi calarmis acaba ha Hulya:)ne dersin.:))

Adsız dedi ki...

yaşın bir önemi varmı
hayatın doğumunu kutlamaya değer ise

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya'cım,

Yine güzel bir mizansen yapmışsın.

Bence de 30 da kalmalı insan...:)

Sevgiler

Pasta Cafe dedi ki...

Çok değişik ve hoş bir pasta olmuş Hülya'cığım. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

selam,
kendine güvenen kadınlar için yaş önemli değil bence. h.dağlı

Hülya dedi ki...

AYŞE'ciğim;hayat görüşünü sevdim;)Hem de çok sevdim;)
SEDA'cığım;çok doğru hatta belki daha da azı;)
LAMA'cığım;böyle dedin ya bitirdin beni;)Üstüne yakışan yaklaşımları olan biri düşüncesi çok hoşuma gitti desem;)
ÖZLEM'ciğim;ahhh ne güzel olurdu?Ben ortaya bu vesileyle mutluluk,huzur,sevinç pastaları atsam ve böylece bizi yıllarca idare edecek stoğumuzda bir sürü duygumuz olsa....
ASLI'cığım;ben senin şu an da dolandığın yaşları epey bir oldu geçeli ama gönül hiç de öyle demiyor...)
GÜLENAY'cığım;bir gün ve apansız o sana geldiğinde ona sıkı sıkı sarıl;)Başka mümkünatı yok;)Yoksa (maharet dediğin şeye ben ilham diyeyim hadi)hoyrat davranmaya gelmiyor,küsüveriyor...
AYNUR'cuğum;söylediğin sözün derinliğinden çıkamadım...
FEYHAN'cığım;peki o zaman öyle olsun;)Süpersin...
ÖZLEM'ciğim;canım sağolasın...)
HÜLYA'cığım;tam da sen aklımdan geçerken yorumunu okumak çok iyi geldi bana...Dediğin de çok haklısın;)Kendinle alakalı birşey şu yaş dediğimiz ince mevzu;)

Adsız dedi ki...

HER YAŞIN AYRI BİR GÜZLLİĞİ VARDIR 30 DA GÜZEL VE İDEAL BİR YAŞTIR..AMA HEP ONDA KALMAK ŞARTIYLA..BÜTÜN TARİFLERİNİZ BİRBİRİNDEN GÜZEL..ELLERİNİZE SAĞLIK..SEVGİYLE KALIN...
BANADA BEKLERİM..

siberella.blogcu.com

ufukmutfakta dedi ki...

Otuz yaş mı?, Yoksa siz otuzunuza mı geldiniz....
Aaaaaaaa ne garip ben hala 25 yaşındayım, otuza gelemem ki sonrasını da bileyim.

kamiş dedi ki...

Arkadaşların yorumları süper olmuş. Demekki herkes yaştan mustarip! Sen de ince damar yapmışsın, çok akıllıca :)) Seni gidi senii.. Pasta çok hoş olmuş. Merak ediyorum da hani o ahşap zeminli dükkanını ne zaman açacaksın? Artık hayallerine kavuşsan diyorum :)(nası değiştirdim ama konuyu?!:))

Adsız dedi ki...

Yaşın ne önemi var? Mühim olan gönlümüzün kaç yaşında olduğu.Gönül yaşı da değişmediği için...Varsın geçsin yıllar
Dilek

Adsız dedi ki...

Canım Hülyam, ben 76 doğumlu 29 yaşında biriyim. :) Bana bu tip sorularla gelme nolursun .. :))))

Pasta nefissss

Hülya YILMAZ dedi ki...

boşver adaşım yaşa takma. her yaş insana bilgelik katıyor. bundan vazgeçmek var mı?

Tuba dedi ki...

Valla 60 yasinda ki annem bile her seferinde, yasini bir yas kucuk soyluyor:)). En sonunda oyle bir rakam soyledi ki, artik ciglik attim ve ben 40'im dedim. "Yaaa oyle mi, o zaman mecburen sen de yasini soylemeyeceksin artik" dedi. Bu durumda biz de 30'larin basi ve sonu diyoruz:)) Tabii kim basi ve kim sonu orasi belli degil:))
Pasta yine nefis olmus Hulya'cigim..Ellerin dert gormesin..

ArMeda dedi ki...

Merhaba Hülyacım pastan diğerleri gibi nefis görünüyor yaş konusuna ise hiç girmeyeceğim.Zaman öyle çabuk geçiyorki bir bakmışız ömür bitmiş.Ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

18, 18 :) 30 olduktan sonra anlıyor isan Tprak:)

Adsız dedi ki...

Hülya'cığım,

Pastan güzel olmuş canım. Yaşa gelince zaman öyle bir geçti ki dün sanki 18 yaşındaymışım gibi şimdi ise bu ay 41 yaşıma basacam ne çabuk geçmiş ben çok büyümüşüm farkına varmadan.Şimdi 18 yaşında oğlum var. Ama olsun her yaşın kendine özgü bir güzelliği var.Yaşı hiç kafama takmıyorum o olmuş bu olmuş farketmiyor.Hadi birde meşhur kahkahamdan atim.
Hahhahhaaaaaaaa
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

hulyacım...daha otuz olmadım ama otuza 1 kaldı.....otuza gelır hep orda kalırım heralde:))
tarıfınıde beklıyorum...bende baslayacagım boyle pastalara ama bakalım:)) sureklı kendıme yapmak olmuyor eee sevdıklerımınde dogum gunlerı bıttı sayılır...ufak ufak tuyolar beklıyorum....dahada yakından tanısmak umıdıyle sevgılerımı sunuyorum arkadasım...

Adsız dedi ki...

hayatımda yediğim en lezzetli pastaydı ;)
üzgünüm annecim senin pastalarına bin basar bu pasta hehehehe
elerine sağlık Hülya abla

Hande..

Adsız dedi ki...

http://www.leziztarifler.blogspot.com/
seni bu zevkleriniz uyuşan hanfendi ile tanıştırmak :)

Adsız dedi ki...

Büyümez ki... süper yakışmış o soru işareti .. ben genelde tek mum koyuyorum eğer kutlarsam .. yoksa pastanın üstü görünmeyecekk aslında 18cm lik kalıpla yapılmış pastaları kasediyorum tabi :)))
eline ve fikrine sağlık :)
sevgiler

Hülya dedi ki...

SİBERALLA'cığım;çok doğru her yaşın ayrı bir güzelliği var.30'umuzu geçtik mi hemen gönül yaşı giriveriyor devreye...Sevgiler...
UFUK'cuğum;gönlüm deli çağların da ama takvimler hiç de öyle demiyor;)
KAMİLE'ciğim;acaba işi esnaflığa dökünce de bu kadar kar derdine düşmeden,coşkuyla çalışabilir miyim?Yoksa algı vergi derken hayat beni yorar mı?Düşünüyorum:(
DİLEK'ciğim;yılların bıraktığı izler bizim üzerimizden de senden geçer gibi hafifce geçiverse;)İşte o vakit ben yıllara geçerse geçsin diye burun kıvırabilirim;)Ama nafile...
ZERRİN-MİSSS'im;sen bu sorudan muafsın;)))))
HÜLYA'cığım;bilgelik konusun da çok haklısın gerçekten.Hani bana deseler ki o kadar çok şeyi bilecek ve öğreneceksin ki ama ne bileyim yaşın çok olacak,yaşlanacaksın.O yaşa geçirin beni derim hemen:)O derece yani...
TUBA'cığım;annenle aranda ki bu çift bilinmeyenli denklemleri aratmaz yaş problemini çok sevdim;)Ama net sonuca hiç ulaşamayacakmışız gibi de bir his duydum sanki;)Ne desek bilmem ki;)))

Adsız dedi ki...

MERHABALAR SİZİ UZUN ZAMANDIR TAKİP EDİYORUM MAAŞŞAALLAH ÇOK BECERİKLİSİNİZ PASTALARINIZ HARİKA ELLERİNİZE SAĞLIK ÖZELLİKLE SON PASTANIZIN ESPRİSİ ÇOK HOŞ
SEVGİLER

Hülya dedi ki...

ARMEDA'cığım;ahh bu yaş denilen şey akıl almaz birşey;)Ben sana uğrasam sen bana uğrasan ve biz hep pasta konuşsak;)Hani yaş,yıl hesabı yaparak sıkmasak canımızı;)Uyar di mi?
HÜLYA'cığım;çok haklsın ben de 17 civarı takılıp kaldım sanki:))))))))
ZERRİN'ciğim;hani yaşını bu kadar onurla söyleyip üstüne üstlük günün anlam ve önemine uygun da bir konuşma yapmış benim canım arkadaşıma da bakın hele;)Kahkahanı duydum da geldim;)
SALİHA'cığım;aklına takılan ne olursa bildiğim kadarıyla yardıma hazırım;)Pastalarını sabırsızlıkla bekleyeceğim;)

Hülya dedi ki...

HANDE'ciğim;anneye haksızlık etmeyelim lütfen;)Asla o kadar erbab değilim ben:(Kimbilir ne tarifler var annen de;)Ama afiyet şeker olsun bu arada;)
AYNUR'cuğum;teşekkür ederim canım;)Hemen uğramak istiyorum;)Yazım bitsin....Geçerim;)
NUR'cuğum;işte böyle yaş ilerlemeye başlayınca hani nasıl etsek de yaşı ortaya çıkarmasak hesapları yaparken buluyoruz kendimizi;)Gerçi ? espri olarak çıktı ama ortaya;)Sevgiler...

Hülya dedi ki...

SEVGİLİ ANONİM;size böyle hitap etmek bana biraz garip gelse de adınızı yazmadığınız için size böyle dönmek zorunda kaldım.Güzel sözleriniz için teşekkürler.SAĞOLUN....

Adsız dedi ki...

adımı yazmayı unutmuşum
tekrar yorum yazmayı denedim ama gitmedi nedense
ben azize
http://zxc654.blogcu.com
BENDE BEKLERİM

Adsız dedi ki...

Dost dediğin; Övmeli alem içinde,
baş başayken sövmeli ve sen öyle güvenmelisin ki ona,
övdüğünde de sövdüğünde de bunun iyilikten olduğunu bilmelisin,
"hak ettim" diyebilmelisin.
Teklifsiz kefili olmalı hatalarının;
günahlarının yegane şahidi... Seni senden iyi bilen,
sana senden çok güvenen bir
sırdaş... Gözbebekleri bulutlandığında yaklaşan fırtınayı
sezebilmelisin. Ve sen ağladığında, onun
gözünden gelmeli yaş...

İşte benim dostum,arkadaşım böyle biri..Hülyacığım iyi ki varsın ;)
Yüreğine,emeğine sağlık..

Dilek..

Tulosh dedi ki...

Dilekciğim doğumgünün kutlu olsun, her yaşın bir öncekinden daha güzel olsun sana kocaman mutluluklar diliyorum, öpüyorum sevgiler..

Hülya dedi ki...

AZİZE'ciğim;sana geliyorum;)
DİLEK'ciğim;mahvettin beni....Okudum okudum içim cız etti.Bu ben miyim dedim durdum ha bre:)
TULOSH'CUĞUM;Dilek adına sonsuz teşekkürler....)Mutlaka cevap yazacaktır sana...

Adsız dedi ki...

Sevgili Tulosh; içten dileklerin için çok teşekkür ederim..
Allah hepimizi sevdikleriyle beraber,nice mutlu,huzur dolu yıllar geçirmeyi nasip etsin.Öpüyorum:)))
Dilek

Adsız dedi ki...

DİLEKÇİM , NİCE MUTLU 30 YILLARA .. DOSTLUKLA İLGİLİ SÖZLERİNE BAYILDIM .. GÖNÜL YAŞLA BAŞLA DEĞİL, YAŞANMIŞLIKLARLA
DOLUYOR .. ÖPTÜM SENİ ÇOK :) ÜLKÜ