26.11.2006

TRUFFLE YAPMIŞTIM...


Geçtiğimiz 13 Mayıs Chef's'teydim.Anneler Gününe özel Çikolata Kursuna katıldım.Orada öğrendiklerimden biri ve şimdilerde en sevdiğim Truffle yapımıydı.Bir kere truffle inanılmaz lezzetli,bir o kadar hayal gücünüze bağlı ve pratik,son derece de şık.Eşinize dostunuza benim gibi küçük bir yerde yaşıyor ve özel birşeyler götürmek istiyorsanız müthiş bir kurtarıcı oluveriyor truffle.Çevremdekiler özellikle bitter çikolatadan yapılmış,kakao kaplı ve mümkünse tek lokmalık truffle istiyorlar benden.Bu sebeple ben de her ne kadar kağıt kaplarımın içini doldurmayan truffle yapsam da onları sevdiklerimle paylaşmak çok hoşuma gidiyor.
Dilek,her daim dipdibe çalıştığım iş arkadaşım bu bitter kakao kaplı lezzet toplarına bayılıyor.Sonra bizim buraların sosyetesinden;)Nuran Abla benim ilk müşterimdi ama zehirlenmedi:)O da bayıla bayıla yiyor.Yeşim artık kendi bile yapabilecek kadar işi ilerletti.Üstelik Mabel Çikolatalarından yapacak kadar aşmış vaziyette.(Rakibem benim:)Öyle çok daha lezzetliymiş Yeşim diyor.Melek yeni iş arkadaşım ''Ih!ıh!ıh''diye diye,gözlerini kapata kapata;Aslıcık bana gelirken bunlardan yap da getir diyerek trufflerımın şöhretinin haklı gururunu yaşatıyor bana.Sevgiciğim ise burada ilk yeme şansını-mı desem acaba-bulanlardandı.O da çok sevmişti. Sonra canım Özden'im.Benim kursa gidebilmemde ki kamera arkası insanım.)Hem bir de beni almak için yanıma geldiğinde kursta tek tek ellerimle truffle,roches,hatta içi toppinglerle dolu çikolatalarımdan yiyen eşsiz insan.Ben sana daha ne diyeyim ki affolayım;))) Hayatımda ki bir diğer Dilek'im ise kurstan çıktığımda elimde ki taze taze çikolatalarımdan yeme şansını bulmuştu.Canım arkadaşım dün gece konuştuğumuz gibi bunları sana ithaf ediyorum taaa Manisa'lara,uzaktan bile olsa...Pek methettim ya işte şöyle yapmıştım.
TRUFFLE
Malzemeleri:
200 ml.krema(1 küçük kutu)
1 fiske tuz(Çikolatanın tadını keskinleştiriyor)
Truffle kaplamak için:Kakao(Çekilmiş ceviz,fındık vs.;pudra şekeri,eritilmiş çikolata...)
---------------------
-Önce çikolatalarımızı bıçakla küçük küçük kıyıyoruz.
-Ayrı bir kapta kremayı ocağa koyup tahta bir kaşıkla karıştıra karıştıra kaynayıncaya kadar tutuyoruz.Kaynamış kremanın altını kapatıp,kıyılmış çikolataları ve tuzu ekliyoruz,pürüzsüz bir kıvam alana kadar iyice karıştırıyoruz.
-Çikolatamızı arada karıştırarak oda sıcaklığına gelmesini sağlayıp, daha sonra buzdolabın alt rafında tutuyoruz.Arada bir çıkararak mikserle çırpıyoruz.2- 3 saat içinde truffle istediğimiz kıvama gelecektir.Bunu mikserle çırparken çikolatamızın toplanmaya başlamasından anlayabiliriz.(Bazen çikolatanın azizliğine uğrayıp sabaha kadar başında bekleyip de donması için diller döktüğünüz de olabilir.Bana oldu da;)
-Daha sonra top top şekiller verip derince bir kaba koyduğumuz kakaonun truffle her yanını kaplamasını sağlıyoruz.Küçük kağıt kaplar içinde servis yapabiliriz.

2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar Hülya,
Truffle'rin çok başarılı gözüküyorlar ellerine sağlık..İnsan bu tür leziz şeyleri yapınca bitene kadar başından ayrılamıyor..Örnek olarak kendimi hemencecik öne atabilirim.

Sayfan çok şık ve güzel olmuş,hayırlı olsun şimdiden..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgin bol olsun..

Hülya dedi ki...

Sevgili DAMAK TADI'm,truffle için söylediklerine teşekkürler.Çok haklısın git gel bir tane al derken bitiveriyorlar.Onlarda yükde hafif pahada ağır misali küçük küçük toplar kalori yüküyle kahrediyor insanı.
Sayfam inanılmaz amatörce.Ama şimdilik işimi görüyor...
Mutlu hafta dileklerin için sağol.Bugün eşimin antrenörlüğünü yaptığı takım 3-2 yenildi.Bu hafta nasıl geçer bilmem artık...