8.04.2007

HURMALI KEK

Ne vakittir(Ramazan'dan beri)dolabımın en ücra köşesinde sıkı sıkı saklanmış biraz hurmam vardı.Kimse yemedi,öylece kaldı işte.Bir ara onlarla hurmalı kurabiye denemek istedim ama bir türlü fırsat olmadı ve en nihayetinde bu kek çıktı ortaya.Kekin orjinal tarifi Beyaz Mutfak kitabında sayfa 134'de;)
Yalnız kekin bir oluşum aşaması var ki;ne desem,ne etsem de sizlere anlatabilsem.)Hani derler ya bunun başına gelen,pişmiş tavuğun başına gelmemiştir ah ah ahhh,tüh tüh tühhh diye dövünürler bir de,işte bu üstte görülen kekcik de o durumlardan geçti de bir de alnının akıyla insan içine bile çıkmışlığı oldu hani.Yani bu kadar da kahramanız işte;)

Apansız bir kek yapma girişimi yüzünden yumurtalar bile bir,iki saat öncesinden dolaptan çıkmadı,çıkamadı.Hadi o neysede yumurtalar dolaptan son anda çıkıp kek için çırpıldı etti falan ama bu kez de kek fırına verilip etraf temizlenirken ne görülsün,un kabının ardına saklanmış 1 adet yumurta:(O bile doğru dürüst olması gereken yere yerleştirilememişken,bu vakitten sonra gözler yuvalarından fırlasa n'olacak sanki diye de söylenildi duruldu kendi kendime;)Neyse dedik var bunda da bir hayır;)Asıl önemlisi akşamdan 250gr.doğranmış hurmanın ıslatılması gerekiyordu tabii değil akşamdan hurma ıslamak,yumurtayı bile zor çıkarmişken dolaptan,hurma 50 gr.eksik,bir de üstüne üstlük 3 yumurtadan birini unutmuşken;sonra esmer şekerim de yokken sos için ama bunu da hallederiz dedim içimden.Halloldu da;)yine de onca olmaza rağmen çok güzel bir kek oldu.Yani gerçek söylüyorum.Şöyle yumuşacık bir kek düşünün,içi ıslak ıslak,üzerin de ki sosdan ötürü hafif bir krema kokusu da gelsin damağınızdan beyninizin en ücra köşelerine ve siz bir,iki minicik yudumla yetinin;insanın isyan edesi geliyor ama yok elde çare...Hurma kalmadı evde....

HURMALI KEK(Kendi yaptığım şekliyle)
Kek Hamuru için:
*200gr.doğranmış hurma
*250ml.kaynamış su
*115gr.margarin
*1 su bardağı toz şeker
*2 adet yumurta
*1 çay kaşığı vanilya
*2 su bardağı un
*1/2 tatlı kaşığı tarçın
*1 çay kaşığı karbonat
Sos malzemeleri:
*1 kahve fincanı+1 yemek kaşığı toz şeker
*60ml.süt kreması
*50gr.margarin
-----------------
-Şeker,krema ve margarini 3 dakika kaynatarak sos yapın.
-Hurmaların çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayın ve üzerine kaynar suyu dökün.
-Bir kaba margarin,şeker ve vanilyayı alıp çırpın,içine teker teker yumurtaları ilave ederek çırpmaya devam edin.
-Un,tarçın ve karbonatı eleyin. Yumurtalı karışıma ilave edin(Çok katı bir hamur oluyor,endişe etmeyin)
-Hurmaları suyu ile ilave edin,1 dakika karıştırın.
-180 derecede ısıtılmış fırında,20 cm.lik kalıba dökülmüş keki 1 saat kadar pişirin.
-Keki fırından alıp,üzerine sıcak sosu dökün,fırının ısısını 80 dereceye düşürüp kekin sosu emmesi için 5 dakika daha pişirin.Fırından çıkarıp soğumaya bırakın...

HAMİŞ:
-Kekin orjinalinde,250gr.doğranmış hurmaya,300ml.kaynamış su var.Ve akşamdan ıslatıyorsunuz.
-Ben her ne kadar istemesem de 2 yumurtalı yaptığım bu kekin orjinali 3 yumurtalı;)
-Sos malzemelerin de ki şeker kahverengi şeker olmalıydı ama ben beyaz şekerle yaptım.Yalnız sosumun üzerinde ince bir plaka oluştu ama rahatsız edici değildi.Ben bu durumu esmer şeker kullanmayışıma bağladım...
-Ve onca badireye rağmen yine de süper bir kek oldu.Tavsiye ederim;)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Olmaaaazzz

Öyle bu hurmalı kek deyip resmini koymakla olmaz. belki buzdolabında bir sürü hurma var. Bunu görünce zerrinin aklı başında gitti. tarif olsada olsa diye kıvrandı ne malum :))

Canımsın. Heycanla bekliyorum tarifi...

Hülya dedi ki...

ZERRİN'ciğim;tarifi hemen ekliyorum canım;)

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,
Daha iyiyim, arkadasimda daha iyice, tabii ki unutulamaz ama hayat devam ediyor. Bu oyun sayesinde birde sure 3 gun deyince Tuba, biraz daha cabucak toparlandim. Iyiyim sagol. Sende umarim iyisindir. Cok opuyorum, bu arada kek harika, bende de hurmalar vardi yapamali ama sonrasinda kilo almak korkusu yokmu:)
Neyse, iyipazarlar diliyorum.Sevgiler

Tuba dedi ki...

Hulya'cigim, sonunda yazdiiiiimmm:))

Hülya dedi ki...

AYBİKE'ciğim;iyi olmana sevindim canım...Oyuna verdiğin cevapları da merakla ve seni daha bir severek okudum.Süpersin arkadaşım;)
Kek için diyeceğim;sen pişir,ev ahalisi yesin nasıl olsa biz anneler yemiş kadar oluyoruz di mi?

Hülya dedi ki...

TUBA'cığım;sana uğradım,okudum,aman Allahım beni yazmış dedim;)Bir kere çok güzel yazmışsın...
İlk tariflerim konusunda ki haklı yorumuna da şapka çıkartmadan edemeyeceğim şimdi;)Çok doğrusun;)
Ama ben bu yolculuğa yani blog işine tamamen teknoloji özürlü biri olarak başladım,abartmıyorum.Sana şöyle desem bir 5 yıl öncesine kadar klavyeye 2 dk.üstüste dokunmamış ben ,deneye yanıla kendime sayfa açtım.Elbette danışdıklarım oldu ama kimse onca işinin arasında seni sırtlayıp götürür ki.Yılmadım,kendimi önce sayfam,sonra yoluma yön veren pastacılık konusunda nasıl eğitebilirimin derdine düştüm ve sonuç şimdilik bu.Ha yazılarım konusunda zaten kötü olmadığımı biliyordum.İlk başlarda daha iyi bildiğim konu olan yazıyı temel alacakken blog işine,sonra birden hiç bilmediğim bir konuyla pastacılıkla ilgili bir sayfa oldu benimkisi ve tabii bu gelişim sürecinde eciş bücüş tariflerimi üstelik iğrenç fotoğraflanmış halleriyle görmek zorunda kaldınız.Onlara sayfam da hiç dokunmuyorum.Nereden nereye yolculuğum da katettiğim km.taşlarım herbiri ve taa başından beri benim tüm halimi çekmek zorun da kalan dostlarıma da sevgilerimi sunuyorum senin aracılığınla...İyi ki varsınız ve iyi ki buradayım;)

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık. kuru kuru olmayan kekleri çok severim seninki de öyle görünüyor. ayrıca ziyaret için ve yazdıkların için de teşekkürler canım. beni anlayan arkadaşların olması çok güzel. anlaşılmak insanı mutlu ediyor. sevgiler

Hülya dedi ki...

SEVDAMAVİSİ;sen dedin ya öyle, benim içim ezildi:(Hakikaten zor işler bu işler:(En tez zaman da herşeyin yoluna girmesi dileğimle;)

NiNo dedi ki...

canim :) ellerine saglik hurmali kekinden yiyip, oyuna katildim umarim becerebilmisim dir :) sevgiler