19.11.2008

NAR-PEPİNO-MANDALİNA....

Ne vakittir yazamadım.
Narlı Pelte

Ne vakittir sayfama koyabileceğim doğru dürüst birşeyler de yapamadım.Bunda en büyük etken yılan hikayesine dönen ev taşıma işim elbette.En sonunda taşınabildim;) Tüm bu renk cümbüşünü de yeni ama minicik,az eşyalı,az teçhizatlı mutfağımda hazırladım.Görmüş olduğunuz renkler nar-mandalina ve pepino sayesinde.

Nar yemeyi benim gibi çok sevmiyorsanız bir de bu şekilde tüketin derim.Hafif ekşili,yağsız bir lezzet bu.Hızımı alamayıp mandalina ve pepinolusunu da hazırladım hemen.Bu arada pepino ile yeni tanıştım.Eşim bahsetti.Menşei Peru olan bu tropik meyve buralarda da yetişiyormuş.Girişimini takdir ettiğim bir beyefendi,internette bu meyveyi buluyor ve neden olmasın deyip çalışmalarına başlıyor.Sonuç,başarılı.
Pepino,ince kabuklu bir meyve.Üzerinde yer yer mor çizgiler var.İçi kavun gibi.Tadında kavun aroması var ama öyle misler gibi bir kavun hayal etmeyin.Daha tatsız.Muz ve ananas aromasına da sahip diyorlar ama ben salatalık kokusu aldım desem:) Bir de meyveye özgü baskın bir koku var ben onu pek sevmedim.Mandalina içine hapsederek alt etmeye çalıştım pepinoyu.

mandalina-pepina

Bu tatlıya narlı muhallebi demek istesem de sütlü bir tatlı olmadığından bu olsa olsa pelte olur diyorum.Bunun için 4 iri narın suyunu kullandım.Mandalinalı içinse 6 orta boy mandalina ve 1 pepino kullandım.

NAR PELTESİ
Malzemeleri:
*2 su bardağı nar suyu+1 su bardağı su
*2.5 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
*1 su bardağı toz şeker
-----------------------------------
-Şeker,nişasta ve nar suyu,su karıştırılır.
-Orta ısı da karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.
-Kaselere paylaştırıp,soğuk servis edilir.
***Mandalinalı pelte için,mandalina sularını sıkıp,pepinoyu rendeledim.Süzgeçten geçirdim.Meyva sularını 2 su bardağına tamamlayıp aynen nar peltesi gibi hazırladım.

2 renkli
Böyle de servisi mümkün elbet;)

12 yorum:

pelince dedi ki...

Nefis bir üçlü olmuş,lezzetleri kadar görüntüsüde çok güzel...

Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Merhaba

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler…

Bir Dilim Düş dedi ki...

Enfes bir görüntü, cezbedici renkler harikaa!!!

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

Hülya'cığım, güle güle otur yeni evinde. Tatlının renkleri çok hoş, sevgiler..

Adsız dedi ki...

canım cok guzel gorunuyor sunumu ve renklerı sahane ellerıne saglık sevgıler..

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Şöyleee bir uğrasaydık keşke.Müthiş üçlüden bize de düşerdi diye düşünüyorum:))))))
Ellerine sağlık Evinin rengi hiç solmasın.Sevgiler......

siirimsi dedi ki...

çok guzel

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Yeni evinde güle güle otur canım.pelteler nefis,deneyeceğim.sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Görüntü müthiş :)))) Gelince bana da yaparsın artık :)))))

Seni sobeledim.Bloguma uğrarsan sevinirim.

Sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Hülyacığım,
ne hoş renkler içim açıldı . ellerine sağlık. sevgiler.

meleginmarifetleri dedi ki...

Mmmmmmmmmmmmm..
Hülyacım harika görünüyorlar bende denedim geçen sene pepinoyu ama pek o kadarda lezzetli gelemdi bana daha doğrusu benim dilime çok dokundu kavun muz domates de çok acıtır dilimi ama pepino hepsini bastırdı demekki çok kuvvetli:)
Ama nara asla hayır demem hele birde ayıklayıp getiren biri olursa mmmmm deyme keyfime ama o kadar şanslı değilim bende eldivenlerle ayıklıyorum ellerimi oyamasını önlemek için:)
Sevgiler yeni evinde güle güle otur canım sağlıkla...
By öptüm...

Hülya dedi ki...

PELİN;teşekkürler...

YEŞİLKİVİ;sana da canım.

EVREN;aynen dediğn gibi olmuş bakıyorum da:)

MİSKETLİMONU;sağol canım.

BANU;beğenmene sevindim.

DİLEK;teşekkür ediyorum dualarına.Hep beklerim.

FERKUL;teşekkürler...

NESLİHAN;temennilerin için teşekkürler...Sağolasın.

ZERRİN;sobene geçtim bile:)

SEVDAMAVİSİ;evet renkler gökkuşağı gibi oldu.

MELEK;pepinonun bir kokusu var o beni rahatsız etti ama faydaları çok fazlaymış.Arada yemeli.Nar konusunda ben de ona bir alışamadım.Yemesi de ayıklaması da bir dert.Gerçi nette nar ayıklamanın yolları bile gösteriliyor ama yine de beni cezbetmiyor.

Sevgiler...