17.11.2009

KAŞARLI SICAK PATATES TOPLARI

Resim 059

Herzaman derim.Tuzlu lezzetler konusunda çok yetersizim.Bunun sebebi de elbette tatlı çok seviyor olmam.İlk defa konuklarıma hazırladığım bir mönü de tuzlu ağırlıkdaydı.Buna ben bile şaşırdım.Demek ki,çok araştırmışım:)

Ufuk,eşsiz ikram sofraları hazırlamakda çok başarılıdır.Onda gördüğüm herşeyi gözüm kapalı,gönül rahatlığıyla denerim.Birçok şeyi ilk kez denememe rağmen yine beni yanıltmadın Ufuk'cuğum.Teşekkür ederim....

Sıcak patates toplarına gelince çok pratikPatates,zeytinyağı,kaşar,köri,tuz,karabiber
Akşamdan hazırlama şansınız var ve bu size vakit kazandırıyor.Tarifdeki patates miktarından 18 kişiyi çok rahat ağırladım.Arttığını söyleyebilirim.

*1,5 kg.patates(haşlanmış,ezilmiş)
*1 su bardağı rendelenmiş kaşar(Ezine kaşar kullandım)
*1 tatlı kaşığı köri
*1/2 çay bardağı zeytinyağı
*Tuz,karabiber
Üzeri için:Galeta unu
Ayrıca:Patates topu kadar küp doğranmış kaşar

--------------------------------------------
-Patatesler haşlanır,ezilir.Zeytinyağı,köri,tuz-karabiber,rende kaşar ile yoğrulur.
-Ceviz büyüklüğünde toplar yapılır her birinin ortasına küp kaşar konup,yuvarlanır.
-Patates topları galeta ununa bulanır.
-180 derece ısıtılmış fırında 15-20 dk bekletip,ılık servis edilir.

*Patates toplarını borcama dizdim.Kabı yağlamanıza gerek yok.Galeta unu topların yapışmasını engelliyor.
**Patates topları fırından çıkar çıkmaz eriyen kaşar yüzünden çok yumuşak oluyor.Servis etmek için biraz ılınması beklenmeli.
***Akşamdan hazırlayıp,strechleyerek dolapda bekletebilirsiniz.Misafirlere ikramdan 1/2 saat önce fırına vermeniz bence uygun.

5 yorum:

ufukmutfakta dedi ki...

Canım benim, deneyip beğenmiş olmana çok sevindim. Afiyet olsun. Ayrıca kişi sayısı yazmana çok memnun oldum. Zira ölçülerin kaç kişilik olduğunu bende bilmiyordum. Bu anlamda çok teşekkür ederim.Sevgilerimle....

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık. Bende Sevgili Ufuk'ta görüp hemen tarifini almıştım. Bu hafta yapıcam inşallah. Afiyet olsun. Sevgiler...

Nurşen dedi ki...

Hülya,feryadıma kulak verip,sabahın ilk ışıklarında tarifi geçmen ayrı bir incelik efendimmmm....teşekkür ederim:)Patatesli ne olursa olsun hayır demem hiç bir zaman,ayrıca kütlede bulunan fazlalıklara patatese borçluyum desem e hiç abartılı olmaz yani:))Tarifini denedim,(dururmuyum hiç)gerçekten çok lezzetli oldu....Tekrar teşekkür ederim.Bu arada sayfam tamam da,fotoğraflamada acemiyim biraz,o yüzden daha başlatamadım...:(bakalım artık,tamam olduğunda ilk haber vereceğim arkadaşlarımdansın bunu bilmeni isterim...SEVGİLER

pelince dedi ki...

Bende denemek istiyorum,umarım becerebilirim...seninde ellerine sağlık,ee tabii afiyet olsun :)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Mutlaka deneyeceğim. Nefis olmuş. Haftasonu gelecek misafirlerimde çok sevecekler.
Not ediyorum. Ellerine sağlık canım

sevgilerimle