21.11.2007

İNCİ KOLYELİ KADIN....

Hani bir film var bilir misiniz?İnci Küpeli Kız diye.Bu pastayı yaparken hep o filmden kareleri hatırladım.Hatta kitabı,hatta hâlâ gizemler içeren bir de tablosu var İnci Küpeli Kız'ın.17 yaşlarında bir hizmetçi kızın kulağına iliştirilmiş hem de evin hanımına ait bir çift inci küpenin yıllar sonra bile ait olmadığı bir insana bu denli yakışmasının ve büyüsünün bir çığ gibi büyüyerek benim bile üzerimde bıraktığı etkiyi hayranlıkla,filmi de huşu içinde izlemişimdir.Nereden nereye...Bir kadının boynunda,asaletle salınan bir dizi inci;bir başka kadın için hayal dünyası kapılarını aralayabilir mi?Boynunda zerafetle ve bir su gibi berrak ve sizin onla ilgili hayaller kuracağınızdan bihaber ışıldarken herbiri ,o kadının adını duyduğunuzda aklınızın hiç de dikkate almadığınız kıvrımlarında şaha kalkmaya meyilli durabilir mi?Aralayabilir ve durabilir arkadaşlar.Tüm güzellikler de zaten bu aşamada başlamıyor mu?Bende başlıyor.....

Doğumgününü dün kutlayan inci kolyeli kadınımız için onu böyle anımsamam ne kadar sürpriz oldu bilemem ama ben su gibi dupduru incileri beyaz,kahve,pembe,sarı arası dolanan bu tene dizerken çok keyif aldım bilinsin isterim... Filmin sonunda ressam,evden gitmek zorunda kalan hizmetçi kıza eşine ait bu bir çift küpeyi hediye olarak ulaştırıyordu.Tesadüfe bakın ki,kolyesini boynunda ilham kaynağı ettiğim kadına da bir çift inci küpe ve bir o kadar zarif yüzüğü ulaşmak için yollarda....

Ve o kırık aşk öyküsünün bir tek karesi de....

12 yorum:

NiNo dedi ki...

inci kupeli kizdan esinlenip bir pastami yaptin :D valla supersin canim ellerine saglik incilerde pek guzel parliyor

Tijen dedi ki...

Etkileyici bir filmdi değil mi Hülya'cığım. Renkler ve ışık hele...

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim, Hem filmini ve hem tabloyu da cok begenirim. Bilmiyorum filmini kac kez izledim, her izleyisimde ayri bir keyif aldim.

Pasta ise harika, bayildiim, herhalde benim icin de bir pasta istesem, bunu secerdim.

Eline ve koluna saglik.


Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Ne kadar sade ve ne kadar da güzel bir pasta olmuş.Ellerine sağlık,filmdeki kız da çok güzeldi...

Unknown dedi ki...

Hülya'cım merhaba gerçekten çok zarif ve yaratıcı bir pastao lmuş kutlarım ellerine sağlık...

Pasta Cafe dedi ki...

Hülya'cığım çok güzel bir pasta. Harika olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

Julyacıgım Nuran Abla ile ele ele verip ne de guzel bir supriz yapmissiniz bana... Hani uyarda bir pasta bir insana bu kadar mi uyar , benzer ? Ayni ben :)) Gerdan benim gerdan ; pürüzsüz porselen gibi, ten ayni ben ; cukulata gibi, renk benim rengim ; pembe , inciler se ; onlar zaten benim ;) Omrun oldukca unutmayacagım bu geceyi ve muhtesem pastanızı .. Ellerine , yureginize, sevginize saglık.. Sizi seviyorum . MEVLUDE

ufukmutfakta dedi ki...

Beni oldukça etkileyen bir filmdi. Tekrar hatırladım yazınla ve pastanla. Ellerine ve kalemine sağlık. Her seferinde bizleri alıp alıp bir yerlere götürdüğün için.

Damak Tadı dedi ki...

Çok etkileyici bir filmdi bencede.
Ben ne yazıkki izlediğim filmleri ve okuduğum kitapları 2.kez ne seyredip ne de okuyabilirim..))Nedense tekrar izlemek geldi içimden..))

Pastan muhteşem olmuş.Hayal gücüne ve yaratıcılığına hayranım canım..
Eeeee,has gelin olmak kolay değil herhal..Her kula da nasip olmaz değil mi??Canımsın benim..Kocaman öpüyorum seni ve sağlıklı mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Hülya dedi ki...

NİNO'cuğum;evet canımcığım,güzel özetlemişsin;)

TİJEN'ciğim;çok haklısın.Film çok etkileyiciydi gerçekten...

AYBİKE'ciğim;pasta zevkini bu film sayesinde öğrenmiş bulunmaktayım ne güzel;)

SUZİ'ciğim;filmi her yorumla yeniden yaşıyor gibiyim..Kız rolüne çok uymuştu ve güzeldi hakikaten....

ZERRİN'ciğim;güzel yorumun için teşekkürler...

MEVLÜDE'ciğim;pastayı beğenmene çok sevindim.Herşey Nuran'ımızın sayesinde.Güzel,keyifli bir pastydı benim içinde...Sevgiler...

UFUK'cuğum;sağolasın canım.Böyle düşündürebiliyorsam ne mutlu bana.Çok memnun kaldım...

GÜL'üm;beni kelebekler gibi havalara uçuran bu güzel yorumlarını bir de ağzından duymak için İstanbul'u yan komşum yapacağım..Yok başka çaresi;)))

meleginmarifetleri dedi ki...

canım inci kolyeli pastan bi harika olmuş canım ellerine parmaklarına sağlık canım bayıldım hoşçakal

Hülya dedi ki...

MELEK'ciğim;teşekkürler....