17.06.2009

GEVREK TATLI KURABİYELER

Kuday 11 yaş 066

Figen, Kuday'ın doğum gününe elinde bu tabakla gelince pek bir sevindim.(Yaşlanıyorum biliyorum )Kurabiyeler her ne kadar tuzlu gibi görünse de yanıltmasın efendim , tatlıdır kendileri.Sene sonu pikniğinde annelerden biri yapıp getirince herkes bayılmış.Aynen biz de öyle.Siz dilerseniz daha az tutabilirsiniz fırında diyor Figen.Un kurabiyesi kadar da beyaz olmayacakmış ,benden söylemesi.

Bu ölçülerle 2 tepsi kurabiyeniz oluyor.


GEVREK TATLI KURABİYELER

1 pk.oda ısısında margarin
8 yemek kaşığı pudra şekeri
14 yemek kaşığı çiçek yağ
2 yumurtanın sarısı
2 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı ucu karbonat
Aldığı kadar un

Üzeri için:2 yumurta akı
Susam (toz şeker,hindistan cevizi,toz ceviz vs.)

----------------------------------
-Margarin,pudra şekeri,yumurta sarısı elle yoğrulur.Çiçek yağ eklenir.Yoğurmaya devam edilir.
-2 su bardağı kadar una karbonat ve kabartma tozu eklenir.Elenerek yumurtalı karışımla yoğrulur.Karışım elinizden kopacak kıvama gelene kadar un ilave edilir.
-Hamur kalıpla kesilebilecek gibi açılır ya da ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlanarak şekil verilir.
-Kurabiyelerin üzerine yumurta akı sürülür,susam serpilir.
-175 derecede önceden ısıtılmış fırında kurabiyeler 15-20 dk. pişirilir.

****Fotoğrafdan göz kırpan ev yapımı naneli limonata için buraya bakabilirsiniz.

8 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

arkadaşının ellerine sağlık canım.nefis görünüyor kurabiyeler.afiyet olsun.sevgilerimle...

meleginmarifetleri dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel görünüyor mutlaka denemeli ellerine sağlık hülyacım..
Sevgiler by..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Harika olmuşlar. Ailecek kurabiyenin her çeşidine bayılırız. Ellerinize sağlık.
Sevgiler
http://www.lezzetibol.com

Hülya dedi ki...

NESLİHAN;o benim kızkardeşim:)

MELEK;misafirler için lezzetli,kolay,bereketli bir tarif.Beğeneceğini umuyorum.

TİJEN AKTAY;biz de öyle biz de öyle....

made in funda dedi ki...

ben de çok mutlu oldum canım...sevgiler...

Özlem dedi ki...

Harika olmuşlar,
ellerinize sağlık,
sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Not alındı en kısa zamanda toplanıldığında
denenecektir :))))) Kalabalıkla daha keyifli olur yemesi eminim :))

Figen'in ellerine sağlık canım.
Güzel bir hafta sonu dilerim.
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

DEFNE; :)))

ÖZLEM;teşekkürler...

ZERRİN;biz de kurabiye falan dayanmıyor şekerim.Kendimiz kalabalığız galiba:) 4 kalabalık mıdır? :)