29.01.2007

DOĞUMGÜNÜ PASTASI....VE BÜYÜK ÖZÜR:(

Pastasını yapacağım kişinin özelliklerini bilmeden biraz inşallah beğenir temennileri ile yapılmış bir pastadır Hediye paketli pasta.Bir erkeğe çok cafcaflı birşey yapılamayacağı için sade birşey yapmayı istedim ama yine de bir iki renkle oynamadan da edemedim;)
Pandispanya Malzemeleri:
*6 yumurta
*20 kaşık şeker
*20 kaşık un(Kaşık tepeleme değil)
*2 pk.vanilya
*2 pk.k.tozu
*2 pk.kakao(50 gr)
Kreması için:
*3 su bardağı süt
*1/2 su bardağı nişasta
*1 su bardağı toz şeker
*2 yemek kaşığı un
*2 yumurta
*1pk.vanilya
*3 yemek kaşığı labne peyniri
Pandispanyayı ıslatmak için:1 su bardağı süt
Pastayı kaplamak için:750 gr.beyaz şeker hamuru,istenilen renklerde gıda boyaları
Pastanın ara katı için:1 su bardağı kavrulmuş ceviz
---------------------
-Pandispanya için yumurta,şeker ve vanilya,yumurtaların rengi iyice açılana kadar çırpılır.
-Un,kabartma tozu,kakao elenerek yumurtalı karışıma eklenir.
-Tabanına yağlı kağıt serilmiş 26 cm.'lik kelepçeli kalıba hamur dökülür.
-Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirili 35-40 dk pişirilir.Kürdan testi yapılarak fırından alınır.
-Fırın ızgarasının üzerine pandispanya ters çevrilerek soğutulur.
***Birgün öncesinden pandispanyayı pişiremediğimden,katlarına ayırmak için keserken sıkıntı yaşamayayım diye soğuyan pandispanyamı strechleyip deepfreeze kaldırdım.İyice donunca deepfreezeden çıkardım 15-20 dk sonra kesebileceğim sertlikte bir pandispanyam vardı.Sizin de vaktiniz darsa bu yöntemi gönül rahatlığı ile uygulayabilirsiniz.
-Krema için labne ve vanilya hariç tüm malzemeyi blendır da çırpıp ocakta karıştıra karıştıra pişiriyoruz.
-Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp vanilyasını ekleyip,bir karıştırıyoruz.
-İyice soğuyan muhallebiye labneyi ekleyip,pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpıyoruz.
-Pandispanyamızı 2'ye kesip herbir katını 1/3 bardak sütle ıslatıp kremasını sürüyoruz.Sadece 2.katın kremasının üzerine kavrulmuş ceviz serpiyoruz.
-Son katı da kremalayıp,yanlara ve pastanın üzerine çok ince bir kat krema sıvıyoruz.
-Şeker hamurunu,nişasta serptiğimiz zeminde açıp pastaya giydiriyoruz.
-Kenar fazlalıklarını keserek renklendirip hediye paketi gibi yapıp pastamızın üzerini,irili ufaklı yuvarlaklar da yaparak bitiş kısmını süslüyoruz.

Pastamın aşama aşama anlatımlarını fotoğraflarıyla yapacaktım ama orjinal postum silindi.Üstelik yorumlarıyla;)Aynur,Tuba,Seda,Yelda,Zerrin(Kıbrıs'tan) ve yorumunu göremediğim diğer arkadaşlarım.Çok özür diliyorum.Hepinizin yorumları okunmuş kabul etmesini rica ediyorum.Keşke telafisi mümkün olabilseydi ama sanırım çok geç:(

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben çook beğendim pastanı ğost silindede ben tekrar ediyorum ellerine sağlık harika olmuş

Hülya dedi ki...

Sevgili SEDA'cığım;nezaketin teşekkürler;)Çok iyisin...Pastayı beğenmiş olmana çok sevindim..