31.01.2007

SİRKELİ KURABİYE

Malzemeleri:
*Yarım paket margarin(oda ısısında)
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1/2 çay bardağı sirke
*1/2 çay bardağı su
*1 yumurtanın sarısı
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 pk.kabartma tozu
*Aldığı kadar un
Üzerine :
*1 yumurta akı
*Susam
-----------
-Tüm malzemeler karıştırılıp,yoğrulur.Elden kopacak kıvamda bir hamur yapılır.
-Unlanmış zeminde hamur 3-5 mm.kalınlığında açılır.Kalıplarla kesilir.
-Kurabiyelerin üzerine yumurta akı sürülüp,susam serpilir.
-180 derecelik ısıtılmış fırında üzeri çok fazla kızartmadan pişirilir.

HAMİŞ:Annemin sürekli elinin altında olan bu tarifi onun defterinden yazıyorum şimdi.Anne pek bir hoş yazmışsın:)Decoder gibi hissettim bir an kendi mi?Çok yaşa e mi?

2 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hülya'cığım,
Canım bende çok sık yaparım bu kurabiyeden yalnız şekli değişiktir.

Seninkiler çok hoş gözüküyorlar ellerine sağlık canım benim..

Kocaman öpüyorum seni..SEVGİMİ GÖNDERİYORUM..

Hülya dedi ki...

Sevgili DAMAK TADI'm;belki bir gün o farklı sunumdan yaparsınız;)Ne güzel olur;)Ben de sizi kocaman öpüyorum....