9.07.2007

SÜRPRİZ KURABİYELER...

Günaaaydııınnnn!!!!Gününüz,haftanız aydın olsun derim başka da birşeycik istemem sabahın bu vaktinde;)
Bana epey uzun gelen bir zamandan sonra dün gece nihayet evimin balkonunda oturabildim;)Bu kurabiyeler de balkon şerefine mi desem,ne zamandır akşamları evde olamayışımın sonlanmasına mı desem,Selin Çağlayan'ı yeni keşfetmemin sevicine mi desem pek bilemesem de sebebi her ne olursa olsun içi sürprizli bu kurabiyeleri biz çok sevdik bilesiniz.Çoluk çocuk,maaile hemi de;)
Aslında fotoğraflarına vurulup yaptığım bu kurabiyeleri o kadar güzel fotoğraflayamasam da taklitler asıllarını daima aratır sözünün sonuna dek ardında olduğumu bildirmeyi bir borç sayarım kendime.Allah için Selin Hn.bu işi iyi yapmış.Güzel bir tarifi bizimle paylaşmış,pek bir güzel fotoğraflamış,canımızı çektirmiş..miş...miş...miş...
Kurabiyelerin orjinali burada efendim bakmak isterseniz diye minik bir hizmet sunmak isterim size...Peki Selin de kim? diyecek olursanız benim hemen ilgimi çekiveren yanlarını sayayım.Terazi kadını,edebiyat okumuş,Turizmci.Hayatımdan izler bulduğum biri gibi geldi bana;)
Kurabiyelerin orjinalinde zaten detaylı anlatmış sahibesi.Ben de öyle yaptım,sözüne uydum tabii ki ama tek bir farkla.Benim hamurum,orjinali 3 bardak+yarım bardak opsiyonlu un dese de 5 su bardağı unla ancak toparlanabildi.Sanırım yağım çok yumuşaktı.Bu da un miktarını etkiledi elbet.

Malzemeler(Benim yaptığım şekliyle)
*5 su bardağı un
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 paket (250 gr.) oda sıcaklığında margarin
*1 ça kaşığı ucu vanilya özü(siz 1 pk.vanilya kullanabilirsiniz)
*1 yumurta
*1 kahve fincanı süt
İçi için:
*1 su bardağı damla çikolata
Üzeri için:
*2 yemek kaşığı kakao + 2 yemek kaşığı pudra şekeri karışımı
--------------
-Un, pudra şekeri ve vanilyayı bir kabda karıştırdım.
-Epey yumuşak margarini hamura ekledim.
-Süt ve yumurtayı da ekleyip hamuru toparladım.
-Hamuru buzdolabında 10-15 dakika kadar beklettim.
-Az un serptiğim zeminde merdane yardımıyla çok ince olmayacak şekilde açtım.Su bardağı ile daireler kestim.Herbir dairenin içine birer çay kaşığı kadar damla çikolata koydum.
-Hamuru ek yerlerinden büzdürerek kapatıp yusyuvarlak şekilde silpat serili tepsiy dizdim.(Bu arada kurabiyeleri hiç yassılaştırmadım zira Selin öyle demiş.Pişerken hafif yayılıp tam kurabiye şeklini alıverdiler.)
-Önceden ısıttığım 180 derecelik fırında 20-25 dk pişirdim.(Tam 24 dakikada aldım fırından)
-Kurabiyeler daha sıcakken üzerine çay süzgeci yardımıyla kakao+pudra şekeri eledim.Bu şekilde kakao ve pudra şekeri kurabiyelere iyice yapıştılar.
HAMİŞ:Kurabiyelere durdukca bir endam gelmişti iyi mi?Lezzeti durdukca arttı.Durdukca arttı;)Bir de o kakao ne asaletli birşey öyle anacığım;)Benim minik toplar gitti yerine birden kadife dokulu kurabiyeler geldi;) bir bilseniz;)Aslında demeyecektim ama diyeyim hadi."Beni Baştan Yarat"programı bizim mutfakda hatta fırınımın içinde çekiliyor.Ya!!!
Yani ben bunu bilir bunu söylerim...

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Toprakcığım güzel "günaydın"ınlagüne başlamak ne güzel! Ellerine sağlık, her ne kadar ben kurabiyelerden elimi eteğimi çektiysem de seninle balkon keyfi yapmak ne güzel olurdu...
Birşeyler pişirmeyi çok özledim çok...

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hülyacığım kurabiyeleri bende Selin'de görmüş beğenmiştim sende onayladıysan tamamdır denenecekler:) bu arada patatesleri hazırladım akşama pazar önerin patatesler pişecek bizim mutfakta
Sevgiler Canım

Yelda Özyurt dedi ki...

bu kurabiyeler biskrem gibi birsey mi? Eger oyleyse mutlaka denenecek; cunku bizim cocuklar bayilir:)
Asillarina baktim, brncr seninkiler de olmus;)

pecete dedi ki...

Olmuş sana bu biskrem! Süper, şimdi sırada bunu "Tutku" versiyonu mu var? Yaparız be bacım!!!

Hülya dedi ki...

HÜLYA'cığım;iyisin di mi?İyisindir,iyisindir;)Birgün o güzel balkonunda otururuz inşallah...

Sevgiyle...

SEDA'cığım;merakla patateslerinin yorumunu bekliyorum.Kurabiyeler güzeldi.Di diyorum çünkü akşamdan sabaha 3 tane mi ne kalmıştı tabakta;)
Selamlar...
YELDA'cığım;evet oldu da foto kısmında sınıfta kaldım:(
İçinde damla çikolatalar eriyor evet.Biskrem gibi işte...
PEÇETE'M;Tutkunun seri üretimi olurmu bizim evde bilemiyorum ama sen yine de ver coşkuyu ver coşkuyu;)))

Adsız dedi ki...

Has gelinimiz,sana canlar feda olsun..Sendeki çoşku ve enerji hepimize bulaştı cancazım..
Arkadaşlara katılıyorum kurabiyeler biscrem tadında gerçekten..))Ben arkadaşımda tadıp tarifini bile almıştım,yapmak kısmet olmamıştı..))Çocuklar beğenmişse sorun yok demektir,biliyorsun önce onlar gelir has gelin..))
Patateslerin ise super ötesi bi'şeyler..Patates seven bir aile olarak bende pazar günü hemen deneyeceğim canım..Seni çok öpüyorum bitanem,kendine ve çoşkuna çok dikkat et..Allah sakınsın ve korusun hepinizi..

Özlem dedi ki...

Hülya' cığım ,üstatım marifet sende . Tamam fırın da önemli de sen de o hüner olmasaydı fırının vay haline :) Ellerine sağlık, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Hülyacım pek güzel görüntüleri var bu kurabiyelerin. Ben balkon olayını tam anlayamadım tadilatmı vardı?

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hülya hanım merhaba ben hayranlıkla arada uğrar çoğu zaman sessiz sedasız dönerdim buralardan :)) bir de baktım ki yorumunuzla blogumu şenlendirmişsiniz sabah için tam bir gün-aydın oldu bir günaydın da bu posttan aldım :)))
Sevgilerimle...

Leziz Tarifler dedi ki...

Hülya'cım,

Selin Çağlayan'ın sitesini ben de gezmiştim. Fakat hiç bir tarifini ne deneyebildim ne de detaylı okuyabildim. Çok hoş bir siteydi, canlı kıpır kıpır, hatırladığım o.

Ben de biskrem gibi içi çikolatalı bisküvi tarifi arıyordum. Tam denk geldi sanırım..:)))

Hafta sonuna ben de deneyeyim.
Hele bir de senden tam not aldıysa...:))

Sevgiler...

Hülya dedi ki...

GÜL'üm;öyle güzel sözler etmişsin ki ne diyeceğimi şaşırdım inan;)Ben de senin her sayfana bakışımda sende ki enerji patlamasına şaşıp duruyorum...İyi mi?
Patatesleri olur da denersen çok memnun olurum...Seveceğinden eminim...
Çok öpüyorum...
ÖZLEM'ciğim;alet işler el övünür diyecektim ama sen marifeti ben de görmüşsün.Sağolasın...
Kendine iyi bak...
SELDA'cığım;yok yok tadilat falan değil bu aralar gece çalıştığım için balkonda oturma fırsetım hiç olmadı da:(Bu şeref o yüzden işte...
Sevgiler...
EVCİLİK LEZZETLER;bir kere sessiz sedasız gelişlerin için bile sağolasın.İyi ki ses de verdin çoook sevindim...
Yaptıkların çok güzeldi birşey demeden geçmek haksızlık olurdu.Ben de içimden geleni dedim...Nezaketin iade-i ziyaretin için sağolasın...
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

FEYHAN'cığım;çocuklar sevdi gerçekten.Hele durdukça tadı iyice oturuyor.Biz sevdik.Umarım siz de seversiniz.Tabi damak kültürü de var.İnşallah aynı tadları seviyoruzdur...
Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

Canım Hülyam, balkon, çay keyfi, kurabiye bunlar beni coşturan kelimeler :))))

Sımmsıcak sevgilerrr canım benim

Hülya dedi ki...

ZERRİN'im MİSSS'im;ahhh ben de coşuyorum bu sözlerden ama bir de balkonda oturabilsem:(((
Sen benim yerime de keyif yap e mi?
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selamlar arkadaşım, bloguna ikl kez geldim tariflerin hepsi birbirinde güzel ellerine sağlık.hayırlı geceler diliyorum

Hülya dedi ki...

ELBİSTANLI;hoşgeldiniz,safalar getirdiniz....Memnun oldum...