14.05.2008

PRATİK ŞEYLER....

Bizim evde durum şundan ibaret.
Yemeğe geçmeden önce 1-Eller yıkanır 2-Fotoğraf çekilir;)
Hatta çocuklar öyle benimsedi ki bu durumu,anne çektin mi?Yiyebilir miyiz?diye sormaya başlıyorlar.Dışardan bu konuları hiç bilmeyen biri duysa "Ayol ne tuhaf kadın.Çocuklara neler öğretmiş yenecek herşey de fotoğraflanır mı canım diyebilir.Desin,ben de sayesinde gülümserim:)

profetorol

Bu üstte görülen de elbette ki yemeden önce fotoğraflanma şansına nail olmuş yalancı profeteroller.Adlarını ben uydurdum;) Canınız tatlı çektiğinde çarçabuk ortaya çıkabilecek bir öneri.Çikolata denizinde boğulan bu profeteroller için tamamen göz kararı çalıştım.Elimin altında ne varsa durumu.Çok fazla kek,pasta yapanların deepfreezelerinde mutlaka traşlanmış,istenildiği gibi kabarmamış hatta olmamış ama atılmaya asla razı olunmayacak kadar leziz pandispanyaları vardır.Ya da evde birtürlü bitmek bilmeyen,artıp kurumaya yüz tutmuş kekleriniz.Onları bu tür tatlılar için kullanın derim.

Gerekli malzemeler:
*Pandispanya (Kek parçaları)
*Dolgu kreması(Krem şanti,çikolata eriği vs.)
*Süt kreması(Süt,granül kahve eriği,meyva suları,sulandırılmış soğuk jöle,pralin vs)
*Hindistan cevizi,kıyılmış fildişi çikolata(Portakal,limon kabuğu rendesi,toz badem,antepfıstığı,granül kahve,kıyılmış farklı çikolatalar,damla çikolata,kestane,taze meyvalar vs.)
*Dilerseniz hazır çilek,acıbadem,nane,limon,kayısı,hindistancevizi,portakal,pötibör bisküvi aromaları)
-----------------------------
-Tüm malzeme yoğrulur.Cevizden küçük toplar yapılır.

Üzerinde ki çikolata sos;ganaj.
Bunun için ısıtılmış süt kremasının içine,kıyılmış bitter çikolata eklenerek erimesi sağlanır.200 gr.çikolataya /100 ml.süt kreması kullandım.Sosun donmasını beklemeden profeterollerin üzerine bolca döktüm.

Böyle çikolata denizinde yüzen profeterolleri ilk Trabzon da bir misafirlikde yemiş bayılmıştım.Koca bir kase çikolata sosu içinde görünmeyen lezzet toplarının aynısını ben abartıp ganajla yaptım ama bu kadar çok çikolata bana ağır gelir derseniz elinizin altında olan herhangi bir sos tarifinizi kullanabilirsiniz.

tartolet

Bunlarsa adına yakışır şekilde hakikaten pratik tuzlular.Epeydir dolabımın kuytu bir köşesinde gün yüzüne çıkmayı bekliyorlardı ki,bir pazar sabahı kahvaltımıza eşlik ediverdiler.Hazırlanma süreleri,çayı demleyip masayı hazırlayana kadar desem;)

Tartoletler hazır satılıyor.Merak edip Pastaland'dan almıştım ama endişeliydim.Hani hazır hamur kabıya herbiri,zaten pişirilmiş hamur,acaba içine malzemesi konup tekrar fırınlanınca katır kutur olur da yiyemezsek diye düşünüyordum yanılmışım hiç öyle olmadı.Oldukça leziz,kıtır ama asla katır kutur değil;) tartoletlerimiz oldu.

İç malzeme için de damak lezzetinize uygun versiyonlar üretebilirsiniz.Elimde tartoletlere uyacak lor peyniri,süt kreması,bahçeden sabah topladığımız maydanozlarım olunca e azıcık da pul biber,karabiber,tuz iç malzemem hazırdı bile.Tüm bunları çatalla biraz ezip tartoletlerin içine paylaştırdım.Üzeri pembeleşene kadar 200 derece fırında tuttum.

Bu tartoletlerden bulursanız mutlaka edinin.Ani gelen misafirin önüne ne koyarım derdine katî çözüm;)Gece yarısı yeme krizlerine de:)

10 yorum:

Tuba dedi ki...

Bizim evde de bunlarin aynisi yasaniyor hulya'cigim. Hatta evi birak San Diego'daki tum arkadaslarim alisti artik:)). Anneler gunun kutlu olsun canim.

Eya dedi ki...

Hülyacığım...ellerine sağlık, harikalar yaratmışsın.

sevgiler

zehra

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,

Bu ne manzaradir. Agzimin sulari aka aka akak, bir hal oldum. Ellerine saglik arkadasim.

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir gun diliyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,

Bu ne manzaradir. Agzimin sulari aka aka akak, bir hal oldum. Ellerine saglik arkadasim.

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir gun diliyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Hulya'cigim,

Bu ne manzaradir. Agzimin sulari aka aka akak, bir hal oldum. Ellerine saglik arkadasim.

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir gun diliyorum.

Unknown dedi ki...

Hülya'cım gerçekten insanın bazen böyle pratik tariflere ihtiyacı oluyor...Bizim evdede aynı durum söz konusu buzdolabına koyduğum bir tatlıyı ev halkına haber vererek yenilmemesi konusunda uyarıyorum :))
Sevgiler...

NiNo dedi ki...

muhtesem olmus ikiside bayildim dogrusu

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Offf yalancı profitroller harika olmuş... evde bayatlayan kek vs. olmadığına hayıflandım şimdi... Minik tartoletler de iyi fikir...
Ellerinize sağlık sıcacık sevgiler...

Pelin dedi ki...

Merhaba Hülyacığım,
Sana hep isimsiz olarak yorum yazıyordum.Artık benim de bir bloğum var.Gelirsen sevinirim.
Bu arada yalancı profiterol fikri çok güzel.Ellerine sağlık.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Güzel fikirler veren bloglar arasındasın ve sık güncellenmene bayılıyorum. Hit5'im:)(ufukmutfakda,gunebakantarlaları,nanevelimon,acemişef,hunerlibayanlar,) EYŞAN