24.04.2010

ÇİKOLATALI KEK

çikolatalı kek

Yıllar yıllar önce Emra'da yediğim üzümlü keki öyle çok beğenmişdim ki tarifini defterimin ilk sayfasına ve ilk tarif olarak yazmışım.O zamandan beri de dönüp dönüp yaparım.Temel tariflerimden biridir.Bu kez çikolatalısını hazırladım.Hatta portakal aromasıyla çikolatayı çok yakıştırdığım için bu tarife de ekledim.Siz de sevdiğiniz meyvaları ekleyebilirsiniz.

Eğer bu tarifi üzümlü yapmak isterseniz un miktarına ilaveten 2/3 oranında daha un eklemenizi tavsiye ederim.Şeker miktarını da üzümlerin tadını da hesaba katıp 2 su bardağı değil 1 + 2/3 su bardağı yapmanızı öneririm.Süt yerine madensuyu,meşrubat koyabilirsiniz.Tercih sizin.

çikolatalı kek

Malzemeleri:

*3 yumurta
*2 su bardağı şeker
*1 su bardağı süt
*1/2 su bardağı sıvı yağ
*3 yemek kaşığı tepeleme kakao ( Elit marka)
*3 su bardağı un
*1 portakal rendesi
*1 paket vanilya (Dr.Oetker şekerli vanilin gourme kullandım)
*2 paket kabartma tozu
------------------------------------
-Yumurta,şeker ve vanilya yumurtaların rengi açılıp mayonez kıvamına gelene dek çırpılır.
-Süt ve sıvıyağ eklenir.Un,kakao,kabartma tozu elenerek karışıma ilave edilir.Portakal kabuğu rendelenir.
-Kek kalıbı sıvı yağla yağlanıp,un serpilir.Unun fazlası alınır.Karışım kalıba dökülür.
-Isıtılmış 175 derece fırında 35-45 dakika pişirilir.

***Sonra da siparişi çok önceden alındığı üzere iş arkadaşlarına getirilir :)

5 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

Sayfaya yaz gelmiş:)yeni tasarım hayırlı olsun.ayrıca kek harika görünüyor...
Elveda Köksal

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cigim,
Ben bu tarifi cok begendim, en kisa zamanda yapacagim, ellerine saglik.

Sevgiler herkese, ben oldukca iyiyim hersey temiz cikti :))

Hülya dedi ki...

EYLEM;teşekkür ederim.

ELVEDA HANIM;evet günebakanlar çiçek açtı :)Keki beğenmenize sevindim.Teşekkürler.

AYBİKE;tam senin kızların seveceği türden bir tarif bu.Şimdiden afiyet olsun canım...

İşte bu habere bayıldım:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hulya'cigim,
Ben denedim bu keki, cok guzel oldu, sagol. Hatta anneler gununde burada Turk arkadaslarla piknik yaptik, oraya goturdum kapis kapis gitti.
Geliyorum 14 de :)) haziranin.