26.04.2008

HOŞGELDİN BEBEK....

Resim 342

Yeni doğan kurabiyeleri bunlar.
Minicik,boncuk gibi birşey.Aynı benim Boray'ımın kilosunda doğmuş.İnsan ne çabuk unutuyor o küçücük hallerini diye düşündüm bir an.Daha 12 günlük.Anneciğini arada emdi,arada sepetine yattı ama çok uslu durdu.

BADEM TOZLU ZENCEFİLLİ KURABİYELER

Malzemeleri:
*250 gr.margarin veya tereyağ(Teremyağ kullandım)
*250 gr.pudra şekeri
*2 yumurta
*1 tatlı kaşığı zencefil tozu
*100 gr.badem tozu
*Aldığı kadar un
----------------------------------------
-Oda ısısındaki margarin ve pudra şekeri iyice karıştırılır.
-Yumurta,zencefil,badem tozu,yumurtalar eklenip yoğrulmaya başlanır.
-2,5-3 su bardağına yakın un elenerek eklenir.Elimizden kopabilen ama yumuşak bir hamur elde edene kadar kurabiye hamuru yoğrulur.Bu esnada un ilavesi yapılabilir.
-Hamur toparlanınca kalınca bir rulo yapılır ve 2'ye ayrılır.Yarısına sarı yarısına mavi gıda boyası eklenir.(Sarı için Fo'nun,mavi için Wilton'un jel boyalarını kullandım.Siz dilediğiniz renkleri kullanabilirsiniz.)
-Boya,hamura iyice karışınca dinlenmesi için 10dk kadar bekletilir.
-Unlanmış uygun bir zeminde(Tupperware in hamur altlığını kullanıyorum ve un serpmeye gerek olmuyor) yarım cm.kalınlığında hamur açılır.Kalıpla kesilir.
-Yağlı kağıt serili bir tepsiye(unlanmış da olabilir.Ben silpat kullanıyorum.Her seferinde silpatı yıkayıp,kurulayıp yeniden kullanabiliyorum)kurabiyeler dizilir.175 derece ısıtılmış fırında hamurların rengi dönmeden pişirilir.(15 dk.pişirdim)

**Bebek arabası kurabiyelerde,enjektörlü kalp kalıp kullandım.Bu kalıplar 3 boy,en küçük kalıpla çalıştım.
**Royal icingle minik süslemeler yapmaya çalıştım.Royal icing tarifi için buraya tıklayabilirsiniz.
My creation
Mutlu,huzurlu,sağlık sıhhat için de bir ömrü olsun inşallah.Bu minicik ayakların büyüyüp koştuğu günleri de görsün sevdikleri....
Kurabiyelerin Hamiş'i:Tarif taze blogger arkadaşım Zerrin'den.Teşekkürler;)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

:)
bebek kurabiyeleri
:) konsepti sevdim

Unknown dedi ki...

Hoşgelmiş bebek, nasıl güzel kokuyordur şimdi. Hülya Teyzesinin de ellerine sağlık, çok şirin kurabiyeler yapmış..

Aybike Ceylan dedi ki...

Gule gule buyusun tatli bebecik.
Senin de ellerine saglik Hulya'cigim.
Guzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler

Hülya dedi ki...

İSİMSİZ'e;teşekkürler...

HÜLYA'cığım;teşekkür ediyorum.

AYBİKE'ciğim;tüm bebekler öyle büyüsün.

Seni çok öpüyorum;)