17.08.2007

ŞİRİN ŞEYLER....

Bir Sarı Kanarya....
Bu 1 yaş pastasını fanatik FB 'li babanın minik oğlu için yaptım.Çok çikolatalı bu pastam 25 kişilik.2 kat.Alt katı 24 cm.lik yuvarlak kalıp,üst katı 13x13 kare kalıpdı.Yani alt katı 15 kişilik;üst katı 10 kişilik hesaplayarak yaptım ve yanılmamışım.Sağolsun Ebru önceden yaptığım 22 cm yuvarlak kalıbımın 15 kişilik olamayacağını,kendinin bu kalıbı 12 kişilik diye hesapladığını söyleyince 22 cm.yuvarlak kalıp için not aldığım12-15 kişilik ibaresini sadece 12 olarak değiştirdim ve o muallak durumdan da kurtulmuş oldum çok şükür.13x13 cm.kare kalıbın 10 kişilik ettiğini bizzat biliyorum kendi deneyimimle.3? Pastasını bu kalıpla yapmıştım ve iş yerinde yemiştik.Gerçekten 10 kişiye yeten bir pasta bu.
24 cm.lik yuvarlak kalıp için(15 kişilik)
Malzemeler:*6 yumurta
*20 yemek kaşığı şeker(350 g)
*20 yemek kaşığı un(Kaşığı una daldırın ve kaşığınızı bir,iki silkeleyin.Kaşığınızda kalan sizin ölçünüzdür)(300 gr)
*2 pk.kabartma tozu
*2 yemek kaşığı kakao
*2 pk.vanilya(1 çay kaşığı silme vanilya özü)

-----------------------------------
-Yumurta,şeker,vanilya şeker eriyene dek çırpılır.
-Ayrı bir kapta un,kabartma tozu,kakao karıştırılır.Eleyerek yumurtalı karışıma ilave edilir.Mikserle çırparak homojen bir karışım elde edilince kalıba dökülür.
-180 derece ısıtılmış fırında ortalama 40-45 dk.veya pandispanyanın ortasına batırılmış kürdan temiz çıktığında fırından alınır.
-Izgara teli üzerinde ters çevrilerek soğutulur...
13x13 cm.lik kare kalıbımı ise üstteki tarifin tam yarı ölçüsü ile pişirdim.Yani:
*3 yumurta
*10 yemek kaşığı şeker
*11 yemek kaşığı un
*1 pk.kabartma tozu
*1 pk.vanilya
Sarı Kanarya pastamın içi vanilyalı krema ve ara katlarda küp küp doğranmış muzlar var.Yalnız bu krema miktarını 1 su bardağı kadar arttırdım diğer ölçüleri de göz kararı çoğalttım.Maalesef telaştan not etmemişim.Ya da ettiysem de deneyimlerimi kara kaplı defterime geçirirken önüme çıkarsa sizinle d paylaşırım;))
Üst kaplama yine son günlerde yaptığım Kemal Can Pastasında ilk kez kullandığım ve çok da memnun kaldığım Bizim Pastanenin Martha Stewart orjinli Amerikan Pudingi.Tekrar şiddetle çikolata severlere tavsiye ederim ki kıvamı ve lezzeti ile süper bir tat.Pratik de;))Aynı ölçüyle yaptım ve iki kat pastamı rahatça kapladım...

Pastanın yan duvarları hazır ganaj bloğundan traşlanmış çikolata yongaları.Gerçi pek yonga gibi görünmeselerde sıcak havada bu kadar başarabildim....
Kanaryamız bu kuşlar gibi.Sadece FB.beresi ve kravatı iliştirdim o kadar.

Pastanın üzerine yazdığım yazılar için bu cicilerimi kullandım.Nasıl rahat kalıplardır onlar öyle.Gerçekten hamuru çok muntazam kesip çok da güzel formlandırıyorlar.Kalıplar küçücük.Ama dar alanlara mesaj yazmak için ben çok beğendim.Aklınızda olsun....(Tuba teşekkürler canım)

Anneler çocuklarının 1.yaş pastalarına çok özeniyorlar doğal olarak.Bir ilk ya.Özlem Hn.'ı pasta ellerine sağ salim geçti mi diye aradığımda çok duygulandığını,ağladığını söyledi bana telefonda.Hatta sesi titriyordu.Çok garip hissettim kendimi.Hayatlarına1-2 saat dahil olmamın ne kadar kuvvetli bir mana içermiş olabileceği üzerine hayaller kurdum.Ağlamamaya çalıştım.Bu kez de burnumun direği sızladı,koca bir yumruk gelip boğazıma oturdu.İnsan mutluluktan da ağlarmış öyle ya...

Hatta dün Özlem Hn.iş yerimden beni tekrar arayıp teşekkür etmek için dönünce onun mutluluğunu öyle içimde hissettim ki.Ezildim karşısında...Nezaketi için asıl ben teşekkür etmeliyim....

Dilerim mutlu huzurlu bir yaşam sürerler Şirin Taraftar ATAHAN'la...
Bir kuyruk;))) Ne mi bu kuyruk? Bu kuyruk benim evrim geçirdiğimin resmidir.Diyemeyeceğim elbet;))Çünkü değil.....

Hani biz tatile gittik ya.Hani sayfamın sağ tarafında Babakale'de tatil yapmaya ne dersiniz?diye soruyorum ya işte o evin güzel süslü kızı Deniz'imim deniz kızı bu.Aslında denizkızı Deniz;)

İşin aslı astarı şu.Biz Deniz'in annesi ile işe girdiğimde tanıştık.Çalıştığımız birim aynı aramızda bir duvar var;)Ve biz akrabamışız kendisiyle.Bunu da öğrendik.Ben kendini çok sevdim.İşte bu ailemiz şu an 1 aylık yıllık izinde.Bu modellemeleri dün yine iş arkadaşım olan babalarından gönderdim Babakale'ye.Zaten onlara gittiğimiz de pandispanyaları pişirip deepfreezelemiştik.Herşey hazır.Sadece annemiz kremalayıp bu modelleri üzerine yerleştirecek.Deniz Kokoş Pasta'nın olduğu davettemiş ve o günden beri böyle bir pasta istiyormuş annesinden.Kremalı pasta olacağı için pembe otrişler kullanılamazdı çünkü uçuşuyor tüyleri.Ben de bunu düşündüm ama keşke vakitli yapabilseydim.Sabah 8 gece 12 bilfiil işte olunca ertesi güne yetişmesi gerektiğinden ve ben ertesi gün 8 de yine işe geleceğimden:(gece 01 de yatıp 06 da kalktım 1 satte bunları yapabildim.Keşke daha erken kalksaymışım.Ortaya daha iyisi çıkardı eminim.Hamurum maalesef modelleme hamuru değil.Tyloce-C bile katamadım.İşte normal şeker hamuruyla bu kadar oldu...
Kuyruk doğaçlama elbet.Hamuru gri yapmaktıysa da niyetim olmadı.Ben de kuyruğu şekillendirince bu spreylerden mavi olanını sıktım üzerine.Korka korka ama oldu;)))İyice kuruyunca da kuyruğun yanında ki gümüş yenebilir simimle sedefledim.En azından balık saydamlığına yaklaştım bu sayede...

Gümüş sim(Dust)Cake Central'dan sipariş verdim.Tabii ki Ebru'ya danışarak ve Tuba'nın bana kucak açmasıyla;)))Blogdaşlığı çok seviyorum.Ve hep diyorum.İnsanın akrabasının yapmadığı özveriyi aynı yolda yürüyen ve birbirini anlayabilen hayatta hiç yüzünü görmediğiniz insanlar sizin adınıza yapıyor.Düne kadar Amerika'lardan birşey getirtmek benim için hayalken sağolsun arkadaşlarımdan.İlk Aybike çok yardımcı oldu bana.Sonra Tuba.Ne desem boş...Onlar hislerimi çok iyi biliyor...

Ve bir minik kız;))Deniz kızımın burnu berelendi.Sanırım çok dibe dalınca bir kayaya çarpmış:(
Yok değil elbet.Sabah sabah Lorraıne tarzı modelleme yapayım derken başı çukur minik bir kaba koymak yerine kürdana takmıştım.O da burnunun üzerinden çıkıverdi;))Allahım gülsem mi ağlasam mı?Neyse elimle biraz düzelttim ama işe gitme saatim gelince bıraktım artık.Saçları tek tek yaptım vakit aldı.Sarmısak ezeceği ile yapmadım pıtırlı diye.Aslında olurdu ama illa çile çekmek gerek di mi?Şeker tabancası diye birşey gördüm Lorraıne'de. 18- 20 ve 21 no'lu kareleri incelerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.Ama nette bulamadım kim,nerede satar bilmiyorum.Duyan bilen varsa bana söylerse çok sevinirim.

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Kısa ve öz Hülya :)
Modellemeler bir harika..Helede kızın saçlarına bayıldım..ellerine sğlık canım

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

ayseyaman dedi ki...

Hülyacım pastalar hakkında ayrıntıları bekliyoruz. Kimin doğum günü var, kim evleniyor artık sen ne zaman yazarsan haberimiz olacak..:)
Ellerine sağlık, şimdilik bu kadar.:)
sevgiler

not: soruna yanıtı diğer yazında verdim.:)
Şimdi buraya bu notu düşmesemde sen cevabı yazdığımı bilecekmiydin? Hani yorumlari onaylamiyorsun ya! Gozunden kacmasin diye her defasinda yeni yazina notlamama gerek var mi diycektim! :)

lezzetlilerim dedi ki...

Çok güzel olmuş pastan.Ellerine sağlık. Artık tarifinide bekleriz hani!
sevgiler

gülriz dedi ki...

Ayyyyyy Hülyacığım yoksa sen denizkızı mı yaptın? Çooook güzel görünüyor çoook. Hem de bu havada, şeker hamuruyla ıncık cıncık çalışmak ne zordur yahu. Bu arada Cedric'in yeni aşkı nasıllar :)))Sevgiler, kocaman

Yelda Özyurt dedi ki...

ayyyy, pembe merdaneli gormesin bunu, ayni boyle bir denizkizi bebegi var kizimin:))ona bakip da mi yaptin acep:)

Yelda Özyurt dedi ki...

bu arada su anketteki hatayi nasil kaldiracagimi bilemiyorum, sen basarirsan bana da anlat emi!

serinmavi dedi ki...

Çok şirin olmuş bu şirin kız.yoksa o bir balıkkız mı:)Eline sağlık...Selamlar.....

Hülya dedi ki...

PASTARDA'cığım;teşekkür ederim ama epey hatam var modellemelerde.Genelde denediklerim hep kendi adıma ilk olunca tecrübeleniyorum bu arada;))

Sağol canım...

TABAKTA LEZZETLER;ben de sana canım.Ama ben haftasonu da çalışıyorum:((

AYŞE'cik;birazdan yazarım ne diye bu modellemeler...

Yorumları onaylamasam da gelen her yeni yorum için blogger mail atıyor.Diyor ki:"Yaman Ayşe bir altta ki posta da yorum yazdı sakın ona cevap vermeden geçme;)Üzme bu yaban ellerde bu kızı"ben de "Peki blogger amca hemen bakarım"diyorum.Onaylama sistemine 1 gün geçtim.Hani Gül'ün başına gelen o yorumlardan sonra.Yok zor geldi.Çünkü ben yorum yazdığım da herhangi bir bloga hemen görmek istiyorum yazımı.Bekletiliyormuşum gibi bir hisse kapılıyorum.O yüzden aksi bir durum yaşanmadıkça onaylamama gerek yok diyorum;))Dolayısıyla bu notlama işinden vazgeçebilirsin...

Sevgiler canım...

LEZZETLİLERİM;hemen geçiyorum tarifi;))
Teşekkürler...

GÜLRİZ'cidoğru tahmin.Sıcak durumu tan yeri ağarırken çalışılınca yaşanmıyor ama;))
Aşk mı?Sordurmuyor bile:(((

Çok öperim;))

YELDA'cığım;var bizi birbirimize çeken birşey;))Pembe merdaneli perini sıkı sıkı kucaklarım arkadaşım...

Anket hatasının geçici olduğunu düşünüyorum.Videoları da tek ekrana düşürmeyi çözdüm;))

İyi hafta sonları...

SEVDA'cığım;hı hı!!Deniz kızı o;))Biraz çirkince ve deforme vücutlu ama yine de anlaşılır yapmışım demek ki;))

Kendine iyi bak canım...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Yine marifetlerini döktürmüşsün. Kızın da çok güzel olmuş, o kadarcık kusur kadı kızında da olur. Alan da burnuna estetik yaptırıversin ;))

Hülya dedi ki...

ESRA;güldürdün beni.Alan öyle biri ki burnuna estetik mi yapar,sırtına kanat mı takar bilemiyorum;)Renkli biri işte.Burnuna hızma takabilir mesela..

NiNo dedi ki...

canimmmmmmmm super otesi olmus bunlarrrrrrrrrrrr :D ikisinede bayildim hem fb li olarak :d bayildim hemde cocuk ruhumla bayıldım :D ellerine yuregine emegine saglik canimcim

Tijen dedi ki...

Ben ne zaman gelip yiyeceğim güzel pastalarını Hülya'cığım? Bizde tatlı-pasta pek olmaz. Onun için de sizin siteleri gezdikçe yalanıp duruyorum.

Unknown dedi ki...

Merhaba Hülya Hanım, ben Hülya. Sanırım adaşız diye kendimi size yakın bularak birşey sormak istiyorum. Çok yeni ve acemi bir blogum var. Öğrenmem gereken bir sürü şey de var bu arada. Mutfağa özellikle tatlılara inanılmaz düşkünüm. Sizden bir ricam olacaktı acaba nasıl link veriyoruz blogumuzda? Bana yardımcı olabilir misiniz?

Adsız dedi ki...

Hülya'cım pasta nefis olmuş. Ellerine sağlık. Bende kadırga koyuna yakın sazlı köyündeyim. Sevgiler buradan...

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

Büyük oğluna geçmiş olsun küçüğü de bir an önce heveslenir inşallah. FB'li pastaya oğlumla bakıyorduk çocuğun adının Atahan olduğunu görünce hemen tanışmak istedi. Denizkızına da bayıldık. Ellerine sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim arkadasim, Hulya'cim, 20 ekimcim,
Seni tanimaktan cok mutluyum, bana vakit ayirip Akcay'lara kadar gelmene de ayrica binlerce kez tesekkurler. Dostluguna, yakinligina, hediyelerine ve o lezzetli kurabiylerenide ayrica tesekkurler. Kardesim icin yaptiklarina da.

Henuz yorgunlugu atamadik ailecek, bu yuzden yakin zamanda herseyi yazar ve resimlerim. Resimlri yukledigim an sana da gonderecegim. Sevgilerimi gonderiyorum, esine cok selamlar onunla da tanismis olmaktan mutluyum, oglanlarini da cok opuyorum. Kendine cok iyi bak. Cok guzel haftlar diliyorum kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık canım. Ben 22 cmlik kalıbı 10 kişilik olarak kullanıyorum . Kalıbı aldığım yer o şekilde vermişti bana. 18 cmlik 6 , 20 cm'lik 8, 22 cm'lik 10, 24 cmlkde 12 kişilk demişlerdi. Her ilde farklımı hesaplanıyor bu ölçüler acaba.. Deniz kızında çok güzel burun içinde Esranın dediği gibi estetik fikri çok iyi çok güldüm :). Saç çıkartan aletide şimdi daha dikkatli inceledim. Bulursan tekrar bilgilendirirsen sevinirim. Benim sarımsak sıkıcımla böyle brşey kesinlikle olmuyor. Pek faydalı bir alete benziyor.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Cnm, oğlusuna gecmıs olsunn.. Ama küçüğü pek kurnazmıs:))) Keske o da olsaydı da sen de ıkı defa aynı acıyı ve yorgunlupu yasamasaydın:(( neyse kısmet boyleymıs... Bu arada pastan herzaman kı gıbı cok guzell, gercektenn.. Bır de, cnm sayfanda yabancı sıteler vardı, artık yok:(( nedeeennn??
sevgıler
fıdan

Hülya dedi ki...

NİHAN'cığım;uzun bir tatilden sonra aramıza tekrar hoşgeldin diyorum sana;))Pastamı bir FB'li;artı çocuk ruhlu bir kadın olarak beğenmene sevindim...
Kendine iyi bak.Teşekkürler...

TİJEN'ciğim;ne duruyorsun?Hadi atla gel...Çok sevinirim...
Sevgiler canım...

MİSKET LİMONU Adaşım;aramıza hoşgeldin.
Soruna sayfana dönerek cevap vermiştim.Umarım faydalı olabilmişimdir;))Takılırsan hiç çekinme yine sor...
Sevgilerimle...

EBRU'cuğum;bak orayı bilemedim ama eminim yine mavi bayraktır.Nasıl temiz bir denizdir öyle.Dilerim kirletmeyiz:((
İyi tatiller sana...

BURCU'cuğum;oğluşuna der misin:"Atahan 1 yaşındaymış oğlum acaba yine de tanışmak ister misin?Hani senle oynayacak oyunları farklı olabilir."Eğer yine de tanışmak isterse neden olmasın;))
Keşke senin dediğin gibi olsaydı da 2 oğlum da aynı anda sünnet olsaydı da rahat olsaydı ama maalesef çocuklar bizim dediğimiz herşeye uymayabiliyor..Kısmet artık...
Sevgiler...

AYBİKE'ciğim;hoşgeldin canım.Safalar getirdin.Ben de seni tanımaktan dolayı o kadar memnunum ki;)İyi ki onca yolu 2 saatliğine de olsa gelmişim.Seni ve aileni tanıyamayacaktım yoksa...Üstelik yardımsever,kalbi güzel yüzü güzel bir insana sarıldım.Daha ne olsun...Eşim de çok memnun kaldı bu durumdan...

Kardeşin için ne yaptım ki...Keşke arkadaşım keşke..
Sevgilerimle..

SELDA'cığım;ben 22 cm.yuvarlak kalıbı 15 kişilik düşünmüştüm.Çünkü bulduğum tablolar 12-15 diyordu.Ebru 12 kişilik deyince ve yıllardır bu işin içinde olunca ona zaten çok güveniyorum.Yanılmadım da.24 cm.yuvarlak kalıbı onun dediği gibi 15 cm.düşünüp,üst kareyi 10 düşündüm 25 kişilik yani.Pastayı alanlar yettiğini söyledi.Yani doğru arkadaşım....Kafan karıştı biliyorum ama doğruyu bulmaya çalışıyorum ben de.Şimdi daha netim.
Kendine iyi bak.Kolaylıklar...

FİDAN'cığım;bu çocuklar pek bir alem gerçekten.Keşke olsaydı ama olmadı işte:(

Linklerimi yeni bir saydaya taşıdım.Hakkımda yazısının altında ki Linklerim yazısını tıklarsan seni yönlendirecek.Tüm linklerim orada;)Silmedim yani..

Sevgiler canım...

Pasta Cafe dedi ki...

Hülya'cığım,
İkisi de harika olmuş canım. Ellerine sağlık.

sevdamavisi dedi ki...

hülyacığım,
ellerine sağlık ne güzel bir pasta. ben futbol sevmem ama pastanı sevdim:))

Adsız dedi ki...

görüyorumki yaz rehaveti bitti bitecek . yavaş yavaş bloglar eski tempoya kavuşuyor şahane:)

Hülya dedi ki...

ÖZLEM;teşekkür ederim canım.Senin maket nişan pastanın yanında bunun lafı mı olur bilemem ama çok iyi bir iş çıkarmışsın.Hem de sabırla;))

Sevgiler...

SEVDA;futbola bu kadar şirinlik keşke hep katabilsek de arbedeler olmasa:(
Sevgiler canım...

AYNUR;hoşgeldin bakalım.Nasılız?Sessizliğini hep iyiye yordum haberin ola.Yani pozitif düşündüm ki sebebi hep güzellik olsun diye;))

Sevgilerimle...

hilal imrak dedi ki...

her ikisi modellemede muhteşem
ellerinize sağlık
denizkızına bayıldım
daha güzeli olamazdı
sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım Hülyam, burnu kayaya çarpmış denizkızı ne sevimli olmuş öyle :)))

Çok sevimli saçlar, kuyruk hepsi nefis... FB li kuş ise ayrı bir güzel. Ellerine sağlık canım ciğerim hülyam.

Sımmsıcak sevgiler...

Hülya dedi ki...

HİLAL'ciğim;keşke dediğin gibi olabilseydi ama değil işte:(Ben her yaptığım modellemenin hatalarını görüyorum ama düzeltme şansı olmuyor bazen:((
Cesaretlendirmen için teşekkürler canım..Dilerim bir gün çok daha güzellerini yapabilirim;))
Bu arada Chef's e katılmışsın sanırım.Hangi kurstu Hilal?Çikolata yapıma gitmiştim ben de oraya...

Sevgilerimle...

ZERRİN'im MİSSS'im;seni beni seviyorsun biliyorum.Bu yüzden ne yaparsam;)))Yere göğe koyamıyorsun.Sağol canım benim;))
Dergi çalışmaları ne alemde bakalım???

Kolaylıklar....

Tuba dedi ki...

Harikasin Hulya. Yine harikalar yaratmissin. Kuyruga bayildim valla. 40 yil dusunsem aklima gelmezdi. Sapka cikariyorum yine...

Hülya dedi ki...

TUBA;cığım...
Sağ salim vardın çok şükür.Aybike'de ulaştı evine;)))Hani ben anne kızlar gitmiş yurtdışına okumaya yüreğimi tutuyorum vardılar mı hesabı;))

Kızımı,kuyruğunu beğenmen ne güzel.Ve aslında bu kadar pratiklik senin sayende;))

Teşekkürler canım...

hilal imrak dedi ki...

hiç öyle söyleme hülyacım bence çok şahane pastalar yapıyorsun modellemelerinde çok iyi keşke bende o kadar yapabilsem chefsin hem çikolata hem ileri seviye pasta kursuna katıldım ama karşılaşmadık herhalde ben yeldayla aynı kurdaydım inşallah seninlede tanışma fırsatı yakalarız
sevgiler

Hülya dedi ki...

HİLAL'ciğim;inşallah birgün karşılarız.Ben de çok isterim.
Güzel sözlerin için teşekkürler...
Kendine iyi bak...

Adsız dedi ki...

MERHABALAR YURT DIŞINDAKİ SİTELERDEN NASIL ALIŞVERİŞ YAPILIYOR BENDE ÇOK MERAK EDİYORUM.BİLGİ VERİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM