16.10.2007

GEÇMİŞ OLSUN ZİYARETİ...E BİR DE KOKU MİMİ;)

Kadir Günü canım arkadaşım Yeşim aniden midesinden rahatsızlanınca soluğu Çanakkale'de doktorda aldı.Tabi tetkik,tahlil falan derken endoskopi olmuş.Telefonda zor konuşuyordu aradığımda.Neyse ki ciddi birşeyi yokmuş.

Hepimizin başında olan şeyler.Dünya telaşı,bize bazen 40 beden büyük gelen sorumluluklarımız,aynı anda anne,ev kadını,iş kadını,eş,evlat olma durumları ve tüm bu işleri layıkıyla yapabilir miyim telaşı?E ne oluyor o zaman?Devriliveriyoruz elbet.Sonra bir vakit doktorun her dediğini dinleyip hayatı umursamaz görünüyoruz ama bir vakit.Sonra bizi takip etmeye devam eden sorumluluklarımız ufaktan ufağa hayatımızı işgale başlıyor kaldıkları yerden ve bir sonra ki devrilmeye kadar ayakta kalmaya gayret edip sınırlarımızı zorluyoruz yine.Kısır bir döngü işte.Off!nereden nereye geldim.Kandil simidi tarifi verecektim ya ben;)Hah işte bu kandil simitleri ertesi gün de işe gelemeyen arkadaşıma;Dilek'le hasta ziyaretine giderken benim hazırladıklarım.Kandil günü ne olduğunu anlayamayan Yeşim'ciğime bir nebze destek olma çabası.

Tarif Ufuk'dan.Pratik,bereketli,lezzetli simitler bunlar.El altında olması gereken her eve lazım tariflerden.Orjinal tarif için buraya tıklayabilirsiniz.Ufuk'cuğum tarif için teşekkürler canım...

KANDİL SİMİDİ
Malzemeler:
*250 gr oda sıcaklığında tereyağ
*1 çay bardağı sıvıyağ
*2 çay bardağı yoğurt
*1 adet yumurta
*4 çorba kaşığı sirke
*4 tatlı kaşığı mahlep
*2 çorba kaşığı toz şeker
*2 tatlı kaşığı tuz
*2 adet kabartma tozu
*6 su bardağı un.
Üzeri için:
*1 adet yumurta akı
*susam
----------------------------------
-Hamur için gerekli tüm malzemeyi yoğurun.
-Rulolar yapıp uçlarından birleştirerek halka şekline getirin
-Çırpılmış yumurta akına sonra da susama batırarak silpat,yağlı kağıt veya sadece un serpilmiş tepsiye dizin.
-200 derece ısıtılmış fırında renkleri dönüp hafif kızarana kadar pişirin.


Bu arada Çanakkale'li blogger arkadaşım Burcu beni yeni başlayan oyunda mimlemiş.Koku mimiymiş bu;) Hangi kokuları seversiniz diye?
Ben baharda ıhlamur ağaçlarının altından geçmek için özel çaba gösteririm.Hatta kaldırım bile değiştirebilirim bu yüzden.Hoş çok uzaklardan bile yakınınızda bir ıhlamur ağacı olduğundan haberdar olabilirsiniz.Öyle burcu burcu bir koku bu.
Bir de yasemin kokusunu çok severim.Temizlik hissi verir bana.

Devamı olan yazımı okumak için burayı tıklayabilirsiniz.

5 yorum:

NiNo dedi ki...

canim arkadasina cok gecmisolsun azicik uzuntu stres yogun bir yasam aman dikkat goruntu super ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Kokulu yazını okudum.Sen Süpersin yaa.

Saliha dedi ki...

hulyacım nasılsın bayramdan bu yana..butun guzellıkler senikovalasın emi:)) arkadasına cok gecmıs olsun ıns..

etki alanı dedi ki...

Bir yıl daha bitti, ama sakin üzülme zaman çabuk geçiyor diye... Unutma ki herkes ayni şeyi yasıyor. Bu yılın sonunda geriye baktığında umarım "harika bir yıldı" dersin.. Tüm dileklerinin gerçekleşmesi dileğimle.. Nice yıllara...
(Zerrin'e yazdığım yorum sırasında öğrendim)
Sen de MODERN bir terazisin demek!!!!!!
Tütü

Hülya dedi ki...

TÜTÜ'cüğüm;Zerrin'deki yazı senindi demek;)Ben modern bir kadın olduğumu öğrenmiştim zaten oradan ama değilim.Klasik tarzın kadınıyım ben.Hatta 18.yy da yaşamış olduğum iddia bile edilebilir;)
Sevgiler canım...