24.12.2006

3 RESİM 2 TARİF...(HAYATIM SANA FEDA!ZUHALLL;))))

MEYVALI PASTABu pastamı çok severek yapıyorum ve sanırım başarılı da oluyorum;)Yine Zuhal'ciğimin bana kattıklarından yalnızca biridir bu pasta.Tarifi burada.Benimkin de sadece pandispanyamı 26cm.lik Zenker marka kelepçeli kalıbımda kendim pişirdiğim için Zuhal'in tarifinden 2 cm.büyük olmuştur.Bir de mevsim neyi gerektiriyorsa o meyvalardan kullanmaya çalıştım,dolayısıyla şeftalisiz;)İnanılmaz pratik,bir o kadar risksiz,hatta 26 cm'lik kalıba 24cm.lik hazır pandispanya ile Sevgiciğime yaptığımız çeşidi bile var;)Yani o derece aşmış vaziyetteyiz,o da çok başarılı olmuş;)Resmini umarım yarın yükleyebilirim... Ve resmi yükledim;)))Yukarıdaki de Sevgi'ye yaptığımız pastamızdan bir enstantene....
Bu arada onu dizisinden dolayı (HAYATIM SANA FEDA) geç kalmış bir yazımla kutlamak isterim;)Bıcır bıcır bakıyordu,Karadenizli Elmas;)Sıcacıktı...Ben böyle çoook sevdim...Can-ı yürekten başarılar arkadaşım;)
Orjinal tarifi mi?Tabii ki burada.Ben ilk kez denediğimden acemiliğime geldi.Tabana fazla hamur kullandım herhalde,(çabuk çabuk bir ölçü hamur daha yaptım çünkü çok kolay bir hamuru var yine çok pratik)hamurum yetmedi.İçi içinse 2 gün önce oğlumun beslenmesinden kalan ıspanaklı,peynirli harcım vardı derin dondurucu da,onu kullandım.Öğrendim ki,ıspanaklar bu şekilde de kullanılabilir.Hiç sakıncası yok;)Kişse lezzet olarak çok güzeldi...
Mayonezli Patates Salatası(Dilek'in nezaketi)İş arkadaşlarımı sanırım beni okuyanlar iyice tanıdı artık;)İşte onlardan biri,aramızda ki en kıdemlimiz Dilekciğim bana,buradan emekli olan diğer arkadaşlarla gelirken boş durmamış bu çoook leziz ve şık salatayı da getirmiş.Benim yazmaya ve resimlemeye yüreğimin elvermediği Havuç Görünümlü Patates olmaya çalışırken püre olarak masaya getirilen patatesciklerimin yanında inanılmaz kurtarıcı,bir o kadar da asil durdular;)

Teşekkürler arkadaşım;)Ben bunları yazarken Dilek şehirdışında olduğu için tarifini alamıyorum.Dolayısıyla yarın sabah onunla çalışırken tarifi alınıp,tüm kamuoyuyla paylaşılacak;) Vee Dilek geldi tabii ki tarifi de beraberinde:
MAYONEZLİ PATATES SALATASI için:
Gereken malzemeler:5-6 haşlanmış patates
2 adet kuru soğan
1/2 demet dereotu
1 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
1 tatlı kaşığı limon suyu(Damak lezzetine göre değişebilir)
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
----------------
-Haşlanmış patatesleri küp küp doğruyoruz.
-2 adet soğanı da yemeklik doğruyoruz.
-Ayrı bir kapta sos için yoğurt,limon suyu,zeytinyağı,tuz,mayonez,dereotu karıştırılır.
-Patateslere sos eklenerek,isteğe bağlı olarak salatalık dilimleriyle servis yapılır...
HAMİŞ:Ne mi öğrendim patatesle ilgili?Asla ve asla patateslerinizi yok iyi ezilmediler,aman da pütürsüz değiller diye sakın ola ki blendardan da geçireyim demeyin:(

Orada hassas bir denge var anlaşılan patatesin nişasta oranıyla ilgili.Benim gibi çok bilip de haşlanmış patatesin kimyasıyla oynamayınnnn...Hiç gözünüzün yaşına bakmıyor doğrusu:(((





4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hülya ben yorumu alt resme yapmışım canım sen ordan oku kendine iyi bak görüşürüz
sevgiler
aynur bicer

Hülya dedi ki...

Sevgili AYNUR'cuğum,altta ki yorumunu görmüştüm zaten.)Bu kadar nezaket ve onca iş arasında...Çok teşekkürler.Bakar mısınız üşenmemiş de buraya da yazmış Sıladaşım benim;)))Sağol canım...
Sende kendine iyi bak...

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim nefis olmuslar :) oyle guzell seyler yapiyorsunuz ki ogrenecek cok sey var coook

Hülya dedi ki...

NİHAN'cığım;herkesin kendince bildiği bir diğerini şaşırtan o kadar çok şeyi var ki;)Eminim benim de senden öğreneceğim çok şey var;)